Soneran laajakaista-asiakkaille uusi 24/7 palvelusivusto

  • 11 December 2014
  • 2 kommenttia
  • 4 katselukertaa

Laajakaistan asiakaspalvelu 24h - silloin kun sinä haluat

Sonera on avannut laajakaista-asiakkailleen uuden palvelusivuston osoitteessa http://www.sonera.fi/24. Sivustolla voi hoitaa kaikki yleisimmät palvelutarpeet, kuten laajakaistan muuttoilmoituksen, nopeuden noston, uuden laajakaistan hankinnan tai vaikka lisämaksuajan hankinnan laskuun. Sivuilla on myös Ohjeet ja vinkit -wikipedia, keskustelu- ja kysymyspalsta sekä ajankohtainen blogi. Asiakkaille tarjottavan henkilökohtaisen puhelinpalvelun aukioloajat ja palveluehdot säilyvät ennallaan.
Uusilla asiakaspalvelun itsepalvelusivustoilla voi hoitaa kaikki yleisimmät laajakaistaan liittyvät palvelutarpeet ympäri vuorokauden viikon jokaisena päivänä. Mikäli itsepalvelusta ei löydy vastausta, voi sivustolle jättää palvelupyynnön, joka toteutetaan palvelun kautta heti tai siihen vastataan viimeistään seuraavana arkipäivänä joko tekstiviestillä, sähköpostilla tai henkilökohtaisella soitolla.

Sivustolla on myös koottu yleisimpiin laajakaistaongelmiin vastauksen antava laajakaistan Ohjeet ja vinkit -wikipedia, josta löytyvät myös laajakaistapalvelujen ja niihin liittyvien laitteiden; tietokoneiden, modeemien ja televisioiden käyttö- ja asennusohjeet. Lisäksi sivustolla on kaikille avoin keskustelu- ja kysymyspalsta. Soneran asiakaspalvelun asiantuntijat vastaavat palstalla esitettyihin kysymyksiin arkipäivisin. Palsta on avoin myös asiakkaiden väliselle keskustelulle.

Sonera on panostanut voimakkaasti laajakaista-asiakkaiden asiakaspalveluun järkeistämällä toimintaa ja tuomalla palveluun mukaan mm. takaisinsoittopalvelun ruuhkatilanteissa. Toimenpiteiden ansiosta asiakkaiden puhelinpalvelun vastausajat ovat kohentuneet merkittävästi. Vuoden 2008 alussa keskimääräinen vastausaika laajakaista-asiakkaiden asiakaspalvelussa oli 8,5 minuuttia ja vuoden 2009 helmikuussa vain hieman yli minuutin. Tavoitteeksi on asetettu edelleen parantaa palvelukykyä, mikä tarkoittaa sitä, että asiakkaat saavat normaalitilanteissa palvelua jonottamatta. Päivittäin laajakaista-asiakaspalveluun tulee noin 3500-4000 puhelua.

Soneran laajakaistaliiketoiminnasta vastaavan Juha-Pekka Weckströmin mukaan sivuston tavoitteena on parantaa asiakkaiden palvelua yleisimmissä asioissa ja tarjota palvelua juuri silloin, kun asiakkaat itse haluavat. ”Uskon vakaasti, että moderni itsepalvelusivusto vähentää puhelinasiakaspalveluun tulevien soittojen määrää, mikä mahdollistaa sen, että henkilökohtaista palvelua tarvitsevilla asiakkailla on tähän jonottamatta mahdollisuus.”

(Lehdistötiedote 31.3.2009)

Teliasonera.fi

2 kommenttia

Kyselisin tälläistä asiaa..
miten minun liittymä on mennyt tänä aamuna kiinni?
huomasin kun kävin omilla soneran sivuilla, et laskusta minkä maksoin pääsiäisen pyhiä ennen oli jäänyt maksamatta 10€ ja sen maksoin tänään pois.. Sitten huomasin myös että siirtämäni matkapuhelin laskun(viime kuun) eräpäivää ei näkynyt siellä että sitä on siirretty..
vaikka soitin sonera asiakas palveluun siitä, että siirtäisin sen 25.04.. Ja onnistui..
Jos kyse on laajakaistaliittymästä, lienee siinä nyt jokin tekninen ongelmatilanne. Laskun takia liittymää ei todennäköisesti ole suljettu, ellei liittymässäsi ole vanhempia avoimia laskuja. Teknisen ongelmatilanteen varalta löydät ohjeita esimerkiksi täältä.

Jos et näillä ohjeilla saa ongelmaa ratkaistua, voit ottaa Vikapalveluumme yhteyttä Omien sivujen lomakkeen kautta.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa