Minulla on Soneran Liikkuva laajakaista ja pääosin olen ollut hyvin tyytyväinen. Liittymän mukana tuli Acer Aspire 4810TZ kannettava tietokone. Nyt viime päivinä ongelmana on ollut se että internet yhteys katkeaa yllättäen.
Tietokone yhdistetään internettiin Acerin omalla 3G Connection Manager ohjelmalla, josta klikataan yhdistä painiketta. Tämän jälkeen nettiselaimen voi avata ja yhteys toimii. Kuitenkin nyt yhteys katkeaa noin kerran pari tunnissa. Tällöin selaimeen tulee viestejä kuten "palvelinta ei löytynyt", "sivun lataamisvirhe", "yhteyden aikakatkaisu" ja "yhteys palvelimeen katkaistiin".
Tämä on sinänsä kummallista koska yhteys on edelleen päällä mutta Yhteyksissä lukee Soneran kohdalla että "Ei internet-yhteyttä" vaikka 3G Connection Managerissa yhteys on kytketty päälle. Se mikä tästä vielä tekee erikoisen on se että yhteydessä signaalin vahvuus on vähintään "melko hyvä". Tällöin yhteys pitää katkaista ja käynnistää uudelleen jonka jälkeen internet toimii jälleen normaalisti.
Tietokone on aina ollut samassa osoitteessa 3G-alueella. Lisäksi tuttavani jolla on sama liittymä samalla tietokoneella kärsii myös samoista yhteysongelmista.
Soneran Internet Avustajasta ei ole toistaiseksi ollut mitään hyötyä koska ohjelma tekee ainoastaan sen että se katkaisee yhteyden jonka jälkeen luo yhteyden uudestaan. Tämän pystyy tekemään jo pelkästään tietokoneen omalla yhteydenluomis ohjelmalla.
Windowsin verkon diagnostiikka löytää seuraavan ongelman:
"Windows ei pysty vaihtamaan tietoja laitteen tai resurssin (ensisijainen DNS-palvelin) kanssa. Ota yhteyttä verkonvalvojaan tai Internet-palveluntarjoajaan.
Missähän mahtaa olla vika?
Vastaa
Rich Text Editor, editor1
Editor toolbars
Press ALT 0 for help
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.