Skip to main content

Soneran markkinointiviestintä

  • December 11, 2014
  • 1 kommentti
  • 0 katselukertaa

Hei

Sain Soneralta markkinointiviestin ja kokemani myötä esitän muutoksia asiakastilausprosessiinne,
joka ilmentyy nettisivuillanne olevan käyttöliittymän kautta.

***Sain asikassuhteen perusteella Soneralta markkinointiviestin***

Toukokuun Sonera uutiset

Kisakatsomo kuntoon

Jääkiekon MM-kisat pelataan Helsingissä ja Tukholmassa 3. - 19.5. Jos sinulta jäi liput ostamatta, pääset silti Sonera Viihde -asiakkaana katsomon parhaille paikoille. MTV3 Total -kanavapaketti näyttää MM-kisapelit suorina lähetyksinä - nautit vain kisatunnelmasta omalta kotisohvaltasi käsin vailla määräaikaisuuksia. Voit nimittäin tilata MTV3 Total -kanavapaketin vaikka vain kuukaudeksi kerrallaan.


Tutustu MTV3 Total -kanavapakettiin

***Kiinnostun tuotteesta ja aion tilata sen***

Siirrytään osoitteeseen

http://www.sonera.fi/tv+ja+viihde/tv+pa ... mtv3+total

***Sivulla mainos***
MTV3 Total 24,95 €/kk

***ja linkkinappi 'Siirry tilaamaan'. ao. napin kautta siirrytään osoitteeseen:***

https://www4.sonera.fi/palvelu/laajakaista/mtv3-total

***Sivu on erittäin sekava. Aiemmalla sivulla on ollut linkki 'siirry tilaamaan', missä on linkki 'tilaa tuote'? Oikeasti tässä pitäisi olla linkki 'tilaa tuote tunnistautumalla'

Ylhäällä sivulla kyllä on prosessin kuvaava tapahtumaketju:

1. tuote 2.saatavuus 3.tilaustiedot 4. tunnistus 5. Valmis

Olemme siis kohdassa 1. ja tiedän että minulla on Soneran Viihdepalvelu. Kohdan 2 osalta 'Saatavuus' minulla ei ole mitään epäselvyyttä koska olen jo pari vuotta käyttänyt viihde-palvelua. Saatavuus on loogisessa suhteessa kohtaan 1. Kohdan 3. osalta em. palvelun osalta tiedon syöttäminen on turhaa koska Sonera jo tietää yhteystietoni.
Voimassa oleva sopimukseni perustuu ao. tietoihin. Parhaimmillaan syötän tiedot väärin voimassa
oleviin verrattuna.

Tarinan opetus: Kun asiakas on kohdassa tuote, hänellä pitäisi olla siirtyä suoraan kohtaan tunnistus!

Lähdin tätä tilausta tekemään Soneran sähköpostin kautta tuleen markkinointiviestin kautta. Käsittääkseni tämä viestintä kohdistuu Soneran jo olemassa oleviin asiakkaisiin. Viestintä menee kai oletuksena samanlaisena kaikkiin eri asiakasryhmiin. Kannattaisi kohdistaa viestit asiakasryhmittäin jolloin esimerkiksi viihde-palveun omistajalta ei erikseen tarvitsisi kysyä saatavuustietoja. Samoin yhteystietojen kysymisen sijasta voisi ilmoittaa asiakkaalle em. käyttötapauksessa: 'Olet jo asiakkaamme ja haluat tilata tuotteen x, tunnistaudu.

Käyttämäni väline em. toiminnoissa oli iPadin Safari-selain joten se saattaa muuttaa käyttöliittymän
kautta saamani käyttökokemuksen?

1 kommentti

  • May 10, 2013
Hei kukkma-40,

kiitos erinomaisesta palautteestasi! Kuvailemasi perusteella ei tosiaan viestintä ja käytännön toteutus nyt pelaa yhteen niin mutkattomasti, kuin parhaimmillaan voisi tapahtua. Laitan koko palautteesti eteenpäin, jospa seuraavaan kertaan saataisiin otettua tästä opiksi :) Mukavaa viikonloppua!