Hei
Sain Soneralta markkinointiviestin ja kokemani myötä esitän muutoksia asiakastilausprosessiinne,
joka ilmentyy nettisivuillanne olevan käyttöliittymän kautta.
***Sain asikassuhteen perusteella Soneralta markkinointiviestin***
Toukokuun Sonera uutiset
Kisakatsomo kuntoon
Jääkiekon MM-kisat pelataan Helsingissä ja Tukholmassa 3. - 19.5. Jos sinulta jäi liput ostamatta, pääset silti Sonera Viihde -asiakkaana katsomon parhaille paikoille. MTV3 Total -kanavapaketti näyttää MM-kisapelit suorina lähetyksinä - nautit vain kisatunnelmasta omalta kotisohvaltasi käsin vailla määräaikaisuuksia. Voit nimittäin tilata MTV3 Total -kanavapaketin vaikka vain kuukaudeksi kerrallaan.
Tutustu MTV3 Total -kanavapakettiin
***Kiinnostun tuotteesta ja aion tilata sen***
Siirrytään osoitteeseen
http://www.sonera.fi/tv+ja+viihde/tv+pa ... mtv3+total
***Sivulla mainos***
MTV3 Total 24,95 €/kk
***ja linkkinappi 'Siirry tilaamaan'. ao. napin kautta siirrytään osoitteeseen:***
https://www4.sonera.fi/palvelu/laajakaista/mtv3-total
***Sivu on erittäin sekava. Aiemmalla sivulla on ollut linkki 'siirry tilaamaan', missä on linkki 'tilaa tuote'? Oikeasti tässä pitäisi olla linkki 'tilaa tuote tunnistautumalla'
Ylhäällä sivulla kyllä on prosessin kuvaava tapahtumaketju:
1. tuote 2.saatavuus 3.tilaustiedot 4. tunnistus 5. Valmis
Olemme siis kohdassa 1. ja tiedän että minulla on Soneran Viihdepalvelu. Kohdan 2 osalta 'Saatavuus' minulla ei ole mitään epäselvyyttä koska olen jo pari vuotta käyttänyt viihde-palvelua. Saatavuus on loogisessa suhteessa kohtaan 1. Kohdan 3. osalta em. palvelun osalta tiedon syöttäminen on turhaa koska Sonera jo tietää yhteystietoni.
Voimassa oleva sopimukseni perustuu ao. tietoihin. Parhaimmillaan syötän tiedot väärin voimassa
oleviin verrattuna.
Tarinan opetus: Kun asiakas on kohdassa tuote, hänellä pitäisi olla siirtyä suoraan kohtaan tunnistus!
Lähdin tätä tilausta tekemään Soneran sähköpostin kautta tuleen markkinointiviestin kautta. Käsittääkseni tämä viestintä kohdistuu Soneran jo olemassa oleviin asiakkaisiin. Viestintä menee kai oletuksena samanlaisena kaikkiin eri asiakasryhmiin. Kannattaisi kohdistaa viestit asiakasryhmittäin jolloin esimerkiksi viihde-palveun omistajalta ei erikseen tarvitsisi kysyä saatavuustietoja. Samoin yhteystietojen kysymisen sijasta voisi ilmoittaa asiakkaalle em. käyttötapauksessa: 'Olet jo asiakkaamme ja haluat tilata tuotteen x, tunnistaudu.
Käyttämäni väline em. toiminnoissa oli iPadin Safari-selain joten se saattaa muuttaa käyttöliittymän
kautta saamani käyttökokemuksen?
Soneran markkinointiviestintä
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.