Sain eilen postitse Soneran mokkulan. Asennus kävi helposti, mutta mokkula ei suostu yhdistymään Soneran verkkoon. Tein asennuksen kahdelle erilaiselle läppärille (molemmissa XP), mutta kummassakin on sama vika.
Asennus menee uuten ihan niin kuin Soneran sivuilla olevassa videossa, mutta kun painan Connect-nappulaa (viimeinen toimenpide videossa, ohjelma tarjoaa profiilinimeä "Sonera Internet" defaulttina, eikä listassa muita olekaan), tulee ilmoitus "You can't connect before register on available network."
Asennuksessa on defaultiksi valittu automaattinen rekisreröinti, mutta se ei (näköjään) toimi. Niinpä kokeilin manuaalista rekisteröintiä:
Tools -> Options -> Network -> Registration Mode
Siellä valitsin "Manual search and register", ja painoin Refresh-nappia. Hetken päästä ruudulle ilmestyi luettelo tarjolla olevista verkoista, mm. "Sonera (2G)(3G)". Higlightasin sen, ja painoin Register-nappia. Pitkän viiveen jälkeen ilmestyy teksti:
"Register failed. Do you want to register the previous network now?"
Liittymän numero on xxx. Ehkä sitä ei ole vielä aktivoitu (vaikka saatekirjeessä niin annetaan ymmärtää?
Viestistä poistettu puhelinnumero
Sivu 1 / 1
Kannattaa varmistaa matkapuhelinasiakaspalvelustamme, että liittymä on aktivoitu. Saat yhteyden asiakaspalveluumme joko soittamalla numeroon 0200 17000, tai täyttämällä palvelupyyntölomakkeen Omilla sivuilla.
Jos sinulla ei vielä ole tunnuksia Omille sivuille, voit tilata salasanan liittymääsi lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400. Käyttäjätunnus on matkapuhelinnumerosi.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Jos sinulla ei vielä ole tunnuksia Omille sivuille, voit tilata salasanan liittymääsi lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400. Käyttäjätunnus on matkapuhelinnumerosi.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Täytin 27.8.2009 Panun ohjeen mukaan palvelupyyntölomakkeen Soneran Omilla sivuilla. Kuvasin ongelman kuten tuossa alkuperäisessä postauksessa. Nyt, 2 viikkoa myöhemmin, en ole saanut mitään vastausta, eikä mokkula myöskään ole ruvennut toimimaan. Aika masentavaa...
Sain tosiaan tilaamani Soneran mokkulan postitse 24.8.2009. Kuten viestiketjusta ilmenee, se ei lähtenyt toimimaan. Nyt (14.9.2009) on kolme viikkoa kulunut, ja noin 10 minuuttia sitten joku naishenkilö Soneran asiakaspalvelusta vihdoin soitti, ja totesi, että vika on siinä, ettei liittymää ole (jostain syystä) aktivoitu. Annoin puhelimessa SIM-kortissa ja itse mokkulassa olleita numeroita, minkä jälkeen asiakaspalvelija teki langan toisessa päässä jotain temppuja. Nyt mokkula toimii.
Palvelupyyntösi lähettämisestä on kulunut harmittavan pitkä aika ennen kuin sinuun päin otettiin yhteyttä.
Kiireellisissä tapauksissa kannattaa ottaa yhteyttä Soneran asiakaspalveluun / Vikapalveluun puhelimitse.
T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
Kiireellisissä tapauksissa kannattaa ottaa yhteyttä Soneran asiakaspalveluun / Vikapalveluun puhelimitse.
T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
Pakko oli kirjautua tänne ja vastata. Minullakaan ei rekisteröitynyt ensimmäisenä päivänä 21.9.. Varmistin asian laittamalla SIM:n GSM-puhelimeeni. Tein reklamaation nettisivulla 22.9.. Seuraavana aamuna nainen soitti ja sanoi aktivoivan liittymän. Ripeetä toimintaa. Hyvä!
Eipä toiminut illallakaan, joten soitin tänään 24.9. asiakaspalveluun ja sanoivat olevan 'välitilassa' ja antavan teknisen puolen kavereille hoitoon. Illalla jo rekisteröityi ja GSM toimii. Tekstiviestin lähetys toimii, jolloin sain nämä tunnukset.
Verkkoon ei yhdistä vieläkään??
"Virhe 619: Yhteyttä etätietokoneeseen ei voitu luoda, joten yhteyden käyttämä portti on suljettu."
Kysyn jo kolmanteen kertaan: "Mitä nyt teen?"
Eipä toiminut illallakaan, joten soitin tänään 24.9. asiakaspalveluun ja sanoivat olevan 'välitilassa' ja antavan teknisen puolen kavereille hoitoon. Illalla jo rekisteröityi ja GSM toimii. Tekstiviestin lähetys toimii, jolloin sain nämä tunnukset.
Verkkoon ei yhdistä vieläkään??
"Virhe 619: Yhteyttä etätietokoneeseen ei voitu luoda, joten yhteyden käyttämä portti on suljettu."
Kysyn jo kolmanteen kertaan: "Mitä nyt teen?"
Nostan threadia koska itselläni on sama ongelma kuin threadin aloittajalla.
Kohta viikon olen odotellut että nettitikku saisi yhteyden, mutta valittaa että verkko ei pysty rekisteröimään.
Kohta viikon olen odotellut että nettitikku saisi yhteyden, mutta valittaa että verkko ei pysty rekisteröimään.
lamppe: Tilanteeseen on ohjeistus Ohjeet ja vinkit - sivuilla. Ellei yhteys ala ohjeiden avulla toimimaan, ota yhteys matkapuhelinpuolen Vikapalveluun numerossa 0206 90101.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.