Ostin Soneralta vuosi sitten Huawei-E3276-nettitikun, jota käytin ongelmitta viime vuonna ennen kuin hankin uusimman Macbook Pro-tietokoneen (Retina 13 Haswell; October Model) viime vuoden loppupuolella. Esim. Saunalahden sivuilla tämä OS 10.9/MBP- yhteensopivuusongelmasta mainitaan, mutta Soneran tukisivuilla väitetään tuotteen olevan Mac 10.5 tai uudempi -yhteensopiva.
Mikä vikana?
Sivu 1 / 1
Hei strong!
Kiitos viestistäsi.
Laitevalmistaja Huawein internetsivujen mukaan Huawei E3276 -laite on yhteensopiva seuraavien käyttöjärjestelmien kanssa: Windows XP,Windows Vista,Windows 7,Windows 8,Mac OS X 10.5,Mac OS X 10.6,Mac OS X10.7,Mac OS X10.8 .
Kyseinen tieto löytyy Huawein sivuilta osoitteessa:
http://consumer.huawei.com/en/mobile-br ... 276-en.htm
Vaikka Huawei ei ilmoitakaan kyseisen tikun toimivan Mac OS 10.9.x -versioiden kanssa, ei tämä vielä tarkoita sitä, etteikö tikkua saada toimimaan. Tosin tämä vaatii joitakin toimenpiteitä eli esimerkiksi nettitikun firmwaren päivittämistä.
Seuraavalla englanninkielisellä sivustolla mainitaan, että Huawei E3276 -tikun firmwaren päivitys mahdollistaa toimivuuden Mac OS 10.9.x-versioiden kanssa. Kyseinen sivu ei ole laitevalmistaja Huawein sivu, joten varmuutta firmwaren päivittämisen toimivuudesta ei voi taata, mutta sivu löytyy osoitteessa:
https://iihelp.iinet.net.au/node/3635
Internetistä tosiaan löytyy googlettamalla aika paljonkin sivuja liittyen kysymääsi asiaan. Yritin itsekin etsiä Soneran tukisivuilta tietoa, jossa annetaan ymmärtää, että Huawei E3276 -tikku toimii myös OS 10.9.x-versioiden kanssa, mutta en tietoa löytänyt. Mistä oikein löysit kyseisen tiedon?
Huawei E3276 -tikusta löytyy tietoa Soneran Ohjeita ja vinkkejä -sivuilta osoitteessa:
http://bit.ly/So0foM
Sivulla mainitaan ainoastaan Macin versiot OS X 10.5, 10.6 tai 10.7.
Erilaisiin laitteisiin ja ohjelmiin liittyen voit halutessasi ottaa yhteyttä Helpson tukipalvelun numeroon 0600 10100 (1,99 euroa/min + pvm/mpm), joka palvele ma-pe klo 8-21 ja la 9-17. Helpsonin asiantuntijat ovat perehtyneitä erilaisiin laitteisiin ja ohjelmiin. Helpsonin löydät myös osoitteessa http://www.helpson.fi .
Kiitos viestistäsi.
Laitevalmistaja Huawein internetsivujen mukaan Huawei E3276 -laite on yhteensopiva seuraavien käyttöjärjestelmien kanssa: Windows XP,Windows Vista,Windows 7,Windows 8,Mac OS X 10.5,Mac OS X 10.6,Mac OS X10.7,Mac OS X10.8 .
Kyseinen tieto löytyy Huawein sivuilta osoitteessa:
http://consumer.huawei.com/en/mobile-br ... 276-en.htm
Vaikka Huawei ei ilmoitakaan kyseisen tikun toimivan Mac OS 10.9.x -versioiden kanssa, ei tämä vielä tarkoita sitä, etteikö tikkua saada toimimaan. Tosin tämä vaatii joitakin toimenpiteitä eli esimerkiksi nettitikun firmwaren päivittämistä.
Seuraavalla englanninkielisellä sivustolla mainitaan, että Huawei E3276 -tikun firmwaren päivitys mahdollistaa toimivuuden Mac OS 10.9.x-versioiden kanssa. Kyseinen sivu ei ole laitevalmistaja Huawein sivu, joten varmuutta firmwaren päivittämisen toimivuudesta ei voi taata, mutta sivu löytyy osoitteessa:
https://iihelp.iinet.net.au/node/3635
Internetistä tosiaan löytyy googlettamalla aika paljonkin sivuja liittyen kysymääsi asiaan. Yritin itsekin etsiä Soneran tukisivuilta tietoa, jossa annetaan ymmärtää, että Huawei E3276 -tikku toimii myös OS 10.9.x-versioiden kanssa, mutta en tietoa löytänyt. Mistä oikein löysit kyseisen tiedon?
Huawei E3276 -tikusta löytyy tietoa Soneran Ohjeita ja vinkkejä -sivuilta osoitteessa:
http://bit.ly/So0foM
Sivulla mainitaan ainoastaan Macin versiot OS X 10.5, 10.6 tai 10.7.
Erilaisiin laitteisiin ja ohjelmiin liittyen voit halutessasi ottaa yhteyttä Helpson tukipalvelun numeroon 0600 10100 (1,99 euroa/min + pvm/mpm), joka palvele ma-pe klo 8-21 ja la 9-17. Helpsonin asiantuntijat ovat perehtyneitä erilaisiin laitteisiin ja ohjelmiin. Helpsonin löydät myös osoitteessa http://www.helpson.fi .
"virheellinen" tieto on nyt ilmeisesti korjattu. Esim. nettikaupassanne mainitaan yhteensopivuus: 10.6 ja 10.7. Tämä ei kuitenkaan liene tarkoituksenmukaista, sillä kaikissa nykyisin myynnissä olevissa Maceissa on käyttöjärjestelmä 10.9.x.
https://kauppa.sonera.fi/yksityisille/t ... nt=Monthly
Huawein sivuilta ladattavan uusimman Mobile Partner-yhteysohjelmapäivityksen jälkeen tuo USB-modeemi näyttää nyt kuitenkin toimivan ainakin Soneran 3G-verkossa. Mobile Partner-päivityskin on kuitenkin tullut ladattavaksi jo 12/2013, joten Soneralla/Telialla olisi ollut kohta vuosi aikaa ratkaista tämä ongelma.
https://kauppa.sonera.fi/yksityisille/t ... nt=Monthly
Huawein sivuilta ladattavan uusimman Mobile Partner-yhteysohjelmapäivityksen jälkeen tuo USB-modeemi näyttää nyt kuitenkin toimivan ainakin Soneran 3G-verkossa. Mobile Partner-päivityskin on kuitenkin tullut ladattavaksi jo 12/2013, joten Soneralla/Telialla olisi ollut kohta vuosi aikaa ratkaista tämä ongelma.
strong kirjoitti: "virheellinen" tieto on nyt ilmeisesti korjattu. Esim. nettikaupassanne mainitaan yhteensopivuus: 10.6 ja 10.7. Tämä ei kuitenkaan liene tarkoituksenmukaista, sillä kaikissa nykyisin myynnissä olevissa Maceissa on käyttöjärjestelmä 10.9.x.
https://kauppa.sonera.fi/yksityisille/t ... nt=Monthly
Huawein sivuilta ladattavan uusimman Mobile Partner-yhteysohjelmapäivityksen jälkeen tuo USB-modeemi näyttää nyt kuitenkin toimivan ainakin Soneran 3G-verkossa. Mobile Partner-päivityskin on kuitenkin tullut ladattavaksi jo 12/2013, joten Soneralla/Telialla olisi ollut kohta vuosi aikaa ratkaista tämä ongelma.
Tämä on se uusin Mobile Partner-ohjelman versio ja Huawei lupaa sen olevan OS X 10.9- yhteensopiva:
http://consumer.huawei.com/en/mobile-br ... 276-en.htm
"HUAWEI_DataCard_ClientSoftware_MAC-V200R003B015D02SP01C983(for Mac OS 10.9)"
Hei strong!
Kiitos viesteistäsi. Hieno homma, että olet saanut systeemit toimimaan. Yleensä on niin, että laitevalmistajat ilmoittavat myös operaattoreille erilaisten laitteiden päivityksistä ja kaiken lisäksi hyvissä ajoin ennen kuin päivitykset tulevat saataville.
Kyseisen nettitikun osalta päivityksestä ei ole tainnut tulla tietoa Soneralle, koska päivitystaulukostakaan ei tietoa löydy. Päivitystiedostot (ohjelmistopäivitys) löytyy sivun puolivälin tienoilta osoitteessa:
http://bit.ly/1n1szux
Asiasta on lähetetty tietoa asiasta Soneralla vastaavalle taholle. Kiitos erittäin tärkeästä palautteestasi.
Kiitos viesteistäsi. Hieno homma, että olet saanut systeemit toimimaan. Yleensä on niin, että laitevalmistajat ilmoittavat myös operaattoreille erilaisten laitteiden päivityksistä ja kaiken lisäksi hyvissä ajoin ennen kuin päivitykset tulevat saataville.
Kyseisen nettitikun osalta päivityksestä ei ole tainnut tulla tietoa Soneralle, koska päivitystaulukostakaan ei tietoa löydy. Päivitystiedostot (ohjelmistopäivitys) löytyy sivun puolivälin tienoilta osoitteessa:
http://bit.ly/1n1szux
Asiasta on lähetetty tietoa asiasta Soneralla vastaavalle taholle. Kiitos erittäin tärkeästä palautteestasi.
OSX 10.10 Yosemitessa saa E3276:n näkyy käyttöjärjestelmän verkkoasetuksisaa nimellä HUAWEIModel-Modem. Tämä palvelu pitää asettaa aktiiviseksi ja sen jälkeen palvelun asetukset oikein eli puhelinnumeroksi *99#, valitsee lisäasetukset (Advanced Settings) -> Modem ja tekee asetukset:
Vendor: Generic
Model: GPRS (GSM/3G)
APN: internet
CID: 1
Tämän jälkeen OK ja Aseta (Apply) ja Yhdistä (Connect)
APN voi tietty olla myös opengate.
Mobile Broadband sovellusta ei periaatteessa tarvitse mihinkään eli sen voisi vaikka poistaa, kun yhteyden muodostus ei sillä onnistu kuitenkaan, itselläni se on siltä varalta että haluan muuttaa modeemin asetuksia.
Hyvin toimii, tosin Mobile Broadband pomppaa esiin aina kun modeemin kytkee ja verkkoasetuksista pitää erikseen käydä klikkaamassa Yhdistä. Ehkä noihinkin olisi jokin ratkaisu, mutta toimii näinkin.
Vendor: Generic
Model: GPRS (GSM/3G)
APN: internet
CID: 1
Tämän jälkeen OK ja Aseta (Apply) ja Yhdistä (Connect)
APN voi tietty olla myös opengate.
Mobile Broadband sovellusta ei periaatteessa tarvitse mihinkään eli sen voisi vaikka poistaa, kun yhteyden muodostus ei sillä onnistu kuitenkaan, itselläni se on siltä varalta että haluan muuttaa modeemin asetuksia.
Hyvin toimii, tosin Mobile Broadband pomppaa esiin aina kun modeemin kytkee ja verkkoasetuksista pitää erikseen käydä klikkaamassa Yhdistä. Ehkä noihinkin olisi jokin ratkaisu, mutta toimii näinkin.
Hei edelman!
Kiitos erittäin hyvistä ohjeistasi. Toivottavasti mahdollisimman moni asiakkaamme lukee ohjeesi ja saa systeemit toimimaan.
Kiitos erittäin hyvistä ohjeistasi. Toivottavasti mahdollisimman moni asiakkaamme lukee ohjeesi ja saa systeemit toimimaan.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.