Skip to main content

Soneran myynti ja laskutus

  • December 11, 2014
  • 3 kommenttia
  • 1 katselukerta

Tein Soneran kanssa uuden sopimuksen laajakaistaliittymästä entisen määräaikaisen umpeuduttua.
Myyjä puhelimessa kertoi uuden sopimuksen olevan entistä sopimusta noin 11 eur halvempi. Hän mainitsi, että siihen kuuluu jotain TV palveluita, mutta ne on helppo irtisanoa. Mainistisn, että en käytä mitään TV viihde ym palveluita ja ko osoitteessa niitä ei ole koskaan ollutkaan.
Nyt tuli sitten lasku nro 62847831 joka oli 132 € kalliimpi kuin entinen liittymä. Soitin asiasta asiakaspalveluun ja asia luvattiin hoitaa. Hoitamisen sijaan tuli uusi lasku jossa oli siirretty eräpäivää.
En maksa laskua vaan irtisanon koko palvelun ja vien asian niin pitkälle kuin on tarvis.
Minulla on useita muitakin Soneran sopimuksia jotka täytyy samalla irtisanoa, koska en luota enää tähän yritykseen.

3 kommenttia

  • February 20, 2012
Hei Hannukas62,
Teknisen virheen vuoksi laajakaistasi kuukausimaksuja ei laskutettu loka- marras- ja joulukuun ajalta lainkaan. Tämän vuoksi laskulla 62847831 on useamman kuukauden maksut. Itse liittymän kuukausimaksu pieneni uuden sopimuksen myötä.

Laskulle on mahdollisuus saada kolmen kuukauden maksusopimus ilman korkoja, koska itse et ole voinut tähän asiaan vaikuttaa. Maksusopimuksen voit tehdä soittamalla Asiakaspalvelumme numeroon 0200 17000.

  • May 18, 2012
nostin netti nopeus 10mb -> 24mb... myyjä puhelimessa tunki väkisin minulle Koti-TV... sanoi myyjälle että en otta haluan vain nostaa nettinopeus.... mutta myyjä hullulalaila yritiin anttaa sitä minulle... myyjä sanoi että se on ilmainen kokelu 3kk. jos et tyytyvainen voi palauta laite... ja lisäksi hän soinoin kauniila kielella että jos on lähellä loppua 3kk. hän pitäis soitaa minulle takaisin ja kysyy minulle ottako Koti-Tv vai ei... ongelma alka huoma kun minulla netti ei toimi ja minä laitoi viestin vikailmoitus... seuravana päivä joku nainen soneralta soiti minulle ja hänellä on todella suuttuvainenääni huutele minulle että miksi minä en käytän niita sonera laitetta (en käyttänyt niita kertakaan) minulla oma modeem joka toimi moiteettomasti 10mb liitymästä lähtien... nainen sanoa että sonera laiteet pitäis käyttää koska siinä on kytketty Koti-Tv joka sopimus on 24kk (2vuotta) muuten minulla tulee ongelma... sanoi naisille että Sonera netti sivulla luke että 24mb extra laajakaista saa käyttä muuta modeemi ja minulla ei ole 2vuota Koti-Tv sopimus... minä olen Thaimalainen ja olen ravintoloitsija Tamperella ja olen aina tallentanut puhelin keskustelu... jos minulla tulee ongelma ylimääräinen lasku minä kyllä vien asian Poliisilaitoksille ja julkaistan ääninauhoitus Youtube sivuun ja oman asiakas ravintolanille.

laitetta joka voi käyttä adsl laajakaista: http://www5.sonera.fi/ohjeet/ADSL-modee ... kin=sonera

  • May 18, 2012
Hei khomse-5!

Tarkistin Asiakastiedoistasi, että olet tehnyt määräaikaisen 24 kuukauden sopimuksen Viihdepaketista, johon kuuluu 24M Valokuitu-yhteys ja KotiTV-palvelu. Näiden yhteishinta koko sopimuskauden ajan on 39,90€/kk. Lisäksi olet saanut Canal+Total-, UrhoTV Total- ja Viasat Sport -kanavapaketit maksutta kolmen kuukauden ajaksi. Sinulle on toimitettu digiboksi ja KotiTV-palveluun sopiva modeemi, näistä peritään ensimmäisellä laskulla laitteiden toimitusmaksu 29€.

Mikäli irtisanot kanavapaketit ennen maksuttoman ajan loppua, maksat koko paketista 39,90€/kk (plus ensimmäisellä laskulla toimitusmaksu 29€). KotiTV-palvelusta itsestään ei veloiteta mitään, vaan palvelu on ikäänkuin kylkiäisenä laajakaistan yhteydessä.

Ilmeisesti käytössäsi oleva modeemi ei ole ADSL2+ -modeemi, koska se ei toimi liittymässäsi. Voit tarkastaa testatut modeemit täältä. 24M yhteys vaatii ADSL2+ modeemin.