Kuinkahan kauan tilapäinen häiriö kestää kun olen yrittänyt koko viikon saada kotisivutunnuksia aktivoitua ja aina tulee sama viesti:
Tilapäinen häiriö
Palvelussa on tilapäinen häiriö. Sulje selainikkuna ja yritä hetken kuluttua uudelleen. Jos ongelma ei ratkea, ota yhteys asiakaspalveluun puh. 0200 17000. Internet- ja Laajakaista-asioissa palvelemme ma-pe klo 8-20 ja la 9-16.30. Puhelut ovat normaalihintaisia (paikallisverkko- tai matkapuhelumaksu).
Sisään pääsee kirjautumaan mutta kotisivu- tai liittymänhallintalinkit antaa ylläolevan ilmoituksen.
Sivu 1 / 1
Mitään yleistä ongelmaa Omilla sivuilla ei vaikuttaisi olevan. Itse pääsin kyllä omilla tunnuksillasni liittymänhallintaan.
Sinun kannattaa kokeilla tyhjentää selaimen välimuisti ja tarvittaessa testata palvelua toisella selaimella. Jos tästäkään ei ole apua, voi ongelma olla tunnuskohtainen, jolloin voit jättää vikapalveluumme vikailmoituksen esimerkiksi Omien sivujen lomakkeella. Vikapalvelu voi lisäksi luoda tunnuksellesi haluamasi kotisivuosoitteen, joka kannattaa mainita lomakkeella.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Sinun kannattaa kokeilla tyhjentää selaimen välimuisti ja tarvittaessa testata palvelua toisella selaimella. Jos tästäkään ei ole apua, voi ongelma olla tunnuskohtainen, jolloin voit jättää vikapalveluumme vikailmoituksen esimerkiksi Omien sivujen lomakkeella. Vikapalvelu voi lisäksi luoda tunnuksellesi haluamasi kotisivuosoitteen, joka kannattaa mainita lomakkeella.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Tyhjensin firefoxin välimuistin, ei auttanut. Kokeilin Expolla, ei auttanut. Sellainen tuli mieleen että aiheutuuko ongelma siitä että kiinteä yhteyttä ei ole vielä kytketty, yritän siis tehdä ko. toimenpidettä kilpailevan isp:n yhteydellä. Haluaisin avata kotisivut ennenkuin vanha liittymä suljetaan ja kotisivut siltä puolen poistuvat.
Ongelma johtuu todennäköisesti tässä tapauksessa juuri tuosta. Jos liittymää ei vielä ole kytketty, ei Omilla sivuilla voi tehdä liittymään muutoksia. Muutoksia voi tehdä vain silloin kun liittymässä ei ole voimassaolevia tilauksia.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Tilapäinen häiriö on tuntunut täälläkin olevan nyt kun kerrankin haluaisin tehdä hulppealla kotisivutilallani jotain. Kotisivut, lähinnä siis osoite, on ollut luotuna jo kauan aikaa, ja satunnaisesti tarpeen mukaan olen sinne jonkun tiedoston laittanut jakoon, mutta nyt on ollut taas pitkään tyhjillään, kunnes nyt olisi ollut tarve siirtää sinne 20 megan edestä tavaraa. FileZilla käytössä ja se näyttää tyhjän hakemiston, mutta hetken tiedostoja siirrettyään alkoi antaa Transfer erroria. Omilta Sivuilta katsoen tuo tyhjä hakemisto näyttikin vievän reilut 17 megaa tilaa! Eihän se 20 megan pläjäys sinne silloin mahdu, joten ihmekös että antaa virheilmoa, mutta ehkä minuakin kiinnostaisi tietää, että mitä tiedostoja siellä nyt sitten on, ja missä, kun ei itselläni näy mitään! Tässä päivän mittaan olen kahdesti jopa yrittänyt poistaa sivut kokonaan, ja kahdesti tuo on myös ilmoittanut, että sivut on poistettu, mutta uutta osoitetta en ole pystynyt luomaan tuon "tilaipäisen häiriön" takia, ja kirjautuessani uudelleen Omille Sivuille sisään vanhat kotisivut ovat niiden mukaan edelleen olemassa, muutoksena toistaiseksi vain, että käytetty kotisivutila on kasvanut ~20 megaan, eli vapaa tila tietenkin vain pienentynyt. Enkä edelleekään tiedä mitä siellä muka on, itselläni näkyy pelkkä tyhjä hakemisto.
Mus: Omien Sivujen tilapäinen häiriötilanne -ilmoitus voi liittyä siihen, että olet tehnyt kotisivujen poiston ja uudelleen lisäyksen Omien Sivujen kautta. Omien Sivujen kautta tekemäsi muutos voi olla vielä kesken järjestelmissämme. Muutoksen ollessa kesken, Omat Sivut voi ilmoittaa tilapäisestä häiriötilanteesta tai siitä, että jokin muutos on kesken liittymässä.
Jos asia ei selviä, voit olla asiasta yhteydessä vikapalveluumme Omien Sivujen vikailmoituslomakkeella. Vikapalvelumme voi selvittää tarkemmin, mistä ongelmatilanne johtuu ja varmistaa onko kotisivuhakemistosi täynnä tällä hetkellä.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Jos asia ei selviä, voit olla asiasta yhteydessä vikapalveluumme Omien Sivujen vikailmoituslomakkeella. Vikapalvelumme voi selvittää tarkemmin, mistä ongelmatilanne johtuu ja varmistaa onko kotisivuhakemistosi täynnä tällä hetkellä.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Olen uusi asiakas ja olen yrittänyt saada aktivoitua kotisivun osoitetta Omissa sivuissa tuloksetta. Olen luonut osoitteen ja saanut ilmoituksen siitä, että muutos olisi onnistunut, mutta seuraavaksi tulee näkyviin viesti:
Hyvä asiakkaamme,
Tilauksesi käsittely on kesken. Et voi tänä aikana tehdä muutoksia kaikkiin asetuksiisi, etkä tilata tiettyjä uusia palveluita ennen kuin edellinen muutos tai tilaus on valmis.
Pitäisikö luomani kotisivuosoite tulla näkyviin Omille sivuille samoin, kun sähköpostiosoitteet näkyvät siellä. Olen myös yrittänyt päästä tunnuksillani käymään ftp://personal.inet.fi sivulla, mutta tunnukseni eivät sinne käy, johtuuko tämä siitä, etten ole pystynyt todellisuudessa luomaan sitä kotisivun osoitetta.
Olen ollut yhteydessä tästä ongelmasta puhelimella asiakaspalveluun, jossa asiakaspalvelia kertoi ongelman johtuvan "jumituksesta".
Hyvä asiakkaamme,
Tilauksesi käsittely on kesken. Et voi tänä aikana tehdä muutoksia kaikkiin asetuksiisi, etkä tilata tiettyjä uusia palveluita ennen kuin edellinen muutos tai tilaus on valmis.
Pitäisikö luomani kotisivuosoite tulla näkyviin Omille sivuille samoin, kun sähköpostiosoitteet näkyvät siellä. Olen myös yrittänyt päästä tunnuksillani käymään ftp://personal.inet.fi sivulla, mutta tunnukseni eivät sinne käy, johtuuko tämä siitä, etten ole pystynyt todellisuudessa luomaan sitä kotisivun osoitetta.
Olen ollut yhteydessä tästä ongelmasta puhelimella asiakaspalveluun, jossa asiakaspalvelia kertoi ongelman johtuvan "jumituksesta".
kolemi: Jos sinulla on Soneran asiakasnumero, lisää se käyttäjätunnuksesi tietoihin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero) ja voin tarkistaa mikä on tilanne kotisivuosoitteen tilauksen kanssa.
Ilmoita tähän ketjuun kun olet asiakasnumerosi lisännyt. Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Ilmoita tähän ketjuun kun olet asiakasnumerosi lisännyt. Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
En muista omien sivujeni käyttäjätunnusta enkä salasanaa. Miten toimia?
passenger: Käyttäjätunnuksesi on näkyvillä laskusi erittelyosiossa. Jos olet tallentanut Omien Sivujen yhteystietoihin matkapuhelinnumerosi voit tilata itsepalveluna uuden. Täältä löydät itsepalvelun ohjeen. Matkapuhelinnumeron puuttuessa ota yhteyttä asiakaspalveluumme 0200 17000 (mpm/pvm).
T. Katja
Sonera Asiakaspalvelu
T. Katja
Sonera Asiakaspalvelu
Kotisivun osoitteen luominen onnistui helposti, mutta...
Eihän siellä ole sisältöä!
Miten luoda kotisivut personal.inet.fi/... osoitteelle.
Terv.
Juha-Pekka
Eihän siellä ole sisältöä!
Miten luoda kotisivut personal.inet.fi/... osoitteelle.
Terv.
Juha-Pekka
Tuota samaa minäkin ihmettelen...
Kun uusi osoite eli uusi hakemisto luodaan personal.inet.fi - palvelimelle, on hakemisto/kansio tyhjä. Kotisivujen sisältö omaan osoitteeseen/hakemistoon pitää siirtää itse. Sivujen tekeminen onkin sitten kokonaan oma taiteenlajinsa.
Ohjeet ja vinkit - sivuilla on aiheeseen perusohjeet. HTML-oppaita ja ilmaisia FTP-ohjelmia tiedostojen siirtoon löytyy netistä hakemalla, samoin HTML-editoreita eli ohjelmia joilla tehdä ja muokata www-sivuja.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Ohjeet ja vinkit - sivuilla on aiheeseen perusohjeet. HTML-oppaita ja ilmaisia FTP-ohjelmia tiedostojen siirtoon löytyy netistä hakemalla, samoin HTML-editoreita eli ohjelmia joilla tehdä ja muokata www-sivuja.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
1)Loin kotisivut palvelussa.
2)Osoite annettiin minulle: (esim http://personal.inet.fi/yritys/mieite)
Kun menin niin sivua ei löytynyt, pääsin FTP:llä vain http://personal.inet.fi/ -hakemistoon, muuta ei löytynyt.
3)No, loin itse hakemistot yritys/mieite (jotta sain aikaan halutun polun: http://personal.inet.fi/yritys/mieite/).
Sinne laitoin FTP:llä index.html yms. filut chmod oikkareilla 744 (tai 755 tai 777 - ihan sama, ei toimi), mutta sivut EI NÄY HTTP-protokollalla!
FTP:llä pääsen kyllä niitä TOOOOOSI HITAAAAASTI katsomaan antamalla salasanan, mutta enhän tätä halunnut. Halusin julkisen kotisivun http://...
2)Osoite annettiin minulle: (esim http://personal.inet.fi/yritys/mieite)
Kun menin niin sivua ei löytynyt, pääsin FTP:llä vain http://personal.inet.fi/ -hakemistoon, muuta ei löytynyt.
3)No, loin itse hakemistot yritys/mieite (jotta sain aikaan halutun polun: http://personal.inet.fi/yritys/mieite/).
Sinne laitoin FTP:llä index.html yms. filut chmod oikkareilla 744 (tai 755 tai 777 - ihan sama, ei toimi), mutta sivut EI NÄY HTTP-protokollalla!
FTP:llä pääsen kyllä niitä TOOOOOSI HITAAAAASTI katsomaan antamalla salasanan, mutta enhän tätä halunnut. Halusin julkisen kotisivun http://...
Ok, elikä asia ratkesi asiakastuen ystävällisellä avustuksella.
Eli olin ymmärtänyt väärin ja suotta luonut personal.inet.fi/-hakemiston "perään" url:ssa kuvatun polun. Oikea tapa oli siis laittaa index.html heti "juureen", eli tässä(kin) tapauksessa :personal.inet.fi/index.html
Eli olin ymmärtänyt väärin ja suotta luonut personal.inet.fi/-hakemiston "perään" url:ssa kuvatun polun. Oikea tapa oli siis laittaa index.html heti "juureen", eli tässä(kin) tapauksessa :personal.inet.fi/index.html
Juuri noin eli kun tietyllä käyttäjätunnuksella kirjaudutaan personal.inet.fi-palvelimelle, on käyttäjätunnuksen kotihakemiston/juurikansion URL-osoite valmiiksi se mikä Omilla sivuilla on luotu. Jos omaan juurikansioon tekee uuden kansion nimeltä 'koira', tulee sen URL-osoitteeksi personal.inet.fi/koti/elaimet/koira/
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.