On se vaan kumma että $oneralla ei osata edes liittymän osoite tietoja muuttaa lukuisista korjaus käskyistä huolimatta Yli vuosi sitten muutettu kokonaan voisella paikkakunnalle ja ADSL:n muutos tehtiin asianmukaisesti mutta silti vanha osoite jäi tietoihin. Se haitta mikä tästä on kun joutuu tekemään vikailmoituksen niin "soneran" asentaja soittaa yli 200km väärästä paikasta. Eli vikailmotuksen jälkeen korjaaja menee aina väärään (vanhaan) osoitteeseen.
Faktat itse liittymästä: 24/1
Matkaa keskukseen alle 1km. Kaapelit uudehkoja.
nopeus keskimäärin 7MB ei ikinä yli 10MB siedettävä olisi vähintään 18MB
Modeemi Telewell TW-510 kokeiltu myös uudemmalla TP-link modeemilla
kokeiltu Wlan (ei telewellin omaa vaan linksysin tukiasema)
kokeiltu RJ-45 kautta. myöskin usemmilla kaapeleilla. myös vaihdettu toinen puhelinpistokkeen ja modemin välinen. piuha.
Kokeiltu useammalla koneella ja eri käyttiksillä, 2xläppäri, 3xpöytäkone, iphone(wlan speedtest). WinXP, Vista, Open Solaris, Ubuntu 8.10LTS, Ubuntu 10.04beta.
nopeus tulokset kaikilla edellä mainittuja.
vikailmoituskin tehty mitään ei tapahtnut.
Sivu 1 / 1
On toki mahdollista että osoitteenmuutoksesi yhteydessä väestörekisteriin uusi osoitteesi ei jostain syystä ole päivittynyt järjestelmiimme, mutta jos liittymä on siirretty kuitenkin nykyiseen osoitteeseesi, ei tällä pitäisi olla mitään vaikutusta viankorjaukseen. Asentaja toki lähetetään aina kytkentäosoitteeseen.
Jos nopeus ei ole parantunut ja vikailmoituksen jättämisestä on jo jonkun aikaa, kannattaa liittymästä tehdä uusi vikailmoitus. Maksimissaan 7Mbps nopeus ei todellakaan 24Mbps liittymässä ole hyväksyttävä. Koska selkeästi olet rajannut vian omien laitteidesi ulkopuolelle, jää ongelma nyt joko verkon puolelle tai kiinteistön sisäverkkoon. Koska et ole ilmoittanut käyttäjätiedoissasi asiakasnumeroasi, en pysty tällä hetkellä tarkistamaan liittymäsi tilaa tai vikahistoriaa.
Sinun kannattaa siis jättää liittymästäsi Omien sivujen lomakkeella. Lomakkeella kannattaa mainita lisäksi tuosta osoiteasiasta.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Jos nopeus ei ole parantunut ja vikailmoituksen jättämisestä on jo jonkun aikaa, kannattaa liittymästä tehdä uusi vikailmoitus. Maksimissaan 7Mbps nopeus ei todellakaan 24Mbps liittymässä ole hyväksyttävä. Koska selkeästi olet rajannut vian omien laitteidesi ulkopuolelle, jää ongelma nyt joko verkon puolelle tai kiinteistön sisäverkkoon. Koska et ole ilmoittanut käyttäjätiedoissasi asiakasnumeroasi, en pysty tällä hetkellä tarkistamaan liittymäsi tilaa tai vikahistoriaa.
Sinun kannattaa siis jättää liittymästäsi Omien sivujen lomakkeella. Lomakkeella kannattaa mainita lisäksi tuosta osoiteasiasta.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.