Skip to main content

Soneran yhteys takkuaa pahemman kerran

  • December 11, 2014
  • 16 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Muutimme 22.7. ja tämän jälkeen ei ole muuta kuin ongelmia ollut. Ensin luvattiin netti toimintaan 22.7. ja tekstiviestillä piti kuitata että netti on kytketty päälle. Tekstiviestiä ei kuulunut, eikä nettiyhteyttä. Seuraavana päivänä Soneran aspa väitti että asentaja olisi käynyt kytkemässä yhteyden. Tekstiviestiä tästä ei kuulunut edelleenkään. Eikä myöskään nettiyhteyttä. Soitto jälleen aspaan, lupasivat että minulle soitetaan kun asentaja on laittanut yhteyden kuntoon. No tietenkään Sonera ei luvattua pystynyt pitämään. Nettiyhteys tuli toimintaan VASTA 25.7., mutta ei yhteydenottoa tai ilmoitusta, edes tekstiviestillä.

Alkuun kaikki näytti toimivan hyvin. Nyt klo 20:30 jälkeen ongelmat alkoivat. Yhteys pätkii jatkuvasti. DSL yhteys reitittimen mukaan menee alas jatkuvasti. Noin 30 sek - 15 min välein katkeaa yhteys. Tallennuksia ja HBO:ta katsellessa yhteys katkeaa lähes saman tien. Yhteysvirhe 610, 611 ja 619 on osunut kohdalle.

Nyt normi tv:n katsominen ei myöskään onnistu. Yhteys menee jatkuvasti alas.

Soitin raivostuttavaan puheohjauksella toimivaan aspaan ja jätin vikailmoituksen. Miksi sinne ei voi jättää mitään viestiä?

Reitittimenä on Thomson TG789vn, firmis 8.8.B.A. Onko tähän uudempaa tarjolla joka ehkä poistaisi ongelmat?

16 kommenttia

  • July 25, 2013
Linkistä löytyy kuvakaappaus DSL yhteydestä: http://s17.postimg.org/3raeq7nr3/screenshot.jpg

FEC ja CRC virheitä näyttää tulevan.

  • July 26, 2013
Yhteys on pysynyt nyt ylhäällä 11 tuntia putkeen. Jopa HBO:ta pystyi katsomaan.

Missähän vika oikein oli? Tarvitseekohan vikailmoitus nyt perua kuitenkin?

  • July 26, 2013
Hei Jehki,

Vikailmoitusta ei tässä vaiheessa kannata perua, niin voimme vielä tarkistaa että yhteydessä on kaikki kunnossa. Laitan vikailmoitukselle kuitenkin tiedon että tilanne on parantunut tällä hetkellä.

Katsotaan kuitenkin vielä että verkon puolella kaikki on kunnossa.

  • July 26, 2013
OK. Onko reitittimelle kuitenkin firmikseen päivitystä saatavilla?

  • July 26, 2013
Hei Jehki,

Reitittimelle on olemassa uudempi ohjelmisto. Lisäsin vikailmoitukselle myös pyynnön ohjelmistonpäivityksesta, joten sen pitäisi tulla samalla. Tämän unohdinkin tuossa edellisessä viestissä mainita.

  • July 30, 2013
Lauantaina tuli käsittelykuittaus vikailmoituksesta. Nähtävästi alensivat yhteysnopeutta 90/10 --> 70/7. Yhteys on toki nyt toiminut, mutta nopeuden kustannuksella... Uutta firmwarea ei ole näkynyt eikä kuulunut.

  • July 31, 2013
Hei jehki

Voisitko resetoida Thomsonin pitämällä laitteen kyljestä löytyvää "reset"-nappia pohjassa 30s ajan. Kokeillaan sitten vielä päivitystä uudestaan. Luultavasti liittymäsi virheenkorjausta on nostettu ja sen takia jouduttu ylänopeutta hieman rajaamaan pienemmäksi. Toimiiko yhteytesi nyt kuitenkin nopeammin vai olitko testannut yhteysnopeutta aiemmin?

  • July 31, 2013
Reititin on nyt resetoitu.

En ole testannut nopeustestejä, mutta koneita on verkossa useampi laite joten saattaa olla että ylimääräiset latausnopeudet olisivat tarpeen

  • August 1, 2013
Hei jehki

Päivitys laitettu tulemaan mutta modeemi ei vielä reagoi muutoksiin. Pyri pitämään modeemi nyt päivän ajan päällä ja linjaan kytkettynä ilman uudelleenkäynnistystä!

  • August 8, 2013
Päivitystä ei ole vieläkään näkynyt. Kuinka kauan pitää vielä odotella?

  • August 9, 2013
Hei Jehki,

Asia on selvityksessä. Ilmoittelen kunhan saan lisää tietoa tuosta.

  • August 22, 2013
Vieläkään ei ole firmware päivittynyt.

Lisäksi viime aikoina on yhteys pätkinyt. Viimeksi eilen aamuna on yhteys käynyt alhaalla.

  • August 22, 2013
Hei Jehki,

Kokeiletko vielä kerran resetoida Thomsonia ja ilmoitteletko tänne kun olet sen tehnyt, niin kokeillaan laittaa tuo ohjelmisto taas uusiksi.

  • August 22, 2013
Resetoitu.

  • August 23, 2013
Hei Jehki,

Kokeillaan laittaa päivitystä kohta uudelleen.

  • August 23, 2013
Hei Jehki,

Päivitys ei näyttänyt viekäkään onnistuvan. Laitoin asiaa vielä eteenpäin selvitettäväksi.