Skip to main content

Sopimuksen purkamisesta

  • December 11, 2014
  • 1 kommentti
  • 3 katselukertaa

Soitin tänään 4.3 Soneran asiakaspalveluun purkaekseni määräaikaisen laajakaistaliittymän arvonlisäveron nousun aiheuttaman hinnannousun takia.
Purku onnistuikin ok, mutta asiakaspalvelija sanoi, että liittymällä on 2 viikon irtisanomisaika ja liittymä päättyy vasta 18.3.

Lainaan hiukan erään toisen kirjoittajan viestiä palstalta

Sopimusehtojen muutoksesta tulee kertoa kirjallisesti, tähän kuluttajaneuvoja kiinnitti huomiota. Aika moni yritys tämän laiminlyö. Soneran verkkosivuilla oleva ilmoitus on vielä puutteellinen, sillä laissa lukee, että: "Teleyrityksen on ilmoitettava käyttäjälle samanaikaisesti tämän oikeudesta irtisanoa sopimuksensa heti päättyväksi, jos käyttäjä ei hyväksy muutettuja sopimusehtoja."

Tuo kohta "heti päättyväksi" jää mainitsematta Soneran verkkosivuilla. Toimitusehdoissa kohdassa 11.2 termi on: "välittömästi".

"Sopimusehtojen, palveluiden ja maksujen muutoksista ilmoittaminen ja seuraamukset
...
Asiakkaalla on yhden (1) kuukauden ajan muutoksesta tiedon saatuaan, kuitenkin enintään kolmen (3) kuukauden ajan muutoksen voimaantulosta, oikeus irtisanoa sopimus päättymään välittömästi siitä palvelusta, jota muutos koskee."

Sopimus päättyy siis välittömästi, heti, ilman kahden viikon irtisanomisaikaa. Seuraamuksia toimitusehdoissa ei ole lueteltu, vaikka ne on mainittu otsikossa, joten niitä ei ole.


Joten mielelläni en tuota kahtakaan viikkoa enää Soneran asiakkaana kituuta, vaan haluan sopimukseni päättymään heti/välittömästi. Voisitteko hoitaa asian, koska en halua tuota kahta viikkoa liittymästä maksaa.

1 kommentti

  • March 11, 2013
Hei asiakas91,

Olemme ilmoittaneet sinulle tulevasta ALV -korotuksesta ensimmäisen kerran 14.12.2012 päivätyllä laskulla.

Asiakaspalvelussamme on tässä kohtaa tapahtunut virhe, sopimuksen purkuun ei olisi enää 4.3.2013
perusteita ollut. Ehdoissa on, että asiakkaalla on tiedon saamisesta kuukausi aikaa irtisanoa sopimus. Kolme kuukautta ilmaisee vaihtoehtoisen täydentävän takarajan, jota ei sovelleta, jos kuukauden määräaikaa sovelletaan.

Pahoittelen kuitenkin, että asialle ei löytynyt muuta ratkaisua kuin liittymän irtisanominen. Toivon, että emme ole menettäneet tästä syystä luottamustasi Soneraan lopullisesti ja että saamme vielä jossain vaiheessa mahdollisuuden palvella sinua uudelleen ja paremmin.