Purku onnistuikin ok, mutta asiakaspalvelija sanoi, että liittymällä on 2 viikon irtisanomisaika ja liittymä päättyy vasta 18.3.
Lainaan hiukan erään toisen kirjoittajan viestiä palstalta
Sopimusehtojen muutoksesta tulee kertoa kirjallisesti, tähän kuluttajaneuvoja kiinnitti huomiota. Aika moni yritys tämän laiminlyö. Soneran verkkosivuilla oleva ilmoitus on vielä puutteellinen, sillä laissa lukee, että: "Teleyrityksen on ilmoitettava käyttäjälle samanaikaisesti tämän oikeudesta irtisanoa sopimuksensa heti päättyväksi, jos käyttäjä ei hyväksy muutettuja sopimusehtoja."
Tuo kohta "heti päättyväksi" jää mainitsematta Soneran verkkosivuilla. Toimitusehdoissa kohdassa 11.2 termi on: "välittömästi".
"Sopimusehtojen, palveluiden ja maksujen muutoksista ilmoittaminen ja seuraamukset
...
Asiakkaalla on yhden (1) kuukauden ajan muutoksesta tiedon saatuaan, kuitenkin enintään kolmen (3) kuukauden ajan muutoksen voimaantulosta, oikeus irtisanoa sopimus päättymään välittömästi siitä palvelusta, jota muutos koskee."
Sopimus päättyy siis välittömästi, heti, ilman kahden viikon irtisanomisaikaa. Seuraamuksia toimitusehdoissa ei ole lueteltu, vaikka ne on mainittu otsikossa, joten niitä ei ole.
Joten mielelläni en tuota kahtakaan viikkoa enää Soneran asiakkaana kituuta, vaan haluan sopimukseni päättymään heti/välittömästi. Voisitteko hoitaa asian, koska en halua tuota kahta viikkoa liittymästä maksaa.