Hei, sukulaiseni valtuutti selvittämään mahdollisesti tapahtunutta sopimusrikkoa.
soneralaajakaista määräaikainen 18 kk maksimi nopeudella (tarkistettu 24mb nopeus puhelimessa) tilattiin ja hyväksyttiin puhelimitse elokuussa ja palvelusopimuksen sopimuspaperit tulivat päivän parin päästä. Syyskuun alkuun mennessä luvattuja nopeuksia ei ollut tullut joten sukulaiseni teki vikailmoituksen jolloin sanottiin ettei sopimusta ole hyväksytty. Eikö palvelusopimus ole hyväksyttysopimus tilatusta palvelusta?Miksi Teliasonera on yksipuolisesti irtisanonut tehdyn sopimuksen ja rikkonut sopimusehtoja ilmoittamatta siitä asiakkaalle?
- defacto -
Sivu 1 / 1
Yleisten kuluttajatoimitusehtojemme mukaisesti (kohta 2.1) sopimus syntyy kun Sonera on hyväksynyt asiakkaan tilauksen. Tilaus hyväksytään yleisen oikeuskäytännön mukaan mm. toimittamalla tilausvahvistus.
Laajakaistan osalta sopimus syntyy ehdollisena / varauksella siitä, että asianmukainen saatavuus on olemassa. Laajakaistan palvelukuvaus (esim. ADSL) mukaan liittymän toimittaminen ja käyttö edellyttävät ominaisuuksiltaan riittävän sekä tarkoitukseen sopivan verkon saatavuutta. Liittymän saatavuus tarkastetaan alustavasti sopimuksentekohetkellä, mutta lopullinen saatavuus varmistuu toimituksen yhteydessä. Mikäli liittymän toimittaminen edellyttää verkon rakentamista, Soneralla on oikeus periä asiakkaalta hinnastossa määritelyn liittymismaksun lisäksi erillinen tapauskohtaisesti määritelty rakentamismaksu. Asiakkaalla on tällöin oikeus peruuttaa tilaus ja/tai sopimus.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Laajakaistan osalta sopimus syntyy ehdollisena / varauksella siitä, että asianmukainen saatavuus on olemassa. Laajakaistan palvelukuvaus (esim. ADSL) mukaan liittymän toimittaminen ja käyttö edellyttävät ominaisuuksiltaan riittävän sekä tarkoitukseen sopivan verkon saatavuutta. Liittymän saatavuus tarkastetaan alustavasti sopimuksentekohetkellä, mutta lopullinen saatavuus varmistuu toimituksen yhteydessä. Mikäli liittymän toimittaminen edellyttää verkon rakentamista, Soneralla on oikeus periä asiakkaalta hinnastossa määritelyn liittymismaksun lisäksi erillinen tapauskohtaisesti määritelty rakentamismaksu. Asiakkaalla on tällöin oikeus peruuttaa tilaus ja/tai sopimus.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Kyseessä on siis olemassa oleva asiakas ja sopimus tilattu, mutta tilaus on jäänyt hyväksymättä mutta ei ole kerrottu syytä siihen, eikä asiakkaalle ole ilmoitettu asiasta. Tilauksen yhteydessä on varmistettu, että saa 24mb liittymän, mutta sopimuksessa kirjattu sanamuodoin maksiminopeus, jolloin se käsitykseni mukaan pitäisi toimittaa oli maksiminopeus nyt sitten mikä tahansa. Puhelimessa oli lisäksi sanottu toimitusajankohdaksi samaa päivää tai max paria päivää. Verkko, saatavuus ja käsittääkseni mukaan myös tilaus on vahvistettu koska olemassa olevaa sopimusta on täydennetty vastaamaan tilausta ja se on vahvistetusti asiakkaalle toimitettu. Erillistä tilausvahvistusta näissä nopeuden nosto tilanteissa ei varmaankaan toimiteta? Miksi Teliasonera ei noudata tekemiään sopimuksia?
Tässä tapauksessa asian ratkaisemiseksi tulisi kyseisen liittymän tietoja tarkistaa. Eli liittymän omistajan kannattaa ottaa yhteyttä Soneran asiakaspalveluun, jotta selviää miksi nopeus ei ole tässä tapauksessa muuttunut.
Yhteyden asiakaspalveluun liittymän omistaja saa joko soittamalla puh. 0200 17000 tai lähettämällä Soneran Omien Sivujen kautta Palvelupyynnön.
T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
Yhteyden asiakaspalveluun liittymän omistaja saa joko soittamalla puh. 0200 17000 tai lähettämällä Soneran Omien Sivujen kautta Palvelupyynnön.
T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.