Skip to main content

Sopiva-liittymän muutos

  • December 11, 2014
  • 11 kommenttia
  • 20 katselukertaa

Hei,

Käytössäni on tällä hetkellä Sonera Sopiva Fiksu -liittymä 19,90e/kk. Mikäli haluaisin kesken laskutuskauden vaihtaa esim halvempaan Näppärään 13,90e/kk miten laskutus menee? Maksanko vaihtokuulta kalliimman hinnan mukaan vai tuleeko halvempi hinta voimaan mikäli käytetyt minuutit/data jäävät halvemman paketin alapuolelle?

Vielä askarruttaa että Omilla sivuilla Saldoerittelyssä näkyy esim. tekstiviestejä olevan jäljellä 495kpl (käytin viime kaudella vain 5..) Fiksuun kuuluu 250kpl/kk eli siirtyykö käyttämättömät puhelu/txt/data aina seuraavalla kuukaudelle?

Lisäksi vielä kysymys, haluaisin siirtää tällä hetkellä Saunalahdella olevan numeroni ko. Soneran liittymään niin että SL:n numero korvaisi nykyisen Soneran numeroni, onko se mahdollista?

Kiitos.

11 kommenttia

  • November 2, 2012
Hei furry!

Käytössäni on tällä hetkellä Sonera Sopiva Fiksu -liittymä 19,90e/kk. Mikäli haluaisin kesken laskutuskauden vaihtaa esim halvempaan Näppärään 13,90e/kk miten laskutus menee? Maksanko vaihtokuulta kalliimman hinnan mukaan vai tuleeko halvempi hinta voimaan mikäli käytetyt minuutit/data jäävät halvemman paketin alapuolelle?

Jos päivität liittymääsi, niin seuraavalla laskulla veloitetaan ainoastaan uuden paketin mukainen maksu. Päällekäisiä maksuja ei siis tule.

Vielä askarruttaa että Omilla sivuilla Saldoerittelyssä näkyy esim. tekstiviestejä olevan jäljellä 495kpl (käytin viime kaudella vain 5..) Fiksuun kuuluu 250kpl/kk eli siirtyykö käyttämättömät puhelu/txt/data aina seuraavalla kuukaudelle?

Ainoastaan ensimmäiseltä laskutuskaudelta käyttämättä jääneet puheminuutit ja/tai tekstiviestit siirretään seuraavalle laskutuskaudelle. Jatkossa näin ei enää tapahdu.

Lisäksi vielä kysymys, haluaisin siirtää tällä hetkellä Saunalahdella olevan numeroni ko. Soneran liittymään niin että SL:n numero korvaisi nykyisen Soneran numeroni, onko se mahdollista?

Siirto onnistuu varmasti. Tämä tulisi hoitaa asiakaspalvelumme kautta. Jos haluat, voin soittaa sinulle ja katsotaan homma kuntoon. Laitatko siinä tapauksessa puhelinnumerosi (muodossa 0401234567) käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero).

  • November 7, 2012
Vähän samaa piti udella eli tuota ekaa kysymystä.

Soneran vastaus ..
"Jos päivität liittymääsi, niin seuraavalla laskulla veloitetaan ainoastaan uuden paketin mukainen maksu. Päällekäisiä maksuja ei siis tule."
.. ei kuitenkaan yksikäsitteisesti kerro, jotta

a) tuleeko uuden paketin hinnoittelu voimaan alkaen muutoshetkeä seuraavan laskutuskauden alusta lähtien (kuten mulle puhelimessa asia kerrottiin, kun Sopiva-pakettia tilasin)

.. vai ..

b) astuuko paketinvaihto voimaan heti eli esim. Fiksu->Näppärä 19.90 --> 13.90 -hintamuutos koskisi jo olemassa olevaa laskutuskautta - sillä poikkeuksella, että kuitenkin mahdolliset Näppärästä ylimenevät (tai jo nyt yli menneet) puhelut/tekstarit veloitetaan Näppärä-hinnan lisäksi?


Ihme, että edes siellä puhelinliittymien palvelukuvauksen "Muutokset"-osiossa tätä asiaa ei selkokielellä avata!!

**

Paketin käyttämättä jääneistä minuuteista/tekstareista voisi edes joku tietty prosenttiosuus siirtyä seuraavien kausien saldoon!! ??

  • November 7, 2012
Hei DigiHate,

Liittymän päivitys astuu voimaan välittömästi, joten vanhat paketit nollautuvat alta pois ja uudet alkavat niin sanotusti puhtaalta pöydältä. Eli mikäli vaihdat Fiksun Näppärään, on käytettävissäsi käyttämättömät Näppärän paketit, vaikka olisit Fiksun paketit käyttänyt loppuun. Näppärän hinta päivittyy tällöin samantien voimaan.

Hinnoittelusta olit mitä ilmeisemmin saanut väärää tietoa, tästä pahoittelen. Hinnat päivittyvät liittymälle sillä samaisella hetkellä kun paketti kytketään voimaan.

Lähetän mielelläni palautetta eteenpäin, jotta saataisiin myös palvelukuvaukseen nämä tarkat tiedot.

Tällä hetkellä käyttämättä jääneet minuutit/tekstarit siirtyvät ainoastaan ensimmäiseltä laskutuskaudelta. Lisään tämän mukaan palautteeseen.

  • November 7, 2012
Ok, liittymän vaihtelu antaa siis hieman pelivaraa: Jos vaikka Fiksu on "pahasti" ylivuotanut (=minuutteja/tekstareita reilusti enempi kuin pakettiin sisältyy), niin voi tosta vaan vaihtaa paketin pienempään vaikka laskutuskauden viimeisenä päivänä - ja sit saa halvan Näppärä-laskun 13,90 ???

Voiko toi mennä noin?


Niin ikään siellä yleisissä ehdoissa puhutaan jotenkin, että liittymän muutoksesta menee voimassa olevan hinnaston mukainen taksa - ainakaan näissä Sopiva-paketin säätösivuilla ei mainita mahdollisesta säädön maksullisuudesta mitään....

  • November 7, 2012
Hei DigiHate.

Liittymää voi päivittää kerran laskutuskauden aikana.
Liittymän päivityksestä ei aiheudu mitään kytkemis- tai muutosmaksuja, vaan uuden paketin hinta astuu heti voimaan.

Mikäli paketti on ylittynyt, eli ylimenevistä minuuteista ja viesteistä on tullut hinnaston mukaista veloitusta, nämä eivät pakettien päivityksen yhteydessä kuitenkaan nollaudu. Ainoat nollautuvat elementit ovat vanhojen pakettien kuukausimaksut.

  • November 21, 2012
Miksi paketin vaihdon yhteydessä pitää kännykkä uudelleenkäynnistää (jos siis sivuilla oleva lause "...muutos astuu voimaan uudelleenkäynnistämisen jälkeen" tarkoittaa kännykän buuttaamista, eikä esim. PC:n, netin, auton, tv.n, jääkaapin buuttia.

Että tuotakaan ei voi tuon tarkemmin selostaa.... ??

  • November 21, 2012
Moi DigiHate! Puhelin on hyvä käynnistää uudelleen paketinvaihdon jälkeen, jotta uusi nettipaketti päivittyy liittymälle ja nettiyhteys toimii, kuten pitääkin. Tämä tulisi tehdä erityisesti silloin, kun vaihdetaan 3G-nettipaketista 4G-nettipakettiin.

  • November 21, 2012
Oujee - selitys on hyvä, mutta miksi sitä ei kerrota heti tuolla sivuilla??

  • November 21, 2012
Laitatko vielä linkin sivulle, jossa näin mainitaan, niin pistetään palautetta eteenpäin.

  • November 21, 2012
No se on siinä ku Sopiva-liittymän säädön on tehnyt ja kuitannu - en pääse sinne nyt, kun en pääse enää tekemään säätöjä tän laskutuskauden aikana - enkä tiedä saako tota infoa näkösälle muuten kuin tekemällä ja kuittaamalla sen säädön .... :)

  • November 21, 2012
DigiHate,

Emmeköhän me löydä tämän oikean kohdan.
Ohjaan mielelläni toiveesi ohjeen tarkennuksesta eteenpäin!