Skip to main content
Hei!
Edellinen laskutuskauteni päättyi 3.2. ja jo 6.2. sain tekstiviestin, että Sopiva-liittymäni nettipaketin käyttömäärä on täyttynyt ja nettinopeutta on hidastettu. Käytinkö kolmessa päivässä koko kuukauden saldoni, vaikka käyttöni ei ollut normaalista poikkeavaa. Koko syksyn aikana tällaista ilmoitusta ei tullut vaikka käyttö on ollut samanlaista. Katsoin äsken Omilta sivuiltani, että 4.2.-25.2. netin käyttöni on 0%. Johtuuko nettini hitaus nyt tuosta nettipaketin käyttömäärän täyttymisestä vai onko kyseessä joku muu ongelma?
Hei marie_m! Tarkistetaampas mikä on nettipakettisi tilanne. Lisäätkö asiakasnumerosi Profiilisi tietoihin (Omat asetukset) niin pääsemme näkemään tarkemmin. Asiakasnumero ei näy muille käyttäjille.
Hei!
Lisäsin asiakasnumeroni!
Minna- kirjoitti:
Hei marie_m! Tarkistetaampas mikä on nettipakettisi tilanne. Lisäätkö asiakasnumerosi Profiilisi tietoihin (Omat asetukset) niin pääsemme näkemään tarkemmin. Asiakasnumero ei näy muille käyttäjille.


Lisäsin asiakasnumeroni jo muutama päivä sitten mutta vielä ei ole kuulunut mitään vastausta. Käsitelläänkö asiaani ollenkaan?
Hei marie_m! Ensinnäkin pahoittelut vastauksen viivästymisestä. Edellinen viestisi on jostain syystä jäänyt huomaamatta.

Nettipakettisi on tosiaan täyttynyt, jolloin nopeus tippuu 128kbit/s. Pakettihan sisältää 1Gt tiedonsiirtoa ja esimerkiksi videoiden katsominen ja musiikin kuuntelu kuluttaa melko paljon dataa, jolloin paketti voi täyttyä melko nopeastikin. Tarvittaessa suosittelen päivittämään pakettia pykälää isompaan.
Johannes kirjoitti:
Hei marie_m! Ensinnäkin pahoittelut vastauksen viivästymisestä. Edellinen viestisi on jostain syystä jäänyt huomaamatta.

Nettipakettisi on tosiaan täyttynyt, jolloin nopeus tippuu 128kbit/s. Pakettihan sisältää 1Gt tiedonsiirtoa ja esimerkiksi videoiden katsominen ja musiikin kuuntelu kuluttaa melko paljon dataa, jolloin paketti voi täyttyä melko nopeastikin. Tarvittaessa suosittelen päivittämään pakettia pykälää isompaan.


Hei taas!

Nyt viesti Nettipaketin mukaisen käyttömäärän täyttymisestä tuli kuuden päivän kuluttua laskutuskauden vaihtumisesta! Olen seurannut netin käyttöäni ja se ei ole muuttunut syksystä (jolloin en siis saanut tällaisia viestejä, enkä myöskään huomannut nettini hidastuvan koskaan), videoita olen katsonut vähemmän. Onko teille tullut vuoden alussa käyttöön tällainen ilmoitusviestien lähetys, vai miksi saan niitä nyt? Omilla sivuillani olevan 'mittarin' mukaan olen käyttänyt nettiäni 0%.
Hei taas marie_m! Aikaisemmin emme seuranneet niin tarkasti nettipakettien täyttymistä, minkä vuoksi pystyit käyttämään nettiä enemmän kuin paketti sisälsi. Seuranta on otettu käyttöön vuodenvaihteen tienoilla. Jos paketti tuntuu liian pieneltä, niin kannattaa tosiaan päivittää isompaan.

Vastaa