Skip to main content

Sopiva-liittymän netin hidastuminen

  • December 11, 2014
  • 6 kommenttia
  • 4 katselukertaa

Hei!
Edellinen laskutuskauteni päättyi 3.2. ja jo 6.2. sain tekstiviestin, että Sopiva-liittymäni nettipaketin käyttömäärä on täyttynyt ja nettinopeutta on hidastettu. Käytinkö kolmessa päivässä koko kuukauden saldoni, vaikka käyttöni ei ollut normaalista poikkeavaa. Koko syksyn aikana tällaista ilmoitusta ei tullut vaikka käyttö on ollut samanlaista. Katsoin äsken Omilta sivuiltani, että 4.2.-25.2. netin käyttöni on 0%. Johtuuko nettini hitaus nyt tuosta nettipaketin käyttömäärän täyttymisestä vai onko kyseessä joku muu ongelma?

6 kommenttia

  • February 26, 2014
Hei marie_m! Tarkistetaampas mikä on nettipakettisi tilanne. Lisäätkö asiakasnumerosi Profiilisi tietoihin (Omat asetukset) niin pääsemme näkemään tarkemmin. Asiakasnumero ei näy muille käyttäjille.

  • February 26, 2014
Hei!
Lisäsin asiakasnumeroni!

  • March 2, 2014
Minna- kirjoitti:
Hei marie_m! Tarkistetaampas mikä on nettipakettisi tilanne. Lisäätkö asiakasnumerosi Profiilisi tietoihin (Omat asetukset) niin pääsemme näkemään tarkemmin. Asiakasnumero ei näy muille käyttäjille.


Lisäsin asiakasnumeroni jo muutama päivä sitten mutta vielä ei ole kuulunut mitään vastausta. Käsitelläänkö asiaani ollenkaan?

  • March 3, 2014
Hei marie_m! Ensinnäkin pahoittelut vastauksen viivästymisestä. Edellinen viestisi on jostain syystä jäänyt huomaamatta.

Nettipakettisi on tosiaan täyttynyt, jolloin nopeus tippuu 128kbit/s. Pakettihan sisältää 1Gt tiedonsiirtoa ja esimerkiksi videoiden katsominen ja musiikin kuuntelu kuluttaa melko paljon dataa, jolloin paketti voi täyttyä melko nopeastikin. Tarvittaessa suosittelen päivittämään pakettia pykälää isompaan.

  • March 10, 2014
Johannes kirjoitti:
Hei marie_m! Ensinnäkin pahoittelut vastauksen viivästymisestä. Edellinen viestisi on jostain syystä jäänyt huomaamatta.

Nettipakettisi on tosiaan täyttynyt, jolloin nopeus tippuu 128kbit/s. Pakettihan sisältää 1Gt tiedonsiirtoa ja esimerkiksi videoiden katsominen ja musiikin kuuntelu kuluttaa melko paljon dataa, jolloin paketti voi täyttyä melko nopeastikin. Tarvittaessa suosittelen päivittämään pakettia pykälää isompaan.


Hei taas!

Nyt viesti Nettipaketin mukaisen käyttömäärän täyttymisestä tuli kuuden päivän kuluttua laskutuskauden vaihtumisesta! Olen seurannut netin käyttöäni ja se ei ole muuttunut syksystä (jolloin en siis saanut tällaisia viestejä, enkä myöskään huomannut nettini hidastuvan koskaan), videoita olen katsonut vähemmän. Onko teille tullut vuoden alussa käyttöön tällainen ilmoitusviestien lähetys, vai miksi saan niitä nyt? Omilla sivuillani olevan 'mittarin' mukaan olen käyttänyt nettiäni 0%.

  • March 12, 2014
Hei taas marie_m! Aikaisemmin emme seuranneet niin tarkasti nettipakettien täyttymistä, minkä vuoksi pystyit käyttämään nettiä enemmän kuin paketti sisälsi. Seuranta on otettu käyttöön vuodenvaihteen tienoilla. Jos paketti tuntuu liian pieneltä, niin kannattaa tosiaan päivittää isompaan.