Skip to main content
Hei,

Olen moninkertaisesti täyttänyt tarjousehdot Spotify Premiumin saamiseen - olen uusinut laajakaistasopimukseni 24 kuukaudeksi, nostanut nopeuden 24/1:ksi, ja ottanut KotiTV:n tarjouspaketteineen siihen mukaan. Omilla sivuillani tilanne näyttää tältä http://www.kilpinenonline.net/omatsivut.jpg
eli palvelu ei ole näemmä tilattavissa. En ole saanut mitään Spotifyhin liittyvää postia, en paperilla enkä sähköpostilla. Minulla on olemassaoleva Spotify Open tunnus, jota kuitenkaan KotiTV -boksi ei hyväksy, koska sitä kautta käyttääkseen Spotifyta pitää olla Premium tunnukset.

Miten tämän pitäisi siis oikeasti mennä ja toimia? Miten saisin k.o. tunnukset?
Kahlasin läpi kaiken Spotify -aiheisen Soneran sivuilta mitä löysin, sekä kaikki tarjouskamppanjoiden
ehdot ja ohjeet, enkä löytänyt tilanteeseen sopivaa ohjetta tai aihetta. Lähin oli kenties Spotify asennusohjeet, joissa sanottiin että tilauksen jälkeen voi vain luoda tunnuksen ja asentaa Spotifyn ja sillä selvä. Tämä ohje nyt ilmiselvästi ei kuitenkaan toimi tässä tilanteessa.

EDIT: Pahoitteluni hieman OT-otsikon alle kirjoittamisesta, vasta huomasin että olisihan tuolta löytynyt Spotifylle omakin alueensa...
Lisätäänpä nyt sitten kuitenkin vielä toinen kysymys, joka lähempänä tämän alueen aihetta.
Koti TV:tä tilatessani en nähnyt valintaa josta olisin saanut tallentavan boksin, kun nyt olen todennut että tämä paketti päällisin puolin toimii mukavasti, mitä jos haluaisin kuitenkin tallentavana tuon boksin? Onko vielä mahdollista vaihtaa jälkikäteen? Olisin mieluusti kyllä alunperinkin ottanut tuon tarjoushinnan uudelle asiakkaalle tallentavasta, mutta tosiaan syystä tai toisesta en moista valintaa missään vaiheessa tilausta nähnyt. ( Omien sivujen kautta )
En ole saanut mitään Spotifyhin liittyvää postia, en paperilla enkä sähköpostilla. Minulla on olemassaoleva Spotify Open tunnus, jota kuitenkaan KotiTV -boksi ei hyväksy, koska sitä kautta käyttääkseen Spotifyta pitää olla Premium tunnukset.

Miten tämän pitäisi siis oikeasti mennä ja toimia? Miten saisin k.o. tunnukset?



akilpi, neuvoisin sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme 0200-17000 (mpm/pvm), että saat Sonera Spotify Premium-palvelun tilattua. Palvelun tunnukset voidaan lähettää sinulle esimerkiksi sähköpostiin.

Mitä jos haluaisin kuitenkin tallentavana tuon boksin? Onko vielä mahdollista vaihtaa jälkikäteen?


Tallentava digiboxi on saatavilla vain rajoitetuille alueille. Tarkista saatavuuskyselyllä tallentavan digiboksin saatavuus osoitteeseesi. Jos tallennusominaisuus on tilattavissa voi digiboksin tilata uuden Koti TV -tilauksen yhteydessä tai jo olemassa olevaan Koti TV:een. Vaihdettaessa tavallista digiboxia tallentavaan, on hinta uudelle laitteelle normaali.

T. Anu
Sonera Asiakaspalvelu
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
En ole saanut mitään Spotifyhin liittyvää postia, en paperilla enkä sähköpostilla. Minulla on olemassaoleva Spotify Open tunnus, jota kuitenkaan KotiTV -boksi ei hyväksy, koska sitä kautta käyttääkseen Spotifyta pitää olla Premium tunnukset.

Miten tämän pitäisi siis oikeasti mennä ja toimia? Miten saisin k.o. tunnukset?



akilpi, neuvoisin sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme 0200-17000 (mpm/pvm), että saat Sonera Spotify Premium-palvelun tilattua. Palvelun tunnukset voidaan lähettää sinulle esimerkiksi sähköpostiin.


Ei taida maksaa vaivaa, luovutan.

"quote:8q2d63mt]Mitä jos haluaisin kuitenkin tallentavana tuon boksin? Onko vielä mahdollista vaihtaa jälkikäteen?


Tallentava digiboxi on saatavilla vain rajoitetuille alueille. Tarkista saatavuuskyselyllä tallentavan digiboksin saatavuus osoitteeseesi. Jos tallennusominaisuus on tilattavissa voi digiboksin tilata uuden Koti TV -tilauksen yhteydessä tai jo olemassa olevaan Koti TV:een. Vaihdettaessa tavallista digiboxia tallentavaan, on hinta uudelle laitteelle normaali.

T. Anu
Sonera Asiakaspalvelu[/quote:8q2d63mt]
Saatavuuskysely ei kyllä kerro mitään tallentavan saatavuudesta osoitteeseeni, ei yhtään mitään.
Miksi k.o. laite on vain tietyille alueille? Eikö periaatteessa palvelu ole aivan sama, riippumatta siitä kumpi laite on käytössä? Miksi tarjoustanne mainostava sivu ei myöskään mainitse tästä rajoituksesta, vaan mainostaa uudelle asiakkaalle alennushintaa tallentavasta laitteesta? Miksi jos laite olisi saatavilla osoitteeseeni, joutuisin maksamaan normaalihinnan vaihdosta, kun virhe ei ole minun?
Jahas... Lainaus toisesta ketjusta.

Sonera-asiantuntija kirjoitti:
nobody,

Tallennusmahdollisuus on riippuvainen laajakaistaliittymän tekniikasta ja paikkakunnasta.

Ei liene, kun tallennusominaisuus on purkin ominaisuus - ei liittymän ominaisuus... Koitetaankos tässä pissiä kuluttajaa silmään? Kunhan pystyt vastaanottamaan kanavasignaalin, pystyt sen myös tiedostoon striimaamaan - itseasiassa ihan ilman purkkiakin, VLC osaa, purkki vain olisi kätevämpi tähän.


Tällä hetkellä palvelua tarjotaan Laajakaista Extra liittymän kaikkiin nopeusluokkiin (ethernet-, vdsl2- ja adsl-kohteisiin) Helsingin, Espoon, Vantaan, Kauniaisten, Kirkkonummen, Keravan, Oulun, Turun, Kaarinan, Tampereen ja Hämeenlinnan alueilla. Saatavuuskyselyllä voit tarkastaa onko osoitteeseesi mahdollista tilata tallentava digiboksi. Jos kysely näyttää lisäpalvelut-valilehdellä tallentava digiboksi, on se mahdollista tilata. Jos digiboksia ei mainita, ei tallennusominaisuutta ole saatavilla. Sitä, milloin tallennusmahdollisuus on saatavilla paikkakunnasta riippumatta, emme vielä osaa sanoa.

Hienoa, Helsingissä vaikutan, 24/1 ADSL liittymällä - mutta ilmeisesti teidän puolestanne siis pitäisi olla EXTRA tämän saamiseksi? Mikähän lienee tekosyy kun nopeudet ovat kuitenkin samat?

Mitä peruskanaviin tulee, 1.9.2010 alkaen on peruskanavat olleet saatavilla kaikilla Koti TV-alueilla.

Aiemminhan oli niin, että missä näkyy peruskanavat saa myös tallentavan - tämäkään sääntö ei siis enää päde, vai?

T. Anu
Sonera Asiakaspalvelu

Myönnettäköön, että alkuun kaikki tuntui toimivan hyvin ja palvelu skulasi hyvin - mutta nyt alkaapi vähitellen pettää hermo - KotiTV ja VIP 1903 on ollut käytössäni nyt perjantai-illasta, eli vajaat 4 vuorokautta - ja alkuinnostukseni alkaa muuttua realistiseksi inhoksi keskeneräistä tuotetta kohtaan. Tämä on tosin tapahtunut tässä vähitellen päivien kuluessa.

Ensin, aivan uuden boksin EPG ei toiminut lainkaan. Vaati pari kolme uudelleenkäynnistystä saada se toimimaan, mutta kun sen sai pelaamaan kaikki tuntui toimivan loistavasti ja olin tyytyväinen saamaani pakettiin. Ohjelmatkin näkyivät hyvin ja kuvanlaatu oli mielestäni harvinaisen hyvä verkon yli välitetyki.

viikonlopun aikana EPG kuitenkin alkoi sekoilemaan satunnaisesti, eikä ladannut ohjelmatietoja - tämä tosin tuntui korjaantuvan puhtaasti käynnistämällä boksi uudestaan..

Sitten tuli välillä jänniä hetkiä kun EPG:n kautta yhden ohjelman infoa katsellessa koko EPG vain tyhjeni, tämäkin häirä tuntui katoavan kyllä itsestään.

Seuraavaksi alkoi kanavien katkominen, eilen - tietyillä kanavilla ohjelmat nykivät ja se häiritsi huomattavasti katseluelämystä - ja nyt - nyt ei näy kanavan kanavaa!!! Kiroamani EPG toimii moitteetta, samoin kanavakohtaiset ja ohjelmakohtaiset infot, mutta mitään ohjelmaa ei näy. Ei miltään kanavalta.

Alan kohta nopeasti muuttaa mieltäni tämän suhteen, ja hyödyntämään lakiin kirjattua oikeuttani purkaa kauppa palvelun virheeseen ja 14 päivän purkuoikeuteeni vedoten - jos tämä on todella se mitä on luvassa seuraavat 24 KK.
---
EDIT (21:00 illalla...): Ennen kuin joku näitä ehdottaa, niin kyllä - boksi on käynnistetty uudestaan, käytetty virrat poissa, palautettu tehdas-asetuksilleen, ja poistettu softa kokonaan, yksi kerrallaan eikä minkään näiden jälkeen tilanteessa ollut mitään eroa. Kanavia ei vain näy vieläkään. Töistä palattuani tänään neljän jälkeen, en ole nähnyt sekuntiakaan ohjelmaa KotiTV:n kautta....

EDIT 2: Niin, ja boksin oma vianmääritys ei löydä mitään vikaa, kumma juttu...
----
EDIT 3 ( 21:18 ): Hieman viimeisen editin jälkeen, kanavat alkoivat mystisesti näkyä jälleen - tällä kertaa minä en tehnyt mitään. Ne vain palasivat, joten oletan että vika on pakosta ollut jossain kämppäni ulkopuolella... Joka tapauksessa, katsellaan - jos tällainen meno jatkuu, niin en ne kohta moisessa murheenkryynissä mitään järkeä pitää...
Toimiiko KotiTV:ssä Spotify Premium -tunnukset, joita ei ole ostettu Soneran kautta? Eli jos minulla on ne tunnukset jo ennestään?
dumber: Spotify Premium tunnusten ei tarvitse olla tilattuna Soneralta vaan Koti-TV palvelussa voit käyttää jo aikaisemmin hankkimaasi Spotify palvelua.

T. Katja
Sonera Asiakaspalvelu
Sähköpostiin tuli viesti että saan spotify tunnukset 24 tunnin kuluttua. Missähän ne mahtaa viipyä, aikaa kulunut pian 72 tuntia????????
akilpi: Puuttuvista Spotify Premium - tunnuksista vielä; voit lähettä asiasta palvelupuyynnön Asiakaspalvelulle. Asiakasnumerosi perusteella liittymääsi ei ole tilattu 3 kuukauden ilmaista Spotify Premium - palvelua mikä siihen kuuluisi. Jos sinulla on Spotify Free - tunnus tietyllä sähköpostiosoitteella tehtynä ja haluat muuttaa sen Premiumiksi, ilmoita palvelupyynnössä tämä osoite.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Tack ska du ha, mutta totesin jo itsekseni etten viitsi vaivautua, Soneran kämmi, minua ei kiinnosta ottaa aktiiviroolia sen korjaamiseksi, Openillakin pärjää, ja säästynpähän Premiumin irtisanomishässäkältä sitten joskus kun kyllästyisin kuitenkin...

Vastaa