Skip to main content
Sain Soneralta sähköpostin otsikolla "Ota asiakasetu käyttöön!". Kun yritin mennä annettuun osoitteeseen tekemään kuten kehotettiin, tuli kirjautumisen jälkeen ilmoitus "Kirjauduit Omille Sivuille tunnuksilla, joilla et voi käyttää palvelua Spotify Premium kytkentä. Kirjaudu uudelleen Omille Sivuille Sonera Tunnuksella, tai luo itsellesi Sonera Tunnus."

Missä vika? Pitäisikö olla matkapuhelinasiakkaan tunnukset? Alla mainospostin tärkeimmät kohdat:
Enemmän musiikkia elämään!

Soneran asiakkaana saat nyt Spotify Premiumin puoleksi vuodeksi käyttöösi.

---

Ajalla 12.2.-31.3.2014 tarjotaan Spotify Premium -palvelu kaupan päälle 6 kk ajaksi palvelun kytkennästä. Kytkentä voidaan tehdä Sonera Sopiva-, Yhdessä-, Liikkuva Netti- tai Kodin Netti -liittymään. Tarjous ei koske asiakkaita, joilla on jo liittymällään käytössä Spotify Premium, eikä Premium-tunnuksia, jotka on hankittu suoraan Spotifyn kautta. Palvelun normaali hinta 9,95 €/kk. Etu asiakkaalle 6 kk aikana 59,70 €. Ilmaisjakson jälkeen palvelu jatkuu automaattisesti voimassaolevan hinnaston mukaisella hinnalla.
Ihan samaa mietin minä. Mulla tulee vastaukseksi; palvelu ei ole käytössä liittymälläsi. Tarkistin tuosta listasta, niin kylläpä sen pitäisi olla käytettävissä tälläkin liittymällä.
Eli siis.haamutarjous lienee kyseessä. Näistä on tehty tarkotuksella niin hankalia käyttää, että ei.tarvitse tarjouksia antaa.
Hei putkitunnus ja Jaana12! Pääsette aktivoimaan Spotify-edun, kun kirjaudutte Omille Sivuille Sonera Tunnuksella. Tunnuksen voitte luoda verkkopankkitunnuksien avulla tämän linkin kautta: https://www4.sonera.fi/aureg/linkAccoun ... e=register
Mitenköhän tuo Spotify Premium -tarjous käytännössä hyödynnetään? Loin itselleni tunnukset, jotta pääsen tekemään tilauksen. Tein sen kerran ja odottelin päivän, eikä mitään tapahtunut. Tein toisen kerran ja odottelin taas päivän, eikä mitään tapahtunut. Missään vaiheessa ei ole tullut esim. sähköpostia tai muuta ilmoitusta, että tilaus olisi tehty. Missä vika?
Moi siesta! Jokin tuossa kytkennässä on mennyt pieleen. Kytkin palvelun täältä käsin päälle. Tuliko vahvistusviesti nyt perille?
Juu, tuli oikein kaksin kappalein. Mistä voin olla varma, että myös tuo 6kk etu tulee käyttöön jos klikkaan viestissä olevaa aktivointilinkkiä?
Varmistin asian täältä käsin ja alennus on kyllä päällä. Voit siis huoletta aktivoida palvelun käyttöösi 🙂
Itse kävin (yritin) 19.2. aktivoimassa kyseisen tarjouksen liittymääni. Sivulla mainitaan viive, mutta sitä miten pitkä viive on, ei kerrota. Kone jauhaa edelleen ja yrittää kytkeä.

Mitenkähän tässä pitäisi menetellä, ottaa puhelimitse yhteyttä Soneran as-palveluun. Toisaalta hassua, jos asian voisi hoitaa netissäkin.
Mulla kävi tuon aktivointisähköpostin linkin takaa sama homma. Muistaakseni kolmannella tai neljännellä kerralla se lähti toimimaan, joten sitkeyttä yrittämiseen 🙂 Sen jälkeen homma onkin pelittänyt ihan hyvin.

Ensi laskussa jää nähtäväksi tuliko se hyvitys sinne vai ei. Soneran tuntien hyvitystä ei ihan ekalla kerralla huomioida soittelematta aspaan...
Mulla ei tuo aktivointi pääse eteenpäin vahvista osiosta. Aina kun yritän tulee teksti: Kytkentä ei onnistunut! Yritä myöhemmin uudelleen !
Mitä teen väärin?
Olisiko mahdollista saada selvät ja yksinkertaiset ohjeet tästä spotify 6kk edusta. Miten kytketään, milloin tunnukset tulevat, miten pitkä on tuo viive, täytyykö täyttää jotain lomakkeita ensin, onko palvelun kytkentä jotenkin jumissa, loppuuko tilaus automaattisesti kun 6kk on kulunut vai täytyykö irtisanoa etc. Ei oikein riitä pelkkä lyhyt tekstiviesti ja kun kytkennän yrittää omilla sivuilla tehdä ei mikään tunnu menevän niinkuin tuolla soneran spotifyetu sivulla ohjeistetaan. Tässä nyt on moni ihmeissään koko edusta, joten please selvät ja simppelit ohjeet nettiin (ja jos tulee muutoksia, niin myös päivitystä ko. asiaan), kiitos jo etukäteen.
Minä taas yritän kirjautua soneratunnuksilla mutta silti tulee teksti "Kirjauduit Omille Sivuille tunnuksilla, joilla et voi käyttää palvelua Spotify Premium kytkentä. Kirjaudu uudelleen Omille Sivuille Sonera Tunnuksella, tai luo itsellesi Sonera Tunnus."
Mainos spotifyst tuli minullekin
Hei, mikähän on vikana kun yritän rekisteröityä tuohon spotify-tarjoukseen ja se ei hyväksy osoitettani sinne millään. Vaikuttaako asiaan se, että miehelläni on myös tarjous käytössä ja sama osoite on hänellä? Enkö siis voi omia tunnuksia siihen saada?

---> Asia selvisikin..
Hei!

Mitenköhän pääsisin tässä Spotify-asiassa eteenpäin, kun en saa aktivoitua itselleni palvelua vaikka tunnukset on tehty. Sähköpostiin pitäisi ilmeisesti tulla jokin aktivointiviesti taivastaava ja olen ollut yhteydessä teidän asiakaspalveluun puhelimitse ja facebookin kautta mutta apuja ei tunnu tulevan kummastakaan suunnasta.

Miten pääsen asiassa eteenpäin? Minulla ei ole aikaisempaa Free-tunnusta ja olen eilen tunnukset luonu ja salasanankin saanut mutta näyttää Spotifyn sivuillak, että minulla on Free-tili...

-Petri
Juupa Juu. Hienoja ohjeita tulee, mutta mikään ei kyllä minulla toimi. Kirjaudun omille sivuille millä tahansa tunnuksella niin en vaan pysty aktivoimaan tätä tarjousta. Uusia tunnuksia ei pääse luomaan kun on olemassa jo tunnukset. Sano jo mistä tämä juttu on.....
lelle kirjoitti:
Minä taas yritän kirjautua soneratunnuksilla mutta silti tulee teksti "Kirjauduit Omille Sivuille tunnuksilla, joilla et voi käyttää palvelua Spotify Premium kytkentä. Kirjaudu uudelleen Omille Sivuille Sonera Tunnuksella, tai luo itsellesi Sonera Tunnus."
Mainos spotifyst tuli minullekin


Samaa herjaa tälläkin. Kaipa tän nyt vois hoitaa jotenkin muutenkin. Nyt vaan suoraan sieltä pääkallopaikalta homma pelittämään.
Pehri kirjoitti:
Hei!

Mitenköhän pääsisin tässä Spotify-asiassa eteenpäin, kun en saa aktivoitua itselleni palvelua vaikka tunnukset on tehty. Sähköpostiin pitäisi ilmeisesti tulla jokin aktivointiviesti taivastaava ja olen ollut yhteydessä teidän asiakaspalveluun puhelimitse ja facebookin kautta mutta apuja ei tunnu tulevan kummastakaan suunnasta.

Miten pääsen asiassa eteenpäin? Minulla ei ole aikaisempaa Free-tunnusta ja olen eilen tunnukset luonu ja salasanankin saanut mutta näyttää Spotifyn sivuillak, että minulla on Free-tili...

-Petri


Ratkaisin ongelman by my own. Eli Menin Soneran omilta sivuilta siihen tarjoukseen ja tein uuden tilin "Lisäpalvelut --> Spotify" ja uudella sähköpostiosoitteella. Ja voila! Tuli tekstiviestinä vahvistus ja salasana. Nyt toimii!

Ja sellainen pieni huomio, että älkää erehtykö Spotify-käyttäjätunnukseen laittamaan ääkkösiä. On nimittäin melko hankala kännykän näppäimistöstä löytää sopivia, että pääsee kirjautuun. Ratkaistu lähettämällä tunnus sähköpostissa kännykkään ja copy-pastella sitten kirjautumisruutuun 🙂.

Täytyy Soneralle antaa tästä todella paljon risuja. Ei vastattu viesteihin, eikä homma muutenkaan toiminut millään mittarilla edes kohtuullisen hyvin.
Minä olen odottanut jo pari viikkoa Spotify 6kk koekäytön aktivoitumista. Mihinkään ei tule mitään varmistusta eikä Omat Sivut puolella näy palvelu aktiivisena eikä KotiTV digiboxissa.

Yritin löytää palautesivua Omat Sivut puolella mutta eihän sieltä löydy järkevää tapaa siihen. Olisiko rämä oikea tapa saada spotify käyntiin?

edit: Ja kun luin aikaisempia se pitääkin erikseen "tilata" tietylle sonera tunnarille. Odotellaan vielä muutama päivä jos se alkaisi toimimaan.
Spotify-tarjous tilattu monta päivää sitten, mutta sähköpostiin ei tule vahvistusta.

Missä vika?
Doer kirjoitti:
Spotify-tarjous tilattu monta päivää sitten, mutta sähköpostiin ei tule vahvistusta.

Missä vika?



Sama vika täällä. Ei paikalla olisi ketään, joka tarjouksen toimimaan olisi saanut? Saitteko tilauksesta mitään vahvistusta mailiin ja kuinka pitkä tuo mysteerinen viive oli?
Johannes kirjoitti:
Hei putkitunnus ja Jaana12! Pääsette aktivoimaan Spotify-edun, kun kirjaudutte Omille Sivuille Sonera Tunnuksella. Tunnuksen voitte luoda verkkopankkitunnuksien avulla tämän linkin kautta: https://www4.sonera.fi/aureg/linkAccoun ... e=register


Jep, tähän saakka oli päivänselvää ja näin tein. Ohjeissa mainittiin "tilauslomake", jollainen pitäisi täyttää mutta mitään tilauslomaketta ei näkynyt. Oli vain painike, joka klikattaessa muuttui harmaaksi ja oletin, että olen tällä ilmoittanut haluavani puolen vuoden edun käyttööni. Tällainen oletus oli pakko tehdä, koska mitään vahvistusilmoitusta tms. ei näkynyt. Tämä oli lauantaina. Nyt on maanantai eikä mitään ole tapahtunut. Tehdäänkö nämä kytkyt siellä käsipelillä? Ei voi olla totta kun eletään sentään vuotta 2014.

Nyt tästä Spotify-edusta pitäisi saada ihan kunnollinen ohjeistus ja homma toimimaan.
-Outi-
olammi kirjoitti:
[quote="Johannes":232q8dbm]Hei putkitunnus ja Jaana12! Pääsette aktivoimaan Spotify-edun, kun kirjaudutte Omille Sivuille Sonera Tunnuksella. Tunnuksen voitte luoda verkkopankkitunnuksien avulla tämän linkin kautta: https://www4.sonera.fi/aureg/linkAccoun ... e=register


Jep, tähän saakka oli päivänselvää ja näin tein. Ohjeissa mainittiin "tilauslomake", jollainen pitäisi täyttää mutta mitään tilauslomaketta ei näkynyt. Oli vain painike, joka klikattaessa muuttui harmaaksi ja oletin, että olen tällä ilmoittanut haluavani puolen vuoden edun käyttööni. Tällainen oletus oli pakko tehdä, koska mitään vahvistusilmoitusta tms. ei näkynyt. Tämä oli lauantaina. Nyt on maanantai eikä mitään ole tapahtunut. Tehdäänkö nämä kytkyt siellä käsipelillä? Ei voi olla totta kun eletään sentään vuotta 2014.

Nyt tästä Spotify-edusta pitäisi saada ihan kunnollinen ohjeistus ja homma toimimaan.
-Outi-[/quote:232q8dbm]

Minulla myös toisen liittymän nappi nykyään harmaa. Aiemmin kun yritin niin maksullinen tunnus oli Spotifyssä vielä voimassa ja piti jäädä odottelemaan maksukauden päätöstä. Nappi oli kuitenkin harmaa ja on yhä. Nyt kun yritän jatkaa samalle liittymälle aktivointia niin pääsen aivan viime metreille kunnes tulee Vahvistus-napin jälkeen vastaus "Antamaasi käyttäjätunnusta ja sähköpostia ei löytynyt Spotifysta" vaikka tiedot todellakin ovat oikein.
Jep. Minullekin tuli tekstari Spotify-edusta, linkin kera. Ko. osoitteeseen pääsin kirjautumisen jälkeen ja tarjolla oli/on "kytke Spotify" -nappi. Siitä klikattuani siirryin sujuvasti omille sivuille. Mitään sähköpostiviestiä tai muutakaan ilmoitusta palvelun kytkeytymisestä ei ole tullut eikä palvelu näy omilla sivuilla aktiivisena. Tästä taitaa olla nyt jo pari päivää aikaa, ei kai ne viiveet nyt niin pitkiä ole? On kyllä kevyesti ohjeistettu tämä.
Hei!

Tosiaan spotifyn kytkennässä voi olla viivettä. Jos on ongelmia spotifyn kytkennässä, niin ensin tulisi tarkistaa spotifyn omilta sivuilta seuraava:
1. käyttäjätunnus ja sähköpostiosoite(nämä tulee vastata toisiaan, muuten tilaus ei mene läpi).
2. tilauksen taso(free, unlimited, premium)
2.1 jos unlimited/premium: Tilaus ei onnistu näille tunnuksille. Tunnuksilla ei voi olla aktiivista tilausta voimassa, kun tätä palvelua kytkee. HUOM! premium-tilauksen muuttamisessa, free tasolle saattaa kestää viikkoja ja varsinkin jos on kuluvan kuukauden maksanut.

Tilauksen pystyy tekemään omilta sivuilta. Omille sivuille tulee kirjautua Sonera tunnuksilla(vaatii verkkopankki tunnistautumisen). Eli vain liittymän/mien omistaja voi tehdä nämä muutokset.
1. valitse liittymä(ei väliä mikä liittymä)
2. valitse liittymä numeron alapuolelta "lisäpalvelut".
3. Valitse palveluista spotify
4. tässä vaiheessa tulisi näkyä liittymät joille tämän palvelun voi kytkeä(ja näkyy myös liittymät joille palvelu on kytketty, jolloin palkki näkyy harmaana ja lukee kytketty. Valitset liittymä
5. tämän jälkeen tulee valikko, jonka ohjeita vaihevaiheelta seuranneena saat kytkettyä palvelun.

Uusien tunnuksien tilauksessa puhelinnumeroon tulee vahvistusviestinä käyttäjätunnus ja salasana.

eli kaikki edelliset vaiheet tulee olla käytynä läpi, ennen kuin tilaus on mennyt läpi. Jos ongelmia esiintyy, niin kannattaa huomioida seuraavat asiat:
- Palvelun kytkennässä voi olla viivettä ja ruuhkasta aiheutuvia ongelmia. Jos tilaus on mennyt läpi, mutta tunnukset eivät ole aktivoituneet, niin kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme, niin tarkistamme tilauksen tilan. uudelleen tilaus ei tässä vaiheessa enää toimi.
Sain oman rekisteröitymiseni menemään läpi. Syynä aiempiin ongelmiin oli ilmeisesti se, että enpähän ymmärtänyt laittaa omiin tietoihin samaa sähköpostia kuin Spotifyn tunnuksen yhteyteen laitettava. Sen jälkeen vahvistuskin meni läpi. Hieman älytöntä tosin pakottaa omissa tiedoissa sähköpostiosoitteeksi sama kuin Spotify-tunnuksessa, varsinkin kun Spotifyhin ei viitata millään tapaa omien tietojen yhteydessä.
Henry kirjoitti:
Hei!

Tosiaan spotifyn kytkennässä voi olla viivettä. Jos on ongelmia spotifyn kytkennässä, niin ensin tulisi tarkistaa spotifyn omilta sivuilta seuraava:
1. käyttäjätunnus ja sähköpostiosoite(nämä tulee vastata toisiaan, muuten tilaus ei mene läpi).
2. tilauksen taso(free, unlimited, premium)
2.1 jos unlimited/premium: Tilaus ei onnistu näille tunnuksille. Tunnuksilla ei voi olla aktiivista tilausta voimassa, kun tätä palvelua kytkee. HUOM! premium-tilauksen muuttamisessa, free tasolle saattaa kestää viikkoja ja varsinkin jos on kuluvan kuukauden maksanut.

Tilauksen pystyy tekemään omilta sivuilta. Omille sivuille tulee kirjautua Sonera tunnuksilla(vaatii verkkopankki tunnistautumisen). Eli vain liittymän/mien omistaja voi tehdä nämä muutokset.
1. valitse liittymä(ei väliä mikä liittymä)
2. valitse liittymä numeron alapuolelta "lisäpalvelut".
3. Valitse palveluista spotify
4. tässä vaiheessa tulisi näkyä liittymät joille tämän palvelun voi kytkeä(ja näkyy myös liittymät joille palvelu on kytketty, jolloin palkki näkyy harmaana ja lukee kytketty. Valitset liittymä
5. tämän jälkeen tulee valikko, jonka ohjeita vaihevaiheelta seuranneena saat kytkettyä palvelun.

Uusien tunnuksien tilauksessa puhelinnumeroon tulee vahvistusviestinä käyttäjätunnus ja salasana.

eli kaikki edelliset vaiheet tulee olla käytynä läpi, ennen kuin tilaus on mennyt läpi. Jos ongelmia esiintyy, niin kannattaa huomioida seuraavat asiat:
- Palvelun kytkennässä voi olla viivettä ja ruuhkasta aiheutuvia ongelmia. Jos tilaus on mennyt läpi, mutta tunnukset eivät ole aktivoituneet, niin kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme, niin tarkistamme tilauksen tilan. uudelleen tilaus ei tässä vaiheessa enää toimi.


Kiitos. Näillä ohjeilla pääsin siihen asti, että sain sähköpostiin tervetuloa -viestin ja siinä oli aktivointilinkki. Aktivointilinkki toimii mutta ensimmäinen vaihe jää jumiin - en pääse vaiheeseen 2.

Henry kirjoitti:

1. käyttäjätunnus ja sähköpostiosoite(nämä tulee vastata toisiaan, muuten tilaus ei mene läpi).


Tätä kohtaa en ihan ymmärtänyt. Mulla on nyt Spotify-tili, johon liitetty email-osoite on sama kuin Soneran omille sivuille ilmoitettu. Soneran Omien sivujen kirjautumistunnus on sama kuin Spotifyn käyttäjätunnus. Joku mättää mutta mikä?

Vastaa