Langatonta yhteyttä ei saada koska suojausavaimen kirjoittamisen jälkeen tulee ilmoitus että avain tai tunnuslause on väärä? Sitä ei ole muutettu ikinä, onkohan joku ulkopuolinen päässyt muuttamaan sen?
Sivu 1 / 1
Hei orvokki05,
Mikäli laite on edelleen tehdasasetuksilla ja laitteen asetuksiin ei ole tehty muutoksia, niin voisit kokeilla resetoida modeemia. Eli paina reset painiketta pohjassa noin 30 sekunnin ajan. Jos langaton yhteys ei tämän jälkeenkään ala toimia, niin suosittelen olemaan yhteydessä Helpson palveluun.
Mikäli laite on edelleen tehdasasetuksilla ja laitteen asetuksiin ei ole tehty muutoksia, niin voisit kokeilla resetoida modeemia. Eli paina reset painiketta pohjassa noin 30 sekunnin ajan. Jos langaton yhteys ei tämän jälkeenkään ala toimia, niin suosittelen olemaan yhteydessä Helpson palveluun.
Täällä sama laulu. Yhteys on olemassa ja laatukin hyvä, mutta ei vain tunnista. Tänään paketista otettu Zyxel. Edellinen boksi toimi hyvin, mutta jostain ihmeen syystä se piti lähettää Soneralle kun teki uuden 2v sopimuksen. Kahteen läppäriin on kokeiltu. Toinen sanoo jo, että verkkoasetukset eivät ole verkon edellytysten mukaiset. Välillä saa sitten kuitenkin näpyteltyä tuon toimimattoman koodin. Jossain asetuksissa tonkiessa kone kysyi 8-numeroista koodia, joka pitäisi löytyä boksin tarrasta. Ei ole moista. Resetoitu on. koodin q-kirjaimetkin on kokeiltu vaihtaa g-kirjaimiksi ja I ykköseksi. Vianmääritys ei pysty tunnistamaan ongelmaa. Sonerallekin on tänään tilausvahvistuksen virheiden takia pitänyt odottaa puhelimessa 50 minuuttia. Keittää taas. Saako sitä koodia jotenkin uusittua tai voiko yhteyden tehdä verkkojohdon kanssa?
Hmm.. Tuo 8 numeroinen taitaa olla WPS avain... jos on käytössä. WPS tiedot näet reitittimen asetuksista
Joo, mutta ongelma on nyt siinä, että suojausavain ei kelpaa. Ei missään kolmessa testatussa läppärissä. Kaikilla koneilla on touhuttu langattomissa verkoissa, yhteensä kymmenissä. Aina on päässyt, pikku viiveellä tai ilman viivettä. Mitä tuolle voi tehdä?
Jos suojausavain ei kelpaa, voit toki resetoida reitittimen niin silloin boksin tarran mukainen WPA-KEY toimia.
Voit toki muokata reitittiminen asetuksia suoraan verkkokaapelillakin.
Voit toki muokata reitittiminen asetuksia suoraan verkkokaapelillakin.
Nimenomaan tehdasavain ei toimi. Resetoitu on.
Olisiko vinkkiä tai ohjetta asetusten muuttamiseen, ei ole tarvinnut moiseen sekaantua.
Olisiko vinkkiä tai ohjetta asetusten muuttamiseen, ei ole tarvinnut moiseen sekaantua.
Hmm.. Sinun tulee muodostaa yhteys kaapelilla reitittimeen, laita verkko-osoitteeksi 192.168.0.1 tai 192.168.1.1. Sen näet käyttöohjeessa mikä on oletusosoite. Sitten muodosta yhteys laitteeseen ja voit muokata asetuksia sitten.
Olen päässyt siihen vaiheeseen, että kysytään PIN-koodia. Sitähän ei missään siis ole. Pitää varmaan huomenna tutkia, mihin tuota verkko-osoitetta pystyy tyrkyttämäään. Nyt ei enää tarkkaavaisuus riitä.
PIN-koodia... siis WPS PIN-koodia? Suosittelen ottamaan WPS pois käytöstä (se on oikeasti turvallisuus riski) ja käyttämään perus WPA-KEY. Voit muuttaa näitä reitittimen hallinnasta.
Siis menet selaimella http://192.168.1.1 tai http://192.168.0.1 (en osaa sanoa tarkalleen mikä on laitteesi osoite). Voisit kertoa tarkan mallin niin voisin auttaa paljon enemmän.
Siis menet selaimella http://192.168.1.1 tai http://192.168.0.1 (en osaa sanoa tarkalleen mikä on laitteesi osoite). Voisit kertoa tarkan mallin niin voisin auttaa paljon enemmän.
WPS ei ole käytössä. Laite on Zyxel P-660HN-T1A v2. Zyxeliltä tuli hyvät ohjeet virittelyyn. Testataan.
...nyt muuten toimii...
...nyt muuten toimii...
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.