Skip to main content

Suomi24 posti

  • December 11, 2014
  • 6 kommenttia
  • 10 katselukertaa

Tervehdys!

Vanhemillani on Sonera-viihde käytössä. Tähän menneessä ovat surffailleet jne.
Nyt miltään koneelta eivät pääsä suomi24 postiin.
Suomi24 sivusto avautuu mutta kun kirjautuu ja yrittää päästää postilaatikkoon niin, se vaan lataa ja lataa.
Testattu siis useampi kone heidän modeemistaan. Testattu langattomalla yhteydellä sekä LANilla. Ei vaikutusta.
Heti kun kyseiset koneet käyttävät mokkulaa tai muuta yhteyttä, homma rokkaa.

Koitin jopa resetoida modeemin...mutta ei vaikutusta.

Osaako joku auttaa?

6 kommenttia

  • May 13, 2013
Hei Jerovi-1,

Kuulostaapas varsin erikoiselta tilanteelta.

Käytössänne oliko käytössä Thomson palvelureititin? Modeemia tai palvelureititintä sanoitykin jo resetoineesi.

Jos käytössä oli Thomson niin olitko painanut reset painiketta pohjassa noin 30 sekunnin ajan, jolloin power valo jää oranssina/punaisena palamaan?

Olit myös kokeillut toisella konella kirjautua suomi24 sähköpostiin. Jääkö kirjautuminen pyörimään jumiin aina samaan kohtaan?

Onko kyseessä meidän kauttamme tullut mokkula vai muualta? Kun kytkee mokkulan kautta yhteyden niiin tätä ongelmaa ei enää ole? Sivu latautuu normaalisti tämän jälkeen?

Vieläkö ongelma jatkuu? Toimivatko muut sivut normaalisti vaikka Suomi24 sähköposti ei toimikkaan?

  • May 13, 2013
Moi,

Kyllä käytössä on Thompsonin laite, joka tuli Soneralta viihde paketin mukana.
Kyllä, resetoidessani pidin reset painiketta pohjassa kunnes osanssi valo jäi ainoana palamaan.

Mokkula on eri palvelunarjoajan. Koitin myös jakaa puhelimestani verkkoyhteyttä kannettavalle koneelle (Soneran liittymä) ja silläkin pelitti. Eli muita yhteyksiä käyttäen, ongelmaa ei ole. Mutta kyseisessä reitittimessä ei toimi.
Suomi24 jää aina samaan kohtaan. Muut sivustot toimivat normaalisti.

Selainasetukset on resetoitu ja testattu eri selaimilla (eri koneiden lisäksi).
Koitin myös koneista sammuttaa palomuurit mutta ei vaikutusta.

  • May 14, 2013
Hei Jerovi-1,

Kokeile vielä sellaista, että kytke Thomsonin palomuuri pois päältä.

Hallintapaneeliin pääset osoitteella 192.168.1.1.

Hallintasivulla klikkaa firewall kohdasta ja seuraavalta sivulta oikeassa yläkulmassa configure. Valitse tämän jälkeen disable ja sitten apply.

  • May 14, 2013
Moi,
Sekään ei auttanut. Vaikuttaa pahalta.
Kuinka asian kanssa voi edetä?

Voinko testata toisella samanlaisella reitittimellä? Jos vien porukoille omani testiin...eihän siitä aiheudu mitään konffis ongelmaa?

  • May 14, 2013
Hei Jerovi-1,

Voit testata toisella jos sellainen mahdollisuus on. Siitä ei pitäisi aiheutua ongelmia. Jos yhteystyyppisi on eri kuin vanhemmillasi, niin voit joutua vain resetoimaan laitteen ensin.

Kerrothan miten testissä käy.

  • May 18, 2013
Tervehdys!

Meinasin mennä testaamaan tänään toisella laitteella mutta sainkin soiton, että nyt lähtikin pelittämään itsekseen. Luulen, että jos toimii taas niin annetaan olla.

Palaan asiaan, jos ongelma uusiutuu.

Kiitos avustasi :)