Skip to main content

Suoraveloitusvaltakirja

  • December 11, 2014
  • 4 kommenttia
  • 5 katselukertaa

Hei
Olen lopettanut suoraveloitusvaltakirjanne jo aikoja sitten. Teiltä kuitenkin tulee jatkuvasti siihen laskuja. Pankki on ilmoittanut teille, että valtakirja on peruttu. Te vaan edelleen lähetätte laskuja, eikä pankki voi niitä maksaa. Kun sitten saan ilmoituksen ja yritän maksaa, on pankki perinyt turhista ysityksistä 2 euroa joka yrityksestä.
Vaihdoin operaattoria aikoja sitten. Sinne jäi aivan käyttämätön linja 0408XXXXXX, mikä aikoinaan markkinoitiin ilmaisena. Maaliskuun alussa yritin sen lopettaa Soneran palvelupisteessä. Onnistuiko? Ostin akoinaan monta vuotta sitten Nokian (on mennyt toimimattomaksi aikoja sitten - eihän teillä takuita ole) puhelimen - sitä ei voinut maksaa kerralla, eikä operaattorin vaihdon yhteydessä. Sen piti olla melko halpa, mutta siitä tulee jatkuvasti laskuja. Loppuukohan sekään koskaan. Haluan tietää kauanko aiotte vielä kupata maksuja yleensä ja vielä suoraveloituksena, jota ei ole teille!!!! Olen hyvin tyytymätön Soneran laskutusjärjestelmään. Tähän toimintaan asiakasnumero on suoraveloituslaskutuksen mukaan XXXXXXXXXXX.
Harmi, että uudelleen muutin teidän asiakkaaksi. Laskutuksen kanssa teidän kanssa on aina ollut ongelmia. Muut operaattorit eivät ole olleet noin kyvyttömiä. Muutama vuosi sitten teiltä tuli ihan outo lasku ja pitkällisten soittoyritysten jälkeen sain teihin yhteyttä ja asia korjattiin noin menetelmällä.
Puhelimella teihin ei saa yhteyttä. Kun yritin laittaa ajanvaraukseen soittopyynnön, se olisi hyväksynyt vain tuon minun vanhan puhelinnumeron tai sen minkä olen jo monta kertaa yrittänyt lopettaa. Eihän siitä puhelua ole minulle tullut, mutta järjestelmä ei hyväksy muuta puhelinta. Ei ihan usko, että tele-alan asiantuntijat on senkin järjestelmän laatineet. Toivon, että minuun otetaan yhteyttä, ettei tarvitse kuluttaja-asiamiehen kautta asioida. puh 0XXXXXXXXX

4 kommenttia

  • April 18, 2013
Hei rata6vie!

Pahoittelut että suoraveloituksen poistaminen ei jostain syystä ole onnistunut. Toimenpide pitäisi olla hyvin yksinkertainen, mutta sinun kohdallasi kaikki ei nyt ole mennyt putkeen.

Mainitsemasi liittymänumero avautui laskutusliittymäksi siinä vaiheessa kun siirsit varsinaisen numerosi toiselle operaattorille. Laskutusliittymä on irtisanoutunut 13.4. eikä siitä enää ole lähdössä laskuja. Puhelimen määräaikainen sopimus päättyi tuolloin ja silloin laskutusliittymäkin irtisanotuu automaattisesti.

Uusin ja samalla viimeisin lasku on nyt lähetetty 11.4. tosin vielä suoraveloituksena ja siinä eräpäivä on 29.4. Sopiiko tai haluatko että laitan laskun maksutiedot tekstiviestillä Tele Finlandin liittymääsi jotta voit hoitaa laskun oman pankkisi kautta? Kannattaa myös ilmoittaa pankkiin että eivät yritä veloittaa tuota laskua suoraveloituksena. Todella harmillista kyllä että tästä laskutuksesta aiheutui sinulle nyt niin paljon harmia.

Jos haluat, voimme tehdä ajanvarauksen puolestasi jos se ei jostain syystä ole onnistunut. Vapaita aikoja löytyy vielä tälle illalle ja huomiselle.

  • April 18, 2013
Hei
Voitte hyvittää tililleni turhat maksut. tilinumero XXXXXX-XXXXXXX eräpäivä 26.4.2013. Pahoittelut ei ihan pelkästään riitä. Haittoja on tietenkin tullut paljon enemmänkin, turhine soittoyrityksineen yms. mutta pankki on veloittanut minulta 8 euroa, jotka odotan tuleven tililleni eräpäivään mennessä. Hoidan pankin kanssa muut järjestelyt. Toivottavasti en enää erehdy teidän asiakkaaksi.

  • April 18, 2013
rata6vie:

Tein hyvityksen tuosta kahdesasta eurosta ja summa palautetaan pankkitilillesi. Tarkkaa palautuspäivää en osaa sanoa mutta tulossa se on joka tapauksessa. Lisäksi muokkasin noita lähettämiäsi viestejä ja poistin niistä tunnistetiedot kuten liittymänumerot ja tilinumerosi jotta ne eivät näy kaikille keskustelupalstan käyttäjille.

  • April 18, 2013
Ok.