Joskus sitä pohtii, että kuinka huonosti voikaan asiat hoitaa.
27.7.2010 Seikkailu alkaa:
Kaapeli-TV:n ilmaiskanavat ei toimi. Siis yksikään kanava ei näy.
Luonnollisesti myöskään kaapelinetti ei toimi.
Tuntien soneran toimintaperiaatteet, annan hätäilemättä ainakin loppupäivän aikaa hoidella asiat kuntoon. Toimintahan on tunnetusti hidasta ja huomaamatonta, mutta silloin tällöin saattaa jotain värinää Soneran päässä tapahtua. Luen vikatiedotteet, "saattaa esiintyä häiriöitä". Ahaa.. noh odotellaan..
28.7.2010
Sama vika jatkuu. Tiedotetta laajemmasta viasta ei ole vieläkään saatu häiriötiedotesivuille. Miksipä saataisikaan? Asiakashan on täysi idiootti jos sieltä menee tarkistamaan onko isompaa vikaa olemassa?! Eikö? Sinne kyllä muistetaan ilmoittaa, että "meillä oli vika, mutta hei, me ollaan se jo korjattu kun ollaan niin hyviä." Ei tosin muisteta kertoa, että vikaa korjattiin kolmisen päivää kun ei osattu nopeammin..
Soitto vikapalveluun ja siellä lyhyt, mutta ytimekäs keskustelu puheentunnistavan automaatin kanssa, olkoot vaikka herra konesetä (nimi muutettu). Moni haukkuu moista vehjettä typeräksi, mutta uskokaa minua, tuo leppoisa miehen tuottama koneääni ja sen ympärille rakennettu nerokas hitec-vianrajauspalvelu on älyllisesti lahjakkainta kanssakäymistä mitä voit Soneran asiakaspalvelun kanssa kohdata.
Ilmoitettuani vian koskevan tv-palveluita, eri ääni, hieman väsynyt mutta hintahtavan kimakka miesääni kertoo nauhalta, että "Arvoisa asiakas (hox! asiakasta soneralla arvostetaan), Soneralla on vikaa Ylen kanavissa, sekä MTV3:n kanavassa". Saan johtopäätöksen, ahaa, siellähän sittenkin jotain laajempaa vikaa, mutta samalla tunnen itseni typeräksi, yritinhän etsiä vikaa jo aiemmin häiriötiedotteista, se ei siis ole oikea paikka vikaa etsiä. Vikanihan tosin koskee tu:7cofonwm]kaikkia[/u:7cofonwm] kanavia, ei pelkästään homppelin mainitsemia. Ei muuta kuin jatkamaan vikailmoituksen jättöpaikan metsästämistä.
Ja eikun seikkailussa eteenpäin. Toki puppelipoju puhui konesedän vianrajauksen päälle, joten siitä jäi tietenkin pätkä kuulematta, mutta toisella yrittämällä onnituin jo jatkamaan kaapeli-tv:n vikapuolelle. Mutta mitäpä vielä. Valittuani numeropainikkeella yksi (1) kaapeli-tv:tä koskevan vian, vuodatan melkein kyyneleen kun huomaan konesedän lopettaneen kanssakäymisen kanssani ja ohjanneen minut suoraan asiakaspalveluun, jes, 20 minuuttia laadukasta musiikkia tarjolla.
Asiakaspalvelun hepsankeikalle yritin kyllä selittää, että soitin vikapalveluun, mutta laite ohjaa minut tänne. Noh.. tomera tyttö haluaa olla asiakaspalvelun huippuammattilainen ja "tarkistaa mikä siellä on tilanne". Toisinsanoen se osaa ihan itse käydä lukemassa vikatiedotesivun, jonka minäkin kävin lukemassa jo aikaa sitten. "Ei täällä kyllä ole mitään, oiskohan se nuita korjaustöitä, täällä on maininta että voi aiheutua häiriöitä". No niinpäs onkin, häiriöpä hyvinkin kun on vuorokauden linjat pimeänä. Pyydän, että olisiko mahdollista ohjata vikapalveluun jollekkin ihmiselle, että voin tarkentaa ongelmaa, koska konesetä ja hintahtava miesääni höpöttävät päälekkäin ja sitten päädyn tänne. "Siellä on vähän ruuhkaa, mutta yhdistän jos jaksatte odottaa".. toivon kipinä hiipii mieleeni.. Kunnes huomaan olevani konesedän haastateltavana vikapalvelun automaatissa..
Onneksi on nuita reklamaatioita tullut lähetettyä ennenkin Soneralle. Tuntuu olevan semmonen nippu jo lähetettyjä, että varmasti löytyy joka vikaan valmis kirje, ei tarvi kuin päivämäärät vaihtaa.. Mutta suuresti ihmettelen, miten asiakaspalvelusta vastaavat henkilöt voivat olla vuodesta toiseen samassa tehtävässä. Mikään ei kehity tässä talossa, ainoastaan onnistutaan tekemään kaikki enemmän päin persettä. Eikö olisi sama potkia kaikki helvettiin koko aspasta ja jättää vaan nämä myynnin huippuosaajat kusettamaan kytkysopimuksia mummoille? Säästö se on pienikin säästö..
Ei vielä vastauksia. Ole sinä ensimmäinen ja vastaa, kysy tai kommentoi!
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.