Skip to main content
liittymänumero - 346-570667

Hei!
30.5.2014 oli puhelu teidän asikaspalvelun kanssa että laajakaista irtisanotaan 30.6.2014!!!
2.7.2014 laajakaista edelleen toimi, sit otin taas yhteyttä ja minulle oli luvattu ----

viewtopic.php?f=52&t=18920

Sain kuitenkin "viimeinen lasku" laskutus kausi oli 01.06. - 2.07.2014

ja nyt tulee taas lasku ajalta 1.07-17.07.2014 siis mitÄÄÄÄ`?
Hei xiangu!

Liittymäsi irtisanominen oli tosiaan jumissa ja se saatiin poikki vasta 17.7. Tästä syystä kuukausimaksuja tuli tuohon saakka. Pahoittelut tästä. Viimeisin lasku 11,09 eur joka on tuolta heinäkuulta on kuitenkin hyvitetty. Sitä ei tarvitse maksaa.

Edellinen lasku jolla veloitetaan kesäkuun kuukausimaksu tulee kuitenkin maksaa normaalisti. Lasku sisältää kuukausimaksun kesäkuulta sekä viivästyskuluja vanhemmista laskuista. Lasku kannattaa hoitaa mahdollisimman pian jotta siitä ei ehdiä lähteä kehotus tms maksuja.
xiangu kirjoitti:
liittymänumero - 346-570667

Hei!
30.5.2014 oli puhelu teidän asikaspalvelun kanssa että laajakaista irtisanotaan 30.6.2014!!!
2.7.2014 laajakaista edelleen toimi, sit otin taas yhteyttä ja minulle oli luvattu ----

viewtopic.php?f=52&t=18920

Sain kuitenkin "viimeinen lasku" laskutus kausi oli 01.06. - 2.07.2014

ja nyt tulee taas lasku ajalta 1.07-17.07.2014 siis mitÄÄÄÄ`?


---------------------------------------------------------------------
Hei!

Samantyyppinen kokemus täälläkin.

Sanoin 2.5.2014 irti Sonera-kaupassa laajakaistaliittymän ja Sonera Viihde -palvelun. Irtisanomisvahvistus tuli myöhemmin kotiin, ja siinä palvelujen todettiin päättyvän 31.5.2014, kuten sovittu olikin. Itse asiassa palvelut katkaistiin vahingossa jo noin 7.5., ja ne olivat poissa käytöstämme noin 1,5-2 viikkoa. Tilanne vaati useita erilaisia selvittelyjä: eri puolen aspat antoivat erilaisia näkemyksiä tilanteesta, niin että lopulta emme enää tienneet, mitä ihmettä ajatella, ja kuinka toimia. Lopulta selvisi, että yhteys oli katkaistu, koska ohjelmassa oli bugi, joka suoritti irtisanomisen heti, kun irtisanomispäivä oli syötetty ohjelmaan. Selvittelyt veivät aikaa, rahaa ja hermoja - ja lopulta saapunut hyvitys menetetystä katseluajasta oli merkityksettömän pieni (eikä oikealle laskulle kohdennettu). Ja nyt, elokuussa, tuli edelleen laajakaistalasku!!! Laskun huomattuani yritin varata netistä takaisinsoittoajan, mutta niitä ei ollut varattavissa. Mistään ei löytynyt palautesähköpostiosoitetta, ja aspa oli jo kiinni. Tänään sain yllättävän pienellä odottelulla ja puheentunnistusohjelman kanssa pelleilyllä aspan kiinni - ja vieläpä soittamaan minulle päin. Aspa kertoi irtisanomisen jääneen jumiin. Jännittävää nähdä, saiko tämä sinänsä vakuuttava aspa irtisanomisen todellakin tehtyä, vai tuleeko syyskuussa vielä uusi lasku (mitä kyllä veikkaisin tapahtuvaksi).

Tätä ennenkin on jokaisen sujuvasanaisen Soneran puhelinmyyjän lupaama tarjous ollut pettymys: puhelimessa luvataan mukavaan hintaan jokin palvelu, mutta aikanaan saapuneella laskulla on näkynyt luvattua korkeampi hinta; kampanjat eivät ole milloinkaan päivittyneet laskuohjelmaan oikein ilman selvittelyjä - eikä aina edes selvittelyjen jälkeen. Kerrankin erään takkuamisen jälkeen eräs aspa sanoi ponnekkaasti hoitavansa asian aivan varmasti kuntoon ja aivan itse. Lopputulos: seuraavalla laskulla taas samat aiemmat, kampanjahinnoista ylöspäin poikkeavat hinnat. Summat eivät ole euromääräisesti olleet suuria, mutta on henkisesti raskasta huomata joutuvansa kerta toisensa jälkeen selvittelemään laskutusasioita - ja kun se on vielä tehty niin kovin vaikeaksi! On vaikea välttää tunnetta, että kyseessä on vedätys, vedätys toisensa perään. Olen iäkkäämpi henkilö, joka maksaa tunnollisesti laskunsa, ja toivoo vastapalvelukseksi myös saavansa maksettavakseen oikeamääräiset laskut.

Vinkki Soneralle: tarkkuutta laskutukseen!!! Ja helppoutta reklamointiin! Jos lasku pielessä, pitäisi ehdottomasti olla maksuton palvelunumero (entisen seiskatonnisen tyyliin) tai edes puhepaketteihin sopivasyntaksinen numero, johon "syyttömät" asiakkaat voisivat soittaa, jolloin asian setvimiseen menisi vain aikaa ja hermoja, ei sentään rahaa! Edelleen maksuton vinkki: aspan olisi hyvä suorasanaisesti pahoitella tilannetta, kun on selvinnyt, että laskutusmoka on firman puolella. Eilen illalla, kun en voinut kuin kiristellä hampaitani irtisanomisen jälkeisen laskuyllärin jäljiltä, terapoin itseäni lukemalla netistä, mitä mieltä Sonerasta ollaan, ja kas: laskutus mättää niin laajalla rintamalla, etten olisi ikinä uskonut. MIKSI KAMPPIKSET, IRTISANOMISET YMV. EIVÄT PÄIVITY LASKUTUSJÄRJESTELMÄÄN? Ohjelmat kannattaisi saada keskustelemaan keskenään; bugi kannattaisi poistaa hetimmiten, kun asiakkaita on vielä jäljellä.


Näin miettii vuosien mittaan selvittelyjen näivettämä, uskonsa tähän operaattoriin menettänyt

entinen asiakas
Hei Ex-asiakas!

Kirjoittamasi perusteella en yhtään ihmettele että et ole enää asiakkaamme. Asiointi ei todellakaan ole sujunut kuten pitäisi. Omasta puolestani olen todella pahoillani kaikestä säätämisestä. Jos haluat että tarkistamme tätä kautta onko irtisanominen onnistunut tällä kertaa, voit lisätä asiakasnumerosi käyttäjätietojen profiiliin. Pääsemme sillä keinoin tarkistamaan että asia on kunnossa. Ja huikkaa tänne kun olet numeron lisännyt niin tiedetään hoitaa homma loppuun. Kirjoituksesi on kokonaisuudessaan välitetty palautteena eteenpäin. Kiitos kun otit yhteyttä!
Hei,

Kiitos vastineestasi. -11.8. posti toi Soneran kirjeen, joka oli tullut nimelläni entiseen osoitteeseemme, ja jossa kerrottiin, että laajakaistan perusnopeus nousee asunnossamme 10 megaan silloin-ja-silloin. Sähköpostiini taannoin tullut irtisanomisen jälkeinen laajakaistalasku oli puolestaan kohdennettu uuteen osoitteeseemme. Seuraavaksi tulossa lasku sekä vanhan että uuden asunnon laajakaistoista? Kiitos vastineesi, jaksamme jo vaisusti hymyillä Soneran edesottamuksille.

t. Ex-asiakas

-Yritin äsken hakea asiakasnumeron elokuisesta sähköpostilaskusta, mutta lasku ei auennutkaan, vaan näytölle tuli viesti:


Palvelussa on väliaikainen häiriö

Ole hyvä ja yritä hetken kuluttua uudelleen!


Jos käytössäsi olevaa tietokonetta käyttävät muutkin, kannattaa tyhjentää
selaimen välimuisti ja sivuhistoria.Näin luottamukselliset tiedot pysyvät ominasi.
Sulje lopuksi selain.

Näin tyhjennät välimuistin.
Heippa Ex-asiakas,


Voi olla mahdollista että tuo entiseen osoitteeseesi tullut tiedote on koostunut jo aikaisemmin, joten kirje on lähetetty automaationa.

Jos sinulla on meiltä jokin tuote nykyään, saat asiakasnumerosi myös omilta sivuilta Sonera Tunnuksilla kirjauduttaessa, tarvittaessa voit tunnuksen luoda täällä https://www4.sonera.fi/aureg/linkAccoun ... d=some7282

Oletko kokeillut saatko laskusi auki jo? Oletko kokeillut toisella selaimella avata sitä?

Vastaa