Skip to main content

Taattua Soneralaatua (vain lidlistä)

  • December 11, 2014
  • 8 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Päätin sitten vähän testailla Soneran EDGE-verkkoa, kun tuntui toimivan todella hitaasti. Tulokset:

Packet loss 10% (tässä testissä jokainen prosentti on liikaa)
Ping 8000ms (Eli kahdeksan sekunnin lagi. Normaalisti pitäisi olla alle 100ms)
Speedtest.net ei auennut, koska verkko oli liian hidas.

Onkohan Soneran verkko jostain 90-luvulta vai mistäköhän johtuu, että Googlen etusivua saa latailla vartin? Suomen kalleimmat hinnat, Suomen suurimmat lagitukset.

8 kommenttia

  • November 19, 2012
Hei Jjzo!

Nuo nopeudet ei nyt ihan normaalilta kyllä kuulosta. Suosittelen että olet yhteydessä Vikapalveluumme täältä niin voidaan tarkemmin selvitellä onko alueella ylipäätään Edge-verkkoa käytössä ja jos on niin mikä siellä mahtaa olla vialla. Kiitos että otit yhteyttä!

  • November 19, 2012
Melina kirjoitti:
Hei Jjzo!

Nuo nopeudet ei nyt ihan normaalilta kyllä kuulosta. Suosittelen että olet yhteydessä Vikapalveluumme täältä niin voidaan tarkemmin selvitellä onko alueella ylipäätään Edge-verkkoa käytössä ja jos on niin mikä siellä mahtaa olla vialla. Kiitos että otit yhteyttä!


MINULLA OLI SONERAN LIITTYMÄ 3G-PAKETILLA!

Ja ihan oikeasti kotona oli EDGE-nopeus vaikka 3G ne lupaili. :(((

En ole lainkaan tyytyväinen Soneran 3G-verkkoon, joten vaihdoin Elisan verkkoon halpaoperaattorille.

Soneran tukiasemat on lisäksi kivikaudelta ku mul ei ainakaan koskaan nopeus ollut 3G:s yli 2M, Elisalla tulee nyt 9M/3M mobiilisti.

  • November 19, 2012
Hei museomies,

Verkkojen nopeuksiin vaikuttaa moni tekijä.
Esimerkiksi vikatilanteet, laite, liittymätyyppi, alueen kuuluvuustilanne, rakennusten rakenteet tai maastovaihtelut.
Mikäli nopeudet hidastelevat/pätkivät ja toivottuja nopeuksia ei saavuteta, on hyvä aina olla yhteydessä asiakaspalveluumme mahdollisten vikojen ja niiden korjausten vuoksi.

Olet kuitenkin aina tervetullut Soneralle takaisin!

  • November 19, 2012
Mariela kirjoitti:
Hei museomies,

Verkkojen nopeuksiin vaikuttaa moni tekijä.
Esimerkiksi vikatilanteet, laite, liittymätyyppi, alueen kuuluvuustilanne, rakennusten rakenteet tai maastovaihtelut.
Mikäli nopeudet hidastelevat/pätkivät ja toivottuja nopeuksia ei saavuteta, on hyvä aina olla yhteydessä asiakaspalveluumme mahdollisten vikojen ja niiden korjausten vuoksi.

Olet kuitenkin aina tervetullut Soneralle takaisin!


Ei paljoa tervetuloa takaisin lämmitä, ku ei löydy Soneran 3G verkkoa vaikka en asu missään takapajulassa. :(

Jos jäisin Soneralle, olisi EDGEen tyytyminen ja se ei oikein sovi ku tarvitsen nopeaa tiedonsiirtoo.

Soneran 2G toimii hyvin, mutta se ei riitä kun tarviin kotonakin kolmegeetä.

Kiitos kuitenkin.

  • November 19, 2012
Tänään pacet loss 5% ja ping 6000ms. Kyllä se vaan niin on, että kun 3G-verkko tukkoontuu alhaisen kapasiteetin takia, käyttäjät siirtyvät 2G-mastoihin ja nopeudet ovat mitä ovat. Kun ruuhkapiikki sattuu, packet loss nousee ja kohta varmaan savu nousee tukiasemasta. Ei tämä mikään vika ole, ilmenee vain ruuhka-aikana.

Taidanpa tästä katsella vähän nettivideoita Soneran verkon yli odotellessani ongelman korjaantumista. Saadaan kunnolla mastot tukkoon.

  • November 19, 2012
Hei Jjzo,

Kannattaa toki antaa kuuluvuuspalautetta, näiden avulla saamme arvokasta tietoa. Voimme jatkossa parantaa alueen tilannetta ja kapasiteettia.
Olitko yhteydessä vikapalveluumme aiemmin mainitun linkin avulla?
Mikäli vika tosiaan ilmenee ainoastaan ruuhka-aikoina, voit kuitenkin jättää kuuluvuuspalautetta soittamalla tai jättämällä ilmoituksen.

  • November 20, 2012
Mitä kautta voi lähettää kuuluvuuspalautetta ym.? Oisko linkkiä tarjolla?

  • November 20, 2012
Hei Buffale!

Kuuluvuuspalautetta voi antaa esim. sivuiltamme löytyvän kuuluvuuskartan kautta, joka löytyy täältä.

Häiriöilmoituksen voi puolestaan tehdä häiriökartan kautta, joka löytyy täältä.

Myös sivustomme http://www.sonera.fi/ajanvaraus kautta voi lähettää palautetta ja yhteydenottopyyntöjä.