Skip to main content

Tabletin e-lasku

  • December 11, 2014
  • 3 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Hei!

Ostin Soneralta tabletin jota maksan erissä. Olen monet kerrat yrittänyt tehdä e-laskua, kun paperilasku on niin kallis. Joka kerta tulee kuitenkin ilmoitus, että e-lasku on epäonnistunut. Saisinko tarkat ohjeet, miten saan e-laskun käyttööni. Kiitos!

3 kommenttia

  • June 24, 2013
Moi maia!

Onko tablettisi Soneralta nettiyhteyden (eli liittymän) kera 12 tai 24 kuukauden sopimuksella eikä siis laitekaupan kautta pelkkänä yksittäisenä laitteena pidemmällä maksusopimuksella?

Tämän linkin takaa löydät ohjeita E-laskun kytkentään.

Jos sinulla on tabletti nettiyhteyden kera, kyse on ikäänkuin matkapuhelinlaskusta eli voit noudattaa seuraavia ohjeita:

>> Hae viimeisimmän paperilaskusi tilisiirto-osasta viitenumero ja matkapuhelinnumero. Löydät kytkentäohjeen myös laskusi lopussa olevasta infokentästä.
>> Kytke e-Lasku omassa verkkopankissasi valitsemalla laskuttajalistasta TeliaSonera Finland Oyj ja laskutusaihe SONERA MATKAPUHELIN/NETTITIKKU. Anna e-Laskun kytkentäikkunassa kohdan 1. mukaiset tiedot (viitenumero, matkapuhelinnumero). Syötä viitenumero ilman välilyöntejä.

  • June 24, 2013
Nettiyhteys on kyllä mukana, kuulostaapa hämäävältä että kyse on silloin matkapuhelinlaskusta. Mutta kiitos neuvoista, tein juuri e-laskutilauksen vielä kerran, niin jospa tällä kertaa onnistuisi!

  • June 24, 2013
Kieltämättä tuo saattaa hämätä monia, taidankin laittaa tästä vähän viestiä eteenpäin. Ohjesivun ohjeistusta ainakin voisi selkeyttää. Nettitikkujen ja tablettien nettiyhteydet käyttävät samaa langatonta mobiiliverkkoa kuin matkapuhelimetkin. Näillä nettiyhteyksillä on oma liittymänumero (vastaava kuin matkapuhelinnumero), joten sen vuoksi ne ryhmittyvät tässä e-Lasku-asiassakin matkapuhelinpalveluiden alle.

Toivottavasti onnistuu tällä kertaa :) Olehan yhteydessä jos nyt jostain syystä vielä tulee mutkia matkaan.