moi
11.1. 8 mekanen laajakaista pimeenä koivussa!!?
Modeemit resetoitu mutta yhteyttä ei saa pelaamaan.
Käytiksenä Linux ja avustajaohjelmat ei toimi sillä.
Onko tulossa vastaavia ohjelmia Linuxin käyttäjille?
Samaan syssyyn nopeus kysely; onko oikeesti yli viidenkymmenen euron 8 mekasen siirtonopeus maksimissa 830 kilobittiä sekunnissa, se siirto nopeus minkä minut tulee hyväksyä; kun toi ei ole minun mielestä edes mekasen kokonen?
t. ihmeissään vuonna 2009
nyt juuri pääsi nettiin(21:17); mutta kun yritti uudestaa yhteys ei palannut. Pytäiskö joka kerta nollata modeemit :)
onko toi joku ip ongelma tai jotain ?
*ressaavaa*
Sivu 1 / 1
8M/1M -liittymissä välitysnopeus on parhaimmillaan noin 1024 kilotavua (KByte)/sekunnissa. (8192/8=1024) Eli siirtonopeus on maksimissaan noin 870 kt/s.
Jos yhteys lähtee toimimaan modeemin buuttaamisella, saattaa vika olla modeemissa. Tämän saat varmistettua siten, että testaat liittymääsi esimerkiksi tuttavan modeemilla.
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Jos yhteys lähtee toimimaan modeemin buuttaamisella, saattaa vika olla modeemissa. Tämän saat varmistettua siten, että testaat liittymääsi esimerkiksi tuttavan modeemilla.
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
juu kiitos,
niin epäilinkin tosta nopeudesta.
eli ei ole missään tekemissä kahdeksanmekan kanss
paremman hyötysuhteen hinnalle taidan saada mokkulalla
mutta nopeuden muutoksen kanssa on tullut eteen isoja ongelmia, joissa olen jäänyt yksin ongelmani kanssa
liittymän kytkiessä oli puhe että nopeuden voi puottaa jos se ei vastaa luvattua.
-ei oo onnistunu pudottaa kun netissä on vain nopeuden nosto mahdollisuus.
ja jos ongelamsta kertoo asiakaspalveluun tulee eteen määräaikainensopimus jota ei voi sanoa irti jotta ottaisi mekasen yhteyden
-vaihtoehtona ehdotettiin etten käytä adsllää mutta maksan laskut !!!!?
-ei reilua.
nyt kun toi ei pelaa, olen käyttänyt mokkulaa jossa hinta on 9 euroo kuukaudessa ja siirto nopeus noin 300 bittiä sekunnissa
-siis miksi käyttäisin yli viidenkympin adsllää wlanea varten
tänään 12.1. jonootin asiakaspalveluun kännyllä 10 minuutin jonotusajan ilmoituksen keston luulossa yli 20 minsaa ja jouduin lopettamaan kesken kaiken ilman palvelua
-taas reiluu palvelua
jos jätän laskun maksamatta kauanko aikaa menee että liittymä katkastaan; ettei tarvi maksaa turhasta ?
ja onko laskun maksamatta jättäminen ainut mahdollisuus katkaista määräaikainen sopimus?
niin epäilinkin tosta nopeudesta.
eli ei ole missään tekemissä kahdeksanmekan kanss
paremman hyötysuhteen hinnalle taidan saada mokkulalla
mutta nopeuden muutoksen kanssa on tullut eteen isoja ongelmia, joissa olen jäänyt yksin ongelmani kanssa
liittymän kytkiessä oli puhe että nopeuden voi puottaa jos se ei vastaa luvattua.
-ei oo onnistunu pudottaa kun netissä on vain nopeuden nosto mahdollisuus.
ja jos ongelamsta kertoo asiakaspalveluun tulee eteen määräaikainensopimus jota ei voi sanoa irti jotta ottaisi mekasen yhteyden
-vaihtoehtona ehdotettiin etten käytä adsllää mutta maksan laskut !!!!?
-ei reilua.
nyt kun toi ei pelaa, olen käyttänyt mokkulaa jossa hinta on 9 euroo kuukaudessa ja siirto nopeus noin 300 bittiä sekunnissa
-siis miksi käyttäisin yli viidenkympin adsllää wlanea varten
tänään 12.1. jonootin asiakaspalveluun kännyllä 10 minuutin jonotusajan ilmoituksen keston luulossa yli 20 minsaa ja jouduin lopettamaan kesken kaiken ilman palvelua
-taas reiluu palvelua
jos jätän laskun maksamatta kauanko aikaa menee että liittymä katkastaan; ettei tarvi maksaa turhasta ?
ja onko laskun maksamatta jättäminen ainut mahdollisuus katkaista määräaikainen sopimus?
Niin sitä luuli, että kun pääsi ADSL:stä eroon Extran ja kuitukaapelin makuun, että nyt loppui viikoittaiset yhteyden katkeamiset ja hidastumiset. No kyllähän ne loppuivatkin joksikin aikaa, mutta nyt sitä taas tässä ollaan. Mieleen tulee entisaikaiset modeemiyhteydet, jolloin sivun aukeaminen kesti joitain minuutteja. Nuo ajat tulevat taas kaiholla mieleen, koska silloin ne sivut ainakin suostuivat aukeamaan hetken odottelun jälkeen, kun taas työnnetään ruudulle tekstiä, että kestää liian kauan, jotta yritä uudestaan.
Kauhulla odotan kuunlopun muuttoa, jolloin pitää taas siirtyä ADSL-asiakkaaksi. Sitten on taas hermot todennäköisesti kireällä viikoittaisella periodilla, mutta asiakaspalvelusta on turha kysyä mitään, koska modeemeja pitäisi olla puolenkymmentä kappaletta kaapissa, jotta pystyisi varmistaamaan, että vika ei ole todellakaan ole siinä modeemissa.
Pitäisiköhän suosiolla siirtyä vaikka DNA:n asiakkaaksi vihdoin viimein ja aloittaa kauhea rumba uuden sähköpostiosoitteen jakelusta.
Ei niin lämpimin terveisin,
Marko Niemelä, Oulu
Kauhulla odotan kuunlopun muuttoa, jolloin pitää taas siirtyä ADSL-asiakkaaksi. Sitten on taas hermot todennäköisesti kireällä viikoittaisella periodilla, mutta asiakaspalvelusta on turha kysyä mitään, koska modeemeja pitäisi olla puolenkymmentä kappaletta kaapissa, jotta pystyisi varmistaamaan, että vika ei ole todellakaan ole siinä modeemissa.
Pitäisiköhän suosiolla siirtyä vaikka DNA:n asiakkaaksi vihdoin viimein ja aloittaa kauhea rumba uuden sähköpostiosoitteen jakelusta.
Ei niin lämpimin terveisin,
Marko Niemelä, Oulu
Hei,
Oulussa, tarkemmin Itä-Tuirassa 10/2 talonyhtiö laajakaista alkoi tökkimään eilen 12.1.2009 n. klo 19:00. Ei tunnu pääsevän oikein mihinkään. Toimii satunnaisesti muutaman sekunnin, kunnes taas ei pääse mihinkään.
Modeemina zyxel 660HW. Modeemin asetuksia kun selaimella katselin, kaikki näytti olevan ok. Resetoin modeemin useita kertoja. En usko, että vika on modeemissa.
Tökkinyt nyt siis reilut 12h.
t: Yleisesti ottaen tyytyväinen Soneraan
Oulussa, tarkemmin Itä-Tuirassa 10/2 talonyhtiö laajakaista alkoi tökkimään eilen 12.1.2009 n. klo 19:00. Ei tunnu pääsevän oikein mihinkään. Toimii satunnaisesti muutaman sekunnin, kunnes taas ei pääse mihinkään.
Modeemina zyxel 660HW. Modeemin asetuksia kun selaimella katselin, kaikki näytti olevan ok. Resetoin modeemin useita kertoja. En usko, että vika on modeemissa.
Tökkinyt nyt siis reilut 12h.
t: Yleisesti ottaen tyytyväinen Soneraan
woote kirjoitti: juu kiitos,
niin epäilinkin tosta nopeudesta.
eli ei ole missään tekemissä kahdeksanmekan kanss
paremman hyötysuhteen hinnalle taidan saada mokkulalla
mutta nopeuden muutoksen kanssa on tullut eteen isoja ongelmia, joissa olen jäänyt yksin ongelmani kanssa
liittymän kytkiessä oli puhe että nopeuden voi puottaa jos se ei vastaa luvattua.
-ei oo onnistunu pudottaa kun netissä on vain nopeuden nosto mahdollisuus.
ja onko laskun maksamatta jättäminen ainut mahdollisuus katkaista määräaikainen sopimus?
Jos yhteys ei toimi oikealla nopeudella ja olet varmistanut, ettei vika ole omassa laiteympäristössäsi, kannattaa liittymästä tehdä vikailmoitus. Voit tehdä vikailmoituksen Sonera Vikapalvelun numeroon 020 690101 (mpm/pvm) tai Omien Sivujen lomakkeen kautta.
Vikailmoituksen yhteydessä verkonhallintamme ja (tarvittaessa) asentaja tutkii ja korjaa vian kohtuullisessa ajassa. Jos asentaja/verkonhallinta toteaa, ettei osoitteeseesi voida saada toimivaa 8M -yhteyttä, voidaan nopeusluokkaa laskea veloituksetta määräaikaisesta sopimuksesta huolimatta.
Jos jätät laskut maksamatta ja liittymäsi ajan myötä irtisanotaan maksamattomien laskujen takia, laskutetaan viimeisellä laskulla jäljellä olevat erät määräaikaisesta sopimuksesta kerralla muiden maksamattomien laskujen lisäksi.
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
jk999 kirjoitti: Hei,
Oulussa, tarkemmin Itä-Tuirassa 10/2 talonyhtiö laajakaista alkoi tökkimään eilen 12.1.2009 n. klo 19:00. Ei tunnu pääsevän oikein mihinkään. Toimii satunnaisesti muutaman sekunnin, kunnes taas ei pääse mihinkään.
Modeemina zyxel 660HW. Modeemin asetuksia kun selaimella katselin, kaikki näytti olevan ok. Resetoin modeemin useita kertoja. En usko, että vika on modeemissa.
Tökkinyt nyt siis reilut 12h.
t: Yleisesti ottaen tyytyväinen Soneraan
Nyt puoliltapäivin alkoi jälleen toimimaan. Toiminut ainakin tunnin verran hyvin. Ilmeisesti vika oli jossakin muualla kuin minun laitteissani, koska mitään asetuksia en muuttanut pätkimisen aikaan.
Oulussa on ilmennyt tänään verkkovika, joka on koskenut Laajakaista Extra -liittymiä. Kuten arvasitkin jo, vika on saatu korjattua hetki sitten.
Pahoittelut aiheutuneista yhteysongelmista ja haitasta.
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Pahoittelut aiheutuneista yhteysongelmista ja haitasta.
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Jos yhteys ei toimi oikealla nopeudella ja olet varmistanut, ettei vika ole omassa laiteympäristössäsi, kannattaa liittymästä tehdä vikailmoitus. Voit tehdä vikailmoituksen Sonera Vikapalvelun numeroon 020 690101 (mpm/pvm) tai Omien Sivujen lomakkeen kautta.
Vikailmoituksen yhteydessä verkonhallintamme ja (tarvittaessa) asentaja tutkii ja korjaa vian kohtuullisessa ajassa. Jos asentaja/verkonhallinta toteaa, ettei osoitteeseesi voida saada toimivaa 8M -yhteyttä, voidaan nopeusluokkaa laskea veloituksetta määräaikaisesta sopimuksesta huolimatta.
Jos jätät laskut maksamatta ja liittymäsi ajan myötä irtisanotaan maksamattomien laskujen takia, laskutetaan viimeisellä laskulla jäljellä olevat erät määräaikaisesta sopimuksesta kerralla muiden maksamattomien laskujen lisäksi.
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Yritin tehdä vika ilmotuksen)omien sivujen kautta); -ja sain automaattisen ilmoituksen, johon ei kannata vastata "jos ongelma on korjaantunut sillä aikaa ..."
Nyt ei enään ADSL syty palaamaan modeemiin, olen koittanut toisella modeemilla joka ei ole +ADSL modeemi ja sekään ei saa enään ip:tä
muistelen että olisin sanonut kun "joskus" pääsin jonotuksesta läpi että määräajan tultua yhteyden saa katkasta.
Missä liittymän "parastaennen päiväys" tai ns. määräajan päättymis päiväys, kun sitä ei näy laskussa eikä liittymän hallinassa (onx tää jotain salailua) ???
Alkuperäinen sopimus on "varmassa tallessa", eli hukassa.
Miksi soneralta ei saa kaikea tarvittavia palveluita/tietoa netistä ?
(voimassa olevan sopimuksen määräajat, nopeuden muutos alaspäin, e-laskupalvelun päivämäärän muuttaminen just oikeaan maksupäivään ilma että tulee turhia viivästymislisää, tietoa miksi maaseudulla on kalliimpi mekanen yhteys kun kaupungissa?)
Miksi myydään "*" mekasia yteyksiä kun ne ei kuitenkaa ole käyttäjälle niin nopeita, vai myydäänkö siinä puhelin kaappiin sen kokosia kortteja ;DDD)?
Vikailmoituksen yhteydessä verkonhallintamme ja (tarvittaessa) asentaja tutkii ja korjaa vian kohtuullisessa ajassa. Jos asentaja/verkonhallinta toteaa, ettei osoitteeseesi voida saada toimivaa 8M -yhteyttä, voidaan nopeusluokkaa laskea veloituksetta määräaikaisesta sopimuksesta huolimatta.
Jos jätät laskut maksamatta ja liittymäsi ajan myötä irtisanotaan maksamattomien laskujen takia, laskutetaan viimeisellä laskulla jäljellä olevat erät määräaikaisesta sopimuksesta kerralla muiden maksamattomien laskujen lisäksi.
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Yritin tehdä vika ilmotuksen)omien sivujen kautta); -ja sain automaattisen ilmoituksen, johon ei kannata vastata "jos ongelma on korjaantunut sillä aikaa ..."
Nyt ei enään ADSL syty palaamaan modeemiin, olen koittanut toisella modeemilla joka ei ole +ADSL modeemi ja sekään ei saa enään ip:tä
muistelen että olisin sanonut kun "joskus" pääsin jonotuksesta läpi että määräajan tultua yhteyden saa katkasta.
Missä liittymän "parastaennen päiväys" tai ns. määräajan päättymis päiväys, kun sitä ei näy laskussa eikä liittymän hallinassa (onx tää jotain salailua) ???
Alkuperäinen sopimus on "varmassa tallessa", eli hukassa.
Miksi soneralta ei saa kaikea tarvittavia palveluita/tietoa netistä ?
(voimassa olevan sopimuksen määräajat, nopeuden muutos alaspäin, e-laskupalvelun päivämäärän muuttaminen just oikeaan maksupäivään ilma että tulee turhia viivästymislisää, tietoa miksi maaseudulla on kalliimpi mekanen yhteys kun kaupungissa?)
Miksi myydään "*" mekasia yteyksiä kun ne ei kuitenkaa ole käyttäjälle niin nopeita, vai myydäänkö siinä puhelin kaappiin sen kokosia kortteja ;DDD)?
Määräaikaisen sopimuksen päättymispäivämäärää ei tosiaan Omilta sivuilta näe. Ennen 5.1.2010 solmittujen määräaikaisten sopimuksien pituus kuitenkin on 18 kuukautta, tämän jälkeen solmituissa sopimuksissa se on 24 kuukautta. Asiakaspalvelusta voit varmistaa, milloin sinun liittymässäsi määräaikainen sopimus päättyy.
Mitä tulee yhteyden nopeuteen, niin tässä tapauksessa lienee menneet bitit ja tavut sekaisin. Liittymien nopeudet ilmoitetaan yleisesti bitteinä, esimerkiksi 8 Mbps (megabittiä sekunnissa). Liittymän nopeutta testattaessa esimerkiksi erilaisilla lataustesteillä puhutaan puolestaan yleensä tavuista. Yhden tavun ollessa 8 bittiä 8 Mbps liittymän latausnopeudet yleensä pyörivät vajaassa yhdessä megatavussa. Lisätietoja yhteyksien latausnopeuksista ja nopeuden testaamisesta löydät Ohjeet ja vinkit -sivultamme.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Mitä tulee yhteyden nopeuteen, niin tässä tapauksessa lienee menneet bitit ja tavut sekaisin. Liittymien nopeudet ilmoitetaan yleisesti bitteinä, esimerkiksi 8 Mbps (megabittiä sekunnissa). Liittymän nopeutta testattaessa esimerkiksi erilaisilla lataustesteillä puhutaan puolestaan yleensä tavuista. Yhden tavun ollessa 8 bittiä 8 Mbps liittymän latausnopeudet yleensä pyörivät vajaassa yhdessä megatavussa. Lisätietoja yhteyksien latausnopeuksista ja nopeuden testaamisesta löydät Ohjeet ja vinkit -sivultamme.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Ainakin mulla näkyy omilla sivuilla määräaikaisuuden päättymispäivämäärä. Asiakastiedot kohdasta löytyy linkki Sopimuksen kesto, jota klikkaamalla pääsee sivulle missä näkyy tuo kyseinen päivämäärä.
juu ...-niin on tainu mennä puurot ja vellit sekasin.
Mut siittä huolimatta olen voittaja!
Sain tänään sanottua sopimuksen irti ja nyt ei enään harmita nopeus eikä ylihinta.
Hätäratkasuna ois ollu tarjolla määräaikais sopimus 24 mekaseen yhteyteen korotus.
Mutt .... katotaan sit vuoden päästä tai toisen. Mielenkiinnolla jään odotteleen mokkuloiden kehitystä ja kuuluvuuden parantamista kattamaan kaikki päätiet.
Eli ratkasu löyty siittä kun jätti yhden maksun maksamatta ja vetos maksuvaikeuteen. Tosin laskut laahaa asiakaspalvelun tyypin mukaan niin paljon jäljessä että tiedossa on noin kolme laskua vielä.
En kehota ketään jättämään laskuja maksamatta. Mutta mua se ainaskin helpotti.
Yhteyden otto omiensivujen kautta vikapalautteeseen ja sieltä soitetun puhelun jatkopuheluna pääsin asiakaspalveluun.Tolla tavalla sain homman eteenpäin vuorokaudessa.
monta kysymystä kyll jäi ilmaan mutt .... olkoot
Mut siittä huolimatta olen voittaja!
Sain tänään sanottua sopimuksen irti ja nyt ei enään harmita nopeus eikä ylihinta.
Hätäratkasuna ois ollu tarjolla määräaikais sopimus 24 mekaseen yhteyteen korotus.
Mutt .... katotaan sit vuoden päästä tai toisen. Mielenkiinnolla jään odotteleen mokkuloiden kehitystä ja kuuluvuuden parantamista kattamaan kaikki päätiet.
Eli ratkasu löyty siittä kun jätti yhden maksun maksamatta ja vetos maksuvaikeuteen. Tosin laskut laahaa asiakaspalvelun tyypin mukaan niin paljon jäljessä että tiedossa on noin kolme laskua vielä.
En kehota ketään jättämään laskuja maksamatta. Mutta mua se ainaskin helpotti.
Yhteyden otto omiensivujen kautta vikapalautteeseen ja sieltä soitetun puhelun jatkopuheluna pääsin asiakaspalveluun.Tolla tavalla sain homman eteenpäin vuorokaudessa.
monta kysymystä kyll jäi ilmaan mutt .... olkoot
tonmar kirjoitti: Ainakin mulla näkyy omilla sivuilla määräaikaisuuden päättymispäivämäärä. Asiakastiedot kohdasta löytyy linkki Sopimuksen kesto, jota klikkaamalla pääsee sivulle missä näkyy tuo kyseinen päivämäärä.
juu ei ...- mulla lukee siinä vaan jatkuva....-kai parastas ennen päiväys on menny umpeen joskus.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.