Täysi hyöty 100/10:stä langattomana

  • 11 December 2014
  • 2 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Morjens

Kertokaatte minkälainen jötikkä kannattaa hankkia, jotta saan täyden hyödyn irti tästä 100/10:stä myös langattomasti.
Nyt käytössä ilmeisen epästandardi TP-linkin Super-G boksi (TL-WR642G), joka ei kättele 801.22n-läppärien kanssa kuin 54mbps.

Niin ja mikäs on docsis 3.0 ? Onko hyvä?

Postinumero 00990
Kuitu tulee kellariin. Seinässä rj45.

Kiitoksia

ps. ihmettelen, että miksi on pitänyt tuo "Tietovarasto" hinnoitella noin yläkanttiin.
Ovi.comilta saa satasella 50gb vuoteen + muu palvelun krääsä päälle.

2 kommenttia

Ja ei näköjään viikko riitä vastaukseen. Soneran asiakaspalvelun ulkoistus loppukäyttäjille toimi kuten odotin.

Foorumin rakennetta kannattaisi varmaan vähän supistaa. En edelleenkään tiedä mihin minun olisi kannattanut kysymykseni postata, jos olisin halunnut vastauksen.
Pahoittelut vastauksemme viiveestä.

Yli 100 Mbps nopeuksista langatonta yhteyttä hyödyntämään tarvitaan esimerkiksi IEEE 801.11n -laajennusta tukeva wlan-tukiasema. Nykyiseen laitekokoonpanoosi sopivan laitteen valinnassa sinun kannattaa olla yhteydessä esimerkiksi paikalliseen atk-liikkeeseen.

Tietojemme mukaan IEEE 801.11n-laajennus ei kuitenkaan ole vielä kyseistä standardia virallisesta valmisteleman työryhmän (IEEE) lopullisesti hyväksymä, joten tällä hetkellä myynnissä olevat laitteet eivät välttämättä ole 100% yhteensopivia lopullisen standardoidun 801.11n määritelmän laitteiden kanssa.

Eurodocsis 3.0 -standardi viittaa kaapeli-modeemeihin, jotka mahdollistavat kaapeli-verkkoa toimintaansa käyttävien liittymiemme 100/5 Mbps maksininopeudet. Nämä laitteet eivät sovellu ethernet-verkolla toteutettuun liittymääsi.

Kiitos myös antamastasi palautteesta. Olit mielestäni kirjoittanut Sonera Laajakaista Extra -liittymääsi koskevan viestisi sopivan kategorian alle. Asiakkaillemme tehdyissä käytettävyystesteissä, asiakkaamme ovat halunneet laajat aihealueet, joten tästä syystä foorumilla on luotu useita valmiita aihealueita. Seuraamme kuitenkin asiakkailtamme tullutta palautetta ja kehitämme foorumiamme edelleen.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa