Skip to main content
Mikäköhän taas mättää. Asunnossani pitäisi olla 10/10 valokuitu jossa virheenkorjaus otettu pois päältä. No tuossa muutamaa peliä kokeilin verkossa pelata PS3:lla ja nykyisellä yhteydellä se on täysi mahdottomuus. Tein ping-testin PS3:n sisäänrakennetulla verkkoselaimella ja tulos on suorastaan tyrmistyttävä. Jos Suomen sisällä ilman virheenkorjausta ping on melkein 110ms niin mitähän se on sitten kun mennään Suomen rajojen ulkopuolelle? Niin ja PS3 on lyhyellä verkkojohdolla (2m) kiinni modeemissa.

Tämän ongelman lisäksi joutuu vähintään muutaman kerran viikossa resetoimaan koko romun kun ei välillä laitteet yhdistä WLAN:iin. Välillä ilmoittaa että yhteys WLAN:in ja laitteiden (puhelin, iPad, läppäri ect.) välillä on kunnossa mutta yhteyttä vain ei pysty muodostaa (tulee virheilmoitus selaimessa). Välillä ilmoittaa että IP on jo käytössä ja pitää resetoida sen takia.

Pelkkiä ongelmia ollut tämän Soneran "huippuhyvän" valokuidun kanssa. Naurettavinta tässä on se että en pysty Soneran diktatuurin takia käyttämään muuta yhteyttä asunnossani. Aikaisempi Saunalahden kaapelimodeemi toimi moitteetta vaikka kyseessä oli vanhan tekniikan laite ja heikompitasoinen yhteys.

ps. Niin ja mitä olen lukenut tätäkin foorumia niin tuntuu etten ole ainoa Jyväskylässä jolla valokuitu ei tunnu oikein toimivan.
Tein nyt uuden testin kun edellisestä on kulunut yli tunti varmistaakseni ettei kyse ole vain hetken häiriöstä. Tulos on vieläkin huonompi. Ping on vain kasvanut edellisestä testistä ja jitter joka ilmoittaa yhteyden tasaisuudesta on myöskin kasvanut yli kaksinkertaiseksi edellisestä.
Hei Kooler84,

Kokeilitko viiveen mittaamista myös muille kuin tuolle Espoon palvelimelle? Kannattaa kokeilla vertailun vuoksi muitakin palvelimia.

Oletko testannut yhteyden nopeutta ja viivettä myös tietokoneella? Ovatko tulokset sillä olleet samanlaisia?

Mikäli yhteydessä esiintyy edelleen ongelmaa, niin suosittelisin olemaan vikapalveluumme yhteydessä, niin voimme selvittää asiaa tarkemmin.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

Vastaa