Skip to main content

Täytyykö boxi ja modeemi buutata joka päivä moneen kertaan?

  • December 11, 2014
  • 3 kommenttia
  • 22 katselukertaa

Moi,

Olen ollut Koti-TV paketin "onnellinen" omistaja nyt noin viikon päivät. Onko ihan normaalia että minun täytyy joka päivä varsinkin ennen ensimmäistä TV:n katselua buutata niin digiboxi kuin laajakaistamodeemikin? Modeemissa kuitenkin Ethernet valo vilkkuu iloisesti mutta TV kuvaa ei saa näkyviin ennen kuin laittaa molemmat laitteet vähintään kaksi kertaa virrattomiksi vähintään 15 sekunnin ajaksi. Tämänkin jälkeen saatan joutua digiboksin virrattomuuden toistaa vielä muutaman kerran. Sitten esim niin kuin tänään, on äänenlaatu aivan järkyttävä. Ei kuulu ja särisee aivan järkyttävästi, ihan kuin vanhasta putkiradiosta kuuntelisi. Toisinaan kuva on 4:3 vaikka kaikki asetukset olisi kohdallaan. Välillä kuva taas on liikaa oikeassa reunassa eikä kaikkia tekstejä ja kokonaista kuvaa näy. Alkupäivien voimakas pätkiminen on tosin nyt viime päivien (päivitysten?) aikana poistunut.

Videovuokraamoa ei ole tohtinut edes kokeilla kun ei saa pirun telkkariakaan kunnolla vielä toimimaan. Mahtaako sekään toimia. Yhteydessä nyt tuntuisi jotain vikaa olevan? Vai onko laitteet väärät? Soveltuuko tämä Koti-TV minun talouteen ylipäätään?

Netti kuitenkin toimii ihan OK, ja sen nopeus parani entisestä oikein huomattavasti. Ja nopeustesteillä olen myös todennut että se puoli pelittää...

Mitä kokemuksia muilla? Tuntuu että kavereilta saadun informaation mukaan ainakin olen nyt työntänyt käteni syvälle sinne itseensä tämän tilaukseni kanssa. Auttakaa. Kyllähän tämä nyt jotenkin täytyy toimimaan saada??

3 kommenttia

  • October 3, 2011
Tarkoituksena ei ole, että digiboksi ja modeemi pitäisi buutata moneen kertaan joka päivä, jotta KotiTV-palvelu toimisi. Mikäli liittymäsi toimii hyvin, niin kuin kerroit, olisi KotiTV:n ongelmatilannetta syytä selvittää hieman tarkemmin. Suosittelenkin ottamaan yhteyttä vikapalveluumme p. 020 690101 (ma-pe 8-20, la 9-16.30) asian hoitamiseksi. Vaihtoehtoisesti voit myös jättää palvelupyynnön. Ohjeet ja vinkit-sivustollamme on lisäksi vinkkejä KotiTV:n vikatilanteisiin, joihin ehkä olet jo ehtinyt tutustuakkin.

Jatkoa ajatellen olisi hyvä, että lisäisit asiakasnumerosi tai liittymänumerosi Profiilisi tietoihin, niin pääsisimme katsomaan asiakastietojasi tarkemmin.

  • March 24, 2012
En tiedä pitääkö buuttaus suorittaa joka päivä, koska olen käyttänyt (tai ainakin yrittänyt) vain lätkämatsien yhteydessä. Ainakin buuttaus on tehtävä moneen kertaan laitetta käynnistettäessä ja siltikään takeita toimivuudesta ei ole. Tässä vaiheessa olen yrittänyt lähes kaksi tuntia päästä katsomaan lätkämatsia, mutta digiboksia käynnistettäessä tulee ilmoitus jonka mukaan pitää tsekata kaapelit sekä boksista että modeemista ja buutata laitteet. Jos laite suostuu käynnistymään (jonka se tekee melkoisen hitaasti) on kuva ja ääni todella pätkivää ja katselukelvotonta. Vaihdoin jopa verkkokaapelin, mutta homma ei toimi.

Netti sentään toimii, joten voin seurata pelin tulospalvelua sm-liigan sivuilta, koska tv:stä seuraaminen on (tälläkin kertaa) mahdotonta.

  • March 26, 2012
Hei Maasika

Laitteita ei tulisi boottailla päivittäin. Oletko tehnyt digiboksille softan poiston ja tehdasasetusten palautuksen? Ohjeet tähän löydät täältä. Kannattaa myös kokeilla resetoida Thomsonin modeemi. Ohjeet siihen löytyy täältä.

Jos näiden toimenpiteiden jälkeen ongelma edelleen jatkuu, suosittelen sinua tekemään asiasta vikailmoituksen soittamalle Sonera Vikapalveluun 0206 90101 tai tekemällä palvelupyynnön.