Skip to main content
Ensinnä piti taas muokata nimimerkkiä kun vanha unohtui.
Asiaa. Mikä perkeleen sensurointi teillä on siellä käytössä, minun ikäisen ihmisen pitäisi jo iltaisin saada katsella nauhoituksia ilman että soneran puolelta minut pistetään jäähylle kun kello lyö 21.00. Tämä on melkein joka ilta sama homma, silloin kun olisi aikaa tallenteita katsella, niin eipä onnistu, heittää herjaa yhteysvirheestä. Ja on kokeiltu buuttausta moneen kertaan ja tehtaanpaapan asetuksetkin on palautettu. Ei toimi. Aamulla taas toimii. Tein jo vikailmoituksen, ja tästälähin teen ilmoituksen kun vähäkin tökkii. Sain uuden modeemin/digiboxin kesällä, ja siitä vaikeudet alkoi. Toiseksi mikä ihme noissa ohjelmien tallennussivuilla on. Ajat heittelee, nauhoittaa muuta kuin pitäisi, samat ohjelmat moneen kertaan samalle päivälle. Asiakasnumeroa en nyt löytänyt, mutta pistän jossain vaiheessa tietoihin.
Hei ariseko

Lisää asiakasnumero kun mahdollista niin vilkaisin tilannetta myös täältäkäsin. Vikailmoituksen kautta asiasi on kuitenkin varmasti lähtenyt hoitumaan eteenpäin!
Täällä sama homma. Tallennusten kanssa ongelmia lähes joka ilta. Välillä tallennuksia ei löydy ollenkaan ja toisinaan virheilmoituksia (olikohan 525, 535, 100 jne.) Yleensä auttaa kun käynnistää motorolan uudestaan (virrat pois), joskus joutuu tekemään useampaan kertaan. Toisinaan kun boxin käynnistely ei auta, saattaa Thomsonin uudelleenkäynnistys palauttaa tallennukset. Tallennusten toimimattomuuden tietää heti kun painaa menu-näppäintä. Jos mainoslaatikko on tyhjä, ei ole toivoakaan tallennusten katsomisesta. Boxin vianmääritys kertoo kaiken olevan ok.
Nykyisin latausnopeudetkin ovat hiipuneet, 24M liittymä lataa 8-9M. Thomson kyllä kättelee ulospäin 16M/1M. Pitäisköhän tehdä vikailmoitus?
Hei JLP

Oletko tehnyt digiboksille ja modeemillesi tehdasasetusten palautusta ja ohjelmiston poistoa? Jos nuo konstit on kokeiltu ja digiboksi on liitetty verkkokaapelilla suoraan Intenon modeemiin, voisit jättää asiasta ihan vikailmoituksen. Nopeudet näyttää tännekkin päin tuon 16Mbit / 1Mbit.

Neuvot laitteiden tehdasasetusten palautukseen sekä ohjelmiston poistoon löytyy täältä. Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Antti- kirjoitti:
Hei JLP

Oletko tehnyt digiboksille ja modeemillesi tehdasasetusten palautusta ja ohjelmiston poistoa? Jos nuo konstit on kokeiltu ja digiboksi on liitetty verkkokaapelilla suoraan Intenon modeemiin, voisit jättää asiasta ihan vikailmoituksen. Nopeudet näyttää tännekkin päin tuon 16Mbit / 1Mbit.

Kiitos vastauksesta.
Digiboksi (Motorola) on kiinni modeemissa (Thomson) langattomasti Ruckus Wireless Mediaflex-linkillä. Pitäisikö tilailla mainitsemasi Inteno-modeemi ja vetää näiden välille verkkokaapeli?
Mielenkiintoiseksi tämän vian tekee sen satunnaisuus. Toissa iltana oli ongelmia, eilen illalla tallennukset näkyivät moitteetta. Joskus vika esiintyy useampana iltana peräkkäin, joskus taas toimii muutamia päiviä ongelmitta. TV-lähetykset näkyvät ja toimivat aina.
Viimeisestä tehdasasetuksille palauttamisesta on muistaakseni yli vuosi. Pitää vielä varmaan kokeilla palauttamista.
Hei JLP,

Mikäli ongelma toistuu usein, niin kannattaa olla vikapalveluumme yhteydessä.

Kannattaa varmistella vielä että sinulla on nuo Ruckukset kytketty oikeinpäin. Access point (Ruckus Wireless Mediaflex 7811) pitäisi olla Thomsonin päässä ja toinen (Ruckus Wireless Mediaflex 7111) digiboxin päässä.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Marko- kirjoitti:
Hei JLP,

Mikäli ongelma toistuu usein, niin kannattaa olla vikapalveluumme yhteydessä.

Kannattaa varmistella vielä että sinulla on nuo Ruckukset kytketty oikeinpäin. Access point (Ruckus Wireless Mediaflex 7811) pitäisi olla Thomsonin päässä ja toinen (Ruckus Wireless Mediaflex 7111) digiboxin päässä.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

Hei taas, laitetaan asiaan hieman päivitystä.
Viimeisimmän viestin jälkeen viat loppuivat, ei ole ollut häiriöitä/vikoja, hyvä homma!
Olisiko Soneran päässä tehty jotain asialle, koska itse en ole laitteisiin tehnyt mitään muutoksia.
En edes pyydettyjä varmistuksia...
Hei JLP,

Hieno juttu että ongelmat olivat poistuneet. En ainankaan löytänyt tietoja että sinun liittymällesi olisi suoraan jotain muutoksia tehty, mutta voi olla että verkon puolella on jotain muuta tapahtunut, jonka yhteydessä ongelma on poistunut. Toivotaan että pysyykin poissa.
ariseko kirjoitti:
Toiseksi mikä ihme noissa ohjelmien tallennussivuilla on. Ajat heittelee, nauhoittaa muuta kuin pitäisi, samat ohjelmat moneen kertaan samalle päivälle.


Alkuperäisen kysyjän toinen kysymys on tässä ketjussa ihan unohtunut. Voisitteko pistää kuntoon tuon asian, että ohjelmien tallennussivuilla (sekä netistä että tv:n päästä tarkasteltuna) näkyy ohjelmat usein tuplana, alkavaksi viiden minuutin välein.
Joskus näiden ongelmien takia käy juuri noin kuten arisekolle, että nauhoittaa sitten ihan väärän ohjelman, kun ohjelmalistauksessa on ollut sekavuutta.
Joskus taas kun ainoa vaihtoehto on pistää kaikki 5 min välein alkavat "versiot" ohjelmasta tallennukseen, niin sitten niitä on tallennettuna monta, joista ehkä se yksi osuu oikeaan aikaan.
Hei elis-4

Ohjelmaopasta koskevia ongelmia on ripeästi pyritty aina korjaamaan vaikka niitä siitä huolimatta ikävä kyllä siellä vielä esiintyy. Ymmärrän että nämä virheet ohjelmaoppaassa aiheuttaa paljon mieliharmia varsinkin tallenteiden kanssa.

Millä kanavalla (ja minä päivänä) sinulla on ongelmia tämän suhteen viimeksi ollut?
Tuossa ohjelmaoppaassahan on vähän väliä noita tuplaongelmia. Tosiaankin on ärsyttävää tallennusten suhteen kun ei tiedä milloin se ohjelma oikeasti alkaa.


Itsellä myös joskus on tehnyt sitä, että jos vanhempaa tallennusta rupeaa katsomaan, niin se korruptoi sen tallennuksen jotenkin, ja muuttaa keston 15 minuuttiin. Ja sitä ei pysty yli sen katsomaan.

Tämä tapahtui jälleen viime viikolla, kun rupesin tunnin mittaista ohjelmaa katsomaan. Se hävittää myös kyseisen ohjelman kuvauksen ym. siitä tiedostosta.
mistäs johtuu että ohjelma kirjastossa ei näy ohjelmat ja jos näkyy niin kuuluu vain pätkivä ääni vaikka netti laitteet toimivat hyvin
Hei repo8

Tarkistatko asiakasnumerosi että on oikein? En löytänyt nyt täyttämälläsi tiedolla mitään liittymää että olisin voinut asiaa tarkemmin vilkaista. Suosittelisin kuitenkin tekemään digiboksille tehdas-asetusten palautuksen ja ohjelmiston poiston. Tuon tulisi auttaa ainakin ohjelmakirjaston ongelmiin.

Onko ongelmia myös live-kanavien kanssa viihteessä?
tässä on asiakas numeroni:x tein ton mitä pyysit mut ei auttanut ihan normi kanavat näkyvät mut maksukanavat näkyvät silloin tällöin
Hei repo8

Maksukanavista vastailinkin sinulle tuohon toiseen ketjuun mutta onko ongelmaa yhä myös ohjelmakirjaston kanssa? Vilkaisin yhteyttäsi täältäpäin ja kaikki näytti olevan OK.
nyt on toiminut moitteettomasti
Hei repo8

Kiva kuulla! Laitathan kuitenkin ilmoitusta jos ongelmia vielä esiintyy!

Vastaa