Skip to main content
No moi!

Kuka voisi auttaa kun tallennukset pätkii, kun vikapalvelu ei pysty? Tätä on jatkunut n. puolitoista

kuukautta. Eli tallennukset pysähtelee n.1-2 sekunnin ajaksi, sitten muutama nykäys ja välillä

pikselöityminen ja terävä särähdys. Esim tunnin tallenteessa tämä tapahtuu pahimmillaan 30 kertaa.

Siis joka toinen minuutti. Keskimääräinen pätkimismäärä ehkä siinä 15 kertaa tunnissa. Raivostuttavaa.

Olen useaan otteeseen ollut yhteydessä Soneran vikapalveluun. On vaihdettu digiboksia, tehty

tehdasasetusten palautuksia, virta pois, virta päälle, piuhat tarkastettu useaan otteeseen.

Ei auta, pahenee vaan. Ensimmäinen vuosi meni tosi hyvin, ei mitään ongelmaa.

Livekuva ihan priimaa, ainostaan tallennukset tökkii.

Nettiyhteys toimii myös hyvin. Ainoastaan nopeus on hidas. Pitäisi olla 100M, mutta toistuvissa

mittauksissa ainoastaan n. 24-28M. VDSL 2 valokuidulle luvataan kuitenkin vähintään se 50M.

Tänään viimeisin yhteydenotto Vikapalveluun. Ehdotti vaihtoehdoksi palveluntarjojan vaihtamista.

En kuitenkaan siihen pysty , koska taloyhtiöllä on sopimus Soneran kanssa, eikä muita voi käyttää.

Ilmeisesti Sonerakin on heittänyt hanskat tiskiin, kun ei enää yritä korjata tilannetta.

En tiedä lukeeko tätä joku Soneran edustaja, mutta jos, niin toivoisin jonkunlaista neuvoa tai

ratkaisua tähän pikaisesti. Ja vielä. Onkohan tälläinen pitkäaikainen vika peruste sopimuksen purkuun?

On kuitenkin pari kanavapakettia, ja niistä en haluaisi luopua.



T. JUNNU
Joo päivitellääs meikäläisen tilanne, sonera ilmeisesti uskoo että vika on mun laitteessa ja päätti lähettää uuden digiboksin veloituksetta. Todella toivon että asia tällä korjautuisi mutta kuitenkin hieman epäilen.
Uskomatonta mutta totta soneran pojat saa kehut täältä. Digiboksin vaihdon jälkeen kaikki tallenteet toimii niinkuin pitää! Eli ennen oli vip 1003 ja se vaihettii vip 1853. Eli hienosti lopulta paikansitte vian ja kiitokset korjauksesta!

T. Jälleen tyytyväinen asiakas
Ohoh, tämähän oli mielenkiintoinen käänne. Eli vanhassa boksissa ei tahdo riittää vääntö? Haluaako Sonera lähettää tännekin tuon uuden boksin? Kiitos ZerDzo:lle follow-upista.

Digiboksin vaihtoa ei suoraan näillä tiedoilla voida tehdä mutta tekisitkö asiasta vikailmoituksen mikäli tallenteissasi on yhä pätkimistä ilmennyt? Onko palvelu muuten toiminut live-kanavien osalta? Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.

ZerDzo, Kiitos palautteestasi ja hienoa kuulla että ongelma on nyt kunnossa !


Moro!

Vihdoin mukavaa kerrottavaa! Tallennukset toimii. Nyt jo yli viikon toiminut virheettömästi.
Ei pätki pätkääkään. Kerkesin jo saada uuden reitittimenkin, vaan en vielä vaihtaa sitä.
Vikapalvelun kaverin mukaan saan pitää sitä vielä varmuuden vuoksi jonkun aikaa,jos vaikka
alkaa taas tökkimään. Iso kiitos!!
Moro Kingston,

Hienoa kuulla että ongelma on ratkennut ja palasit asiasta kertomaan tännekkin! Seuraa tilannetta ja ilmoittele tosiaan jos ongelma jatkuu!

Vastaa