Skip to main content

Tallennusten ja ohjelmointien katoaminen

  • December 11, 2014
  • 8 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Nämä ongelmat on tulleet ja menneet alusta asti satunnaisesti mutta nyt se ei enää resetoimallakaan oikene. Eli boksissa näkyy tallennetut ja ohjelmoidut ohjelmat (resetin jälkeen) oikein, mutta muutaman katselukerran jälkeen ne katoavat valikosta. Valittaessa kaukosäätimestä ylös/alas tulee ne yksitellen näkyviin ja aina viimeisimmästä tallennuksesta alkaen. Toisaalta siirryttäessä vasen/oikea liikkeellä luettelo palautuu kokonaan ja siirtyy viimeisimpään tallennukseen kuten tuossa ylös/alas toiminnossa. Tämä tapahtuu sekä mentäessä valikon kautta tallennuksiin tai lopetettaessa tallennetun ohjelman katselu. Myös kelaustoiminto takkuaa satunnaisesti siten että kello alkaa pyörimään samoilla sekunneilla mistä kelauksen aloitin ja painamalla stop tai kelaus taakse se nollautuu ja tallennettu ohjelma alkaa alusta. Ongelmaa ei pysty toistamaan vaikka miten yrittää eli ei ole vikaa missään tietyssä tallennuksessa tai kohdassa. Resetointi (valikosta) auttaa vikaan vain hetkellisesti. Päätteenä on Motorolan boksi. Onkohan muilla vastaavia ongelmia ja oikeneeko vain vaihtamalla laitteen?

8 kommenttia

  • February 6, 2012
Tässä linkki "Tallennusvalikko - bugit" -topicciin. Sieltä voi käydä ihmettelemässä kuinka kauan Sonera on ollut korjaamatta NÄITÄKIN ongelmia... ehkä sit vuonna 2020.

  • February 7, 2012
Kokeilin noita ja tuntuu olevan aivan samat bugit tässäkin boksissa. Pitääkö laittaa vikailmoitusta menemään jos vaikka sais päivitystä boksiin?

  • February 7, 2012
Ihan vaan tiedoksesi, meillä kaikilla on sama softa siinä surinan toimittamassa motorolan boksissa, eli siis kaikilla on samat viat. Vikailmoituksien teko, vaikkakin on jo tehty/lähetetty muiden toimesta, on aina järkevää, näin on minulle sanottu vikapalvelusta (ajatuksena, enemmän ilmoituksia->mahdollisuus kasvaa, että surina ihan oikeasti tekisi asialle jotain).. vaikka täällä foorumilla surinan edustajat sanoisivat mitä.

Jos pystyt suorittamaan viitatussa viestiketjussa olevat bugit askelmineen kuten ne on sinne kirjoitettu, henk. koht. suosittelen copy&pastettamaan ne sellaisenaan vikailmoitukseesi. Vastaanottajatestaajalle on hyvin tärkeää, että vikailmoitus on toistettavissa helpoin ohjein/askelin, muuten vikaa ei välttämättä löydetä.

  • February 8, 2012

Harmi kuulla KotiTV ongelmista. Vikailmoitus kannattaa toki aina tehdä, kun vika havaitaan. Muussa tapauksessa meillä ei ikävä kyllä tiedetä kyseisen vian olemassaolosta. Tässä tapauksessa vikailmoitus kannattaa tehdä mahdollisimman tarkkaan, jos vain mahdollista. Vikailmoituksen voi tehdä kirjallisesti Omien Sivujen kautta palvelupyyntölomakkeella tai vaihtoehtoisesti soittamalla Tekniseen Asiakaspalveluumme puh. 0206 90101.


  • February 8, 2012
toivar kirjoitti:
Nämä ongelmat on tulleet ja menneet alusta asti satunnaisesti mutta nyt se ei enää resetoimallakaan oikene. Eli boksissa näkyy tallennetut ja ohjelmoidut ohjelmat (resetin jälkeen) oikein, mutta muutaman katselukerran jälkeen ne katoavat valikosta. Valittaessa kaukosäätimestä ylös/alas tulee ne yksitellen näkyviin ja aina viimeisimmästä tallennuksesta alkaen. Toisaalta siirryttäessä vasen/oikea liikkeellä luettelo palautuu kokonaan ja siirtyy viimeisimpään tallennukseen kuten tuossa ylös/alas toiminnossa. Tämä tapahtuu sekä mentäessä valikon kautta tallennuksiin tai lopetettaessa tallennetun ohjelman katselu. Myös kelaustoiminto takkuaa satunnaisesti siten että kello alkaa pyörimään samoilla sekunneilla mistä kelauksen aloitin ja painamalla stop tai kelaus taakse se nollautuu ja tallennettu ohjelma alkaa alusta. Ongelmaa ei pysty toistamaan vaikka miten yrittää eli ei ole vikaa missään tietyssä tallennuksessa tai kohdassa. Resetointi (valikosta) auttaa vikaan vain hetkellisesti. Päätteenä on Motorolan boksi. Onkohan muilla vastaavia ongelmia ja oikeneeko vain vaihtamalla laitteen?


Samaa vikaa meillläkin. Onkohan tämä ihan yleinen vika. Olen luullut että vain meidän boxi on rikki. Koittanut pärjätä vaan.

Noin kerran tai kaksi viikossa pitää boxi resetoida että näyttää ohjelmia tallennuksissa. Tämä on ilmeisesti normaalia myös muillakin. Hyvä että en ole asian kanssa yksin.

Toivottavasti tulee joskus korjaus tähän ongelmaan.

  • February 8, 2012
Hei jamnsal,
Kopioin Niinamaria tässä, eli suosittelen tekemään vikailmoituksen, jotta voidaan poissulkea mm. mahdollisuus, että vika olisi digiboksissa ja saadaan näin ollen myös tietoa näistä ongelmista seuraavaa KotiTV -päivitystä varten. Jos vika todetaan koskevan digiboksia, vikapalvelu lähettää sinulle uuden boksin.

  • February 8, 2012

Tein vikailmoituksen tänään ja liitin tämän ja xxx:n viestiketjut vikailmoitukseen. Sain siis eilen boksin sellaiseen tilaan että en resetoimallakaan saa listaa näkymään kunnolla. Toivotaan että joku koodari laitetaan töihin kun tuntuu olevan yleinen vika.


  • February 8, 2012
Hieno juttu! Oli hyvä idea laittaa viestiketju Vikapalvelulle tiedoksi myös. Toivon, että tämä tulee pikaisesti kuntoon!