Skip to main content

Tallentaminen Sonera Viihteellä

  • December 11, 2014
  • 11 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Pystyykö Sonera Viihteellä tallentamaan maksullisten kanavapakettien kanavilta..? Meillä sanoo että kyseiset kanavat ei tue tallennusta verkkoon..?

11 kommenttia

  • April 17, 2013
Heippa Timppa80!

Tavallisella Sonera Viihteen digiboksilla ei pysty tallentamaan maksukanavien ohjelmia. Jos maksukanavia haluaa tallentaa, onnistuu se tallentavalla digiboksilla.

  • April 17, 2013
Selvä. Mitäs moinen boxi kustantaa?

  • April 17, 2013
Timppa80: Itseasiassa nyt onkin niin, että sinun osoitteeseen ei saakaan (ainakaan vielä) tallentavaa digiboksia. Jotta sen käyttöösi saat, vaatii tämä pieniä tekniikan muutoksia alueellesi. Mitään aikataulua tälle muutokselle en löytänyt, mutta näin yleisesti ottaen se pyritään kyllä tekemään.
Tallentavan boksin hinnat vähän vaihtelee tarjousten mukaan, mutta tällä hetkellä sen saa tarjoushinnalla 159e (norm. 210,70e). Mutta tässä kohtaa joudutaan odottelemaan tekniikan muutosta, ennen kuin mahdollista boksin tilausta päästään tekemään.

  • April 18, 2013
Niinamari, olisiko jo nyt ollut aika kertoa asiakkaalle tuon laitteen myynti- ja toimitusehdoista? Eli, että tuolla hinnalla asiakas saa laitteen vain lainaan, ei omaksi, ja se pitää palauttaa aikanaan. Missä vaiheessa sonera kertoo tästä tilaajalle? Vasta boksin mukana mahdollisesti tulevissa papereissa? Edelleen on aika hämärää tämä touhu. Miksi te ette kerro asiakkaalle heti suoraan suomenkielellä mikä on meininki? Miksi tätä asiaa ei löydy teidän nettisivu- ja pdf-hinnastoista?

  • April 18, 2013

Kuten taisin jo sinulle edellis kerralla postata, nämä asiat kerrotaan kyllä, jos/kun tilausta ollaan tekemässä. Sinun ei tarvitse olla tästä asiasta enempää huolissasi.


  • April 18, 2013
Niin, kyllä ymmärrän, että ette halua jonkun olevan huolissaan ja varoittavan epäkohdista teidän toimissanne. :D Olisiko reilua ilmoittaa selvällä suomenkielellä tuo boksiasia nettisivuillanne (ainakin hinnastoissa/toimitusehdoissa)?

On kyllä niin lentävä lause, että. :)

"Teidän ei tarvitse olla tästä asiasta enempää huolissanne."

Suomen korruptiohallitus yrittää yksityistää pohjavesioikeuksia!?

"Teidän ei tarvitse olla tästä asiasta enempää huolissanne."

Suomen itsenäisyys ja itsemääräämisoikeus vietiin EU:lle suomen perustuslakien vastaisesti hallituksen maanpettureiden toimesta.

"Teidän ei tarvitse olla tästä asiasta enempää huolissanne."

...

Aika lentävä lause. :)

  • April 19, 2013
Siis mitä ?
Tuo oli kyllä ihan uutta. Eli Jos maksan kaiken muun lisäksi vielä tallentavasta boxista 160€ en edes omista sitä?
No kävipä kerrankin tuuri. Tilasin boxin kuukausi sitten ja se piti lähteä minulle päin kuun vaihteen jälkeen,Joku varmaankin sössinyt jotain koska mitään ei ole kuulunut. Eikä ketään ole sanallakaan sanonut tilaus vaiheessa etten omistaisi koko boxia vaikka maksaisisinkin siitä..

  • April 19, 2013
Seasalt: Laite tosiaan ei jää asiakkaalle, jos Sonera Viihteen irtisanoo. Eipä sillä sen jälkeen mitään tekisikään, sillä se toimii vain ja ainoastaan tässä kyseisessä Sonera Viihteessä, johon se on tilattu.
Etuina tähän Soneran omistukseen voisin mainita esim. täyden ja maksuttoman huollon/takuun, joka ei pääty asiakkuuden aikana. Eli, jos laitteet tai vaikka kaukosäädin rikkoutuu, se vaihdetaan uuteen maksutta, eikä takuuajoista tarvitse huolehtia.
Voin toki selvitellä tilauksesi kohtaloa, jos lisäät profiiliisi asiakasnumerosi. Luonnollisesti sinun ei ole pakko vastaanottaa laitetta, vaikka tilaus löytyisikin.

  • April 19, 2013
Seasalt kirjoitti:
Eikä ketään ole sanallakaan sanonut tilaus vaiheessa etten omistaisi koko boxia vaikka maksaisisinkin siitä..

@Niinamari: Varmaan arvasitkin, että tulen kommentoimaan. :) Oletko varma, että tämä ei ole soneran tahallista taktikointia? (retorinen) Aika selvästi näyttää siltä, että tämän(kin) asian todellinen laita on tarkoituksenmukaisesti piilotettu asiakkailta.. vai miten selität hinnaston epämääräisyyden tästä ja selkeästi asiakkaille kertomatta jättämisen (ei ole ainoa tapaus tämä asiakas Seasalt)?

Jatkuvasti keräätte negatiivista karmaa sylikaupalla.. joku päivä se sitten pistää teidät polvilleen.

  • April 20, 2013
Niinamari kirjoitti:
Seasalt: Laite tosiaan ei jää asiakkaalle, jos Sonera Viihteen irtisanoo. Eipä sillä sen jälkeen mitään tekisikään, sillä se toimii vain ja ainoastaan tässä kyseisessä Sonera Viihteessä, johon se on tilattu.
Etuina tähän Soneran omistukseen voisin mainita esim. täyden ja maksuttoman huollon/takuun, joka ei pääty asiakkuuden aikana. Eli, jos laitteet tai vaikka kaukosäädin rikkoutuu, se vaihdetaan uuteen maksutta, eikä takuuajoista tarvitse huolehtia.
Voin toki selvitellä tilauksesi kohtaloa, jos lisäät profiiliisi asiakasnumerosi. Luonnollisesti sinun ei ole pakko vastaanottaa laitetta, vaikka tilaus löytyisikin.


Niin no olisinhan voinut myydä sen kohtuuhintaan jollekkin soneran asiakkaalle sopparini päättymisen jälkeen, ja saanut näin hieman takaisin tuosta 160 eurosta ? Vai tarkoitatko ettei laitetta pystyisi palauttamaan tehdasasetuksille jotta se toimisi jollain muulla ?
Jäänpä toistaiseksi miettimään haluanko työntää teille enempää euroja kuin mitä nyt jo teen..
Palveluun olen muuten ihan tyytyväinen, kuvat näkyy eikä yhteydet pätki niinkuin monella muulla tuntuu tekevän.
Jos jotain tahtoisin paremmaksi olisi se näiden puheluihin vastaavien asiakaspalvelijoiden ohjeistus myynti tilanteissa.
Jos heillä ei ole tarvittavaa osaamista ,siirtäisivät puhelun sellaiselle henkilölle jolla sitä on ja joka tietää mitä on myymässä. Näin ei tapahtuisi ikäviä yllätyksiä eikä ketään alkaisi ketuttamaan.
Itse tilasin palvelun soittamalla eikä sillä henkilöllä tainnut olla hajuakaan mitä hän oli minulle myymässä... eikä näköjään silläkään jolta tilasin sen tallentavan..
Kaikesta huolimatta hyvää kevään jatkoa sinnepäin Niinamari..

  • April 22, 2013
Seasalt: Boksi ei tosiaan toimisikaan, kuin sinun Viihteessäsi, joten myyminenkään ei helpottaisi tilannetta. Näissähän aina toiveena olisi pitkä pitkä asiakkuus, joten laite maksaisi näin itsensä takaisin.
Mutta olet aivan oikeassa. Myyntitilanteessa pitää todellakin kertoa tämä fakta, siitä ei pääse mihinkään. Pahoittelen todella, ettei tätä ole sinulle kerrottu :(
Jää tosiaan miettimään. Tilaamisen mahdollisuus tottakai säilyy. Ihana kuulla kuitenkin, että Viihde toimii sinulla moitteetta ja tykkäät palvelua käyttää :)
Kiitos Seasalt! Toivotan sinulle myös oikein aurinkoista ja lämmintä kevättä!