Skip to main content
Terve,

Eli kaikki toimii kotona, nettiyhteys sekä digiboksi, mutta soneran sivujen kautta kun menisin laittamaan tallennuksia tulee ilmoitus että digiboksisi ei ole verkossa.
Mistähän mahtaa johtua?
Hei pajajo-13,

Vieläkö ongelma jatkuu?

Jos saat ilmoitusta edelleen, niin kokeile resetoida Inteno palvelureititin painamalla reset painiketta pohjassa 30 sekunnin ajan. Käynnistä laite tämän jälkeen uudelleen ja odota että nettiyhteys alkaa taas toimia. Käytä tämän jälkeen vielä Motorola digiboxista virtajohtoa irti.

Tarkista myös että olet kytkenyt digiboxin suoraan Intenon keltaiseen ethernet porttiin.
Tere,

Kaikki toimii kyllä moitteetta mutta omilla sivuilla kun katsoo niin näyttää että digiboksi ei olisi verkossa.
Hei pajajo-13

Vieläkö ongelma jatkuu? Oletko käyttänyt kumpia tunnuksia omilla sivuilla? Sonera tunnuksiasi vai laajakaistaliittymäsi pääkäyttäjätunnusta? Tallennukset tulisi asettaa aina kirjautumalla sisään laajakaistan pääkäyttäjätunnuksilla. Ainakaan mitään yleistä vikaa ei tämän kanssa ole nyt ollut.
Edelleen sama ilmoitus mutta saan laitettua ohjelmia tallennukseen ja ne myös tallentuvat eli ei siis sinällään ole ongelmaa mutta ihmetyttää vaan. Asiasta kolmanteen, aina viikonloppuisin internet yhteys pätkii, viikolla ei ole ongelmaa. Mistähän tämä mahtaa johtua?
Hei pajajo-13

Epäilisin että tuo digiboksin näkyvyys omilla sivuilla vaatii ns. virkistyksen digiboksin ja omat sivut-palvelun välillä. Jos kaikki kuitenkin toimii normaalisti niin antaisin itse asian olla toistaiseksi näin.

Vilkaisin yhteyttäsi myös viikonlopulta eikä ainakaan modeemin ja verkon välillä näy pätkimistä ollenkaan. Oletko huomannut ongelmia myös viihdepalvelussa viikonloppuisin?
Itselläni tismalleen sama ongelmakuvaus kuin pajajo-13. IPTV toimii, netti toimii, mutta www4.sonera.fi/tallennus kautta aina valittanut, että "Tallentava digiboksisi ei ole verkossa".
Samaa tekee iPadin Kake-ohjelma (SoneraGateway WLAN boxissa kiinni), ei löydä boksia. On digiboxin asetuksissa kauko-ohjain päällä.

Sonera tunnuksellani kirjautuessani, ilmoittaa että minulla ei ole mitään televisiotoimintoja. Aiheituuko se siitä, että itselläni on kaksi laajakaistatunnusta (21- ja 27-loppuiset). Puolestani voitte katkaista 27-loppuisen laajakaistan (postinumerossa 20740), jos se helpottaa tähän.

Kun kirjaudun 21-tunnuksella, näen ohjelmatiedot. Olen tilannut kiintolevyn Motorolan digiboxiin. Toivoisin pääseväni tallentamaan etänä ohjelmia kiintolevylle.

Eilen olen antanut Itenon reitittimelle 30s resettiä. Ei vaikutusta. Nettipiuha punaisessa portissa ja digiboxi keltaisessa.
Hei trowanto,

Sonera tunnuksilla ei pääse tallennuksia tekemään ellet ole käynyt yhdistämässä tunnusta laajakaistaliittymän tunnukseen. Tunnukset voi käydä yhdistämässä saman linkin kautta, jonka kautta tunnukset on luotu. Tämä edellyttää siis myös pankkitunnistautumista.

Mikäli Kake sovelluksen kanssa tai etätallennuksen kanssa on edelleen ongelmaa niin kannattaa kokeilla vielä kertaalleen laitteiden resetointia. Resetoi ensin palvelureititin painamalla reset painiketta pohjassa 30 sekuntia.

Kun netti toimii jälleen niin kokeile vielä palauttaa digiboxin tehdasasetukset.
Kiitoksia pikaisesta vastauksesta.

Soneratunnuksen sain yhdistettyä laajakaistatunnukseen.

1) Resetoin Inteno reitittimen (30s reset pohjassa)
2) Reitittimestä virrat pois, jotta pienen haun jälkeen status on vihreä.
3) Motorola 1853 digiboxista virrat pois.
4) Käynnistyksen yhteydessä INFO napilla menin poistamaan softan ja sen jälkeen tehdasasetukset.
5) Digiboxi käynnistyi ja kysyi viihdetunnukset. LiveTV näkyy, tallennukset on nähtävissä.
6) Tietokoneen selaimeen sonera.fi/tallennus
7) Nyt pääsen myös Soneratunnuksella ohjelmaguideen.

Valitettavasti, edelleen sama vikailmoitus verkkotallenuksessa "Tallentava digiboksisi ei ole verkossa".
Digiboxin seitsenkohtainen vianmääritys ei havaitse ongelmia.

Mitä sitten voisi kokeilla? Reitittimessä ei ole mitään säädettävää?
Hei trowanto,

Sinulle olikin näköjään vastikään tilattu kovalevy digiboxiin. Ilmoitus johtunee siitä että tuo kovalevy ei ole vielä asennettuna digiboxiin. Asetusten puolesta Viihteestä voisi siis jo kovalevytallennuksia tehdä, mutta järjestelmä ei havaitse laitteessa tuota ominaisuutta (moduulia ei asennettu), joten siksi tuo ilmoitus.
Kiitoksia tiedosta. Jään odottelemaan, että posti tuo kiintolevyn digiboxiin 🙂
www4.sonera.fi/tallennus sivun virheilmoitus katosi, kun digiboxiin pohjaan tuli kytkettyä kiintolevy. Kuten arvelitte. Tosi hyvä, virheilmoituksesta ja sen linkin alta asia ei auennut mulle.
Hei trowanto,

Hieno juttu.

Tuosta virheilmoituksesta ei tosiaan asia ihan heti auennut itsellekkään. Mutta pääasia että asia selvisi ja tuli kuntoon kun kovalevyn sait.
Hello,

I have Motorolla 1853 digibox with sonera vihde but i did not received any dvd module. i can record normal tv channels on network but i would like to record programs locally on my setup box also i would like to record some programs from channels which are paid channels but when i try to record it tells me to contact son era. kindly help and tell me the solution to record paid and unpaid channels locally.

regards
RK
Hello,

I have Motorolla 1853 digibox with sonera vihde but i did not received any dvd module. i can record normal tv channels on network but i would like to record programs locally on my setup box also i would like to record some programs from channels which are paid channels but when i try to record it tells me to contact son era. kindly help and tell me the solution to record paid and unpaid channels locally.

regards
RK
Marko- kirjoitti:
Hei trowanto,

Hieno juttu.

Tuosta virheilmoituksesta ei tosiaan asia ihan heti auennut itsellekkään. Mutta pääasia että asia selvisi ja tuli kuntoon kun kovalevyn sait.

Hello,

I have Motorolla 1853 digibox with sonera vihde but i did not received any dvd module. i can record normal tv channels on network but i would like to record programs locally on my setup box also i would like to record some programs from channels which are paid channels but when i try to record it tells me to contact son era. kindly help and tell me the solution to record paid and unpaid channels locally.

regards
RK
Marko- kirjoitti:
Hei trowanto,

Hieno juttu.

Tuosta virheilmoituksesta ei tosiaan asia ihan heti auennut itsellekkään. Mutta pääasia että asia selvisi ja tuli kuntoon kun kovalevyn sait.

I had the same situation. I can save paid channels and HD channels now. Solution was to buy hard disk to the bottom of the Motorola 1853. HD size is 500GB.

Sonera is more than willing to sell that kind hard disk to you :)

Regards,
Trowanto
trowanto kirjoitti:
I had the same situation. I can save paid channels and HD channels now. Solution was to buy hard disk to the bottom of the Motorola 1853. HD size is 500GB.

Sonera is more than willing to sell that kind hard disk to you :)

Regards,
Trowanto



Thanks for your answer ! but could you send me the link where i can order this on sonera website? and if you could tell me the price for this ? How much you paid for 500gb? Is it possible to transfer this data to an usb ?

Thanks in advance!
Ravi
Probably the easiest way is to call to the number 0800 133 133.
It's phone number to the Sonera Sales (Free call).

500GB hard disk is about 100€.

It's hard to believe that copy thought USB cable is possible. TV channels doesn't want that you copy their PayTV/HD broadcast to a external hard disk.
Hi ravikant

And thank you trowanto for your help! Best way to order the hard disk is to contact our sales number 0800 133 133. You will get the latest price for the disk there!

Vastaa