Skip to main content
Hei,

Jälleen kerran tallenteet eivät toimi. sam homma toistuu kuukauden kahden välein. Tallenteita ei välillä löydy. Nyt kun ne löytyvät, niitä ei voi käynnistää. Tulee milloin mikäkin virhekoodi, välillä yksi sitten toinen.

Laite on käynnistetty uudelleen, ei auta. Mistäs tässä maksetaan? Pätkivästä palvelusta?
Mulla on määräaikaista sopimusta jäljellä vielä pari kuukautta, ja tämä roskapaketti lähtee palauteuksena samantien kun sopimus päättyy. Silti katson olevani oikeutettu hyvitykseen tulevista laskuista kun palvelu ei toimi.

Laitteet ovat ilmeisesti sen tasoisia, että tilttaavat helposti ja usein.

Ja nyt ei sitten vastauksena tule "soita vikapalveluun". Mä haluan katsoa tallenteet silloin kun haluan, enkä silloin kun viat on korjattu. En ehdi täällä iltaisin asentelemaan moneen kertaan laitetta luuri kädessä ja tuki siellä puhelun toisessa päässä.

Eli hyvistystä odotan ja ratkaisua tähän ajoittain toistuvaan ongelmaan. Viimeksi ottaessani yhteyttä en saanut apua. Josko nyt sitten?!
Hei tarttis-apua,

Muistatko yhtään mitä virhekoodeja sait ja vieläkö ongelma jatkuu?

Jos ongelma jatkuu edelleen, niin kokeile resetoida palvelureititin painamalla reset painiketta pohjassa 30 sekunnin ajan. Käynnistä laite vielä tämän jälkeen uudelleen ja odota että nettiyhteys muodostuu.

Kun nettiyhteys toimii taas, niin käytä digiboxista vielä virtajohtoa irti.

Varmista myös että digiboxin ja palvelureitittimen väliin ei ole kytketty muita laitteita. Kaapelin pitäisi tulla digiboxilta suoraan palvelureitittimen keltaiseen LAN porttiin.

Mikäli ongelma ei näillä toimenpiteillä poistu tai uusiutuu usein, niin suosittelen olemaan vikapalveluumme yhteydessä.
Hei,
Jälleen toistuu samat viat. Eilen toimi, tänään ei. Soneran arpajais"viihde"palvelu näyttää taas kuinka hienosti palvelu pelaa.

En tarkkaan muista mitä vikakoodeja viimeksi oli, siis muutama päivä sitten, mutta ainakin 521, 100 ja joku 7xx. Tänään tuli koodi 521, eikä tallenteita löydy. Tuota resetointia tehtiin viimeksi kun vikaa alkoi tulla usein, ei auttanut. Laite on ohjeiden mukaisesti kytketty, välissä ei ole muita laitteita.

Resetoin reitittimen kun ehdin, nyt jää tallenteet katsomatta: käynnistämisineen, tunnuslukujen kirjoitteluineen ja lataamisineen resetointiin kuluu sen verran aikaa, ettei arki-iltana enää jaksa sen jälkeen ohjelmia katsoa. Sitäpaitsi edellisellä kerralla katosi nettiyhteyskin ja sitä vikapalvelun johdolla asennettiin uudelleen pariin kertaan ennenkuin toimi. Meni tunti puhelimessa. Pitänee varata oikein resetointiaikaa kalenteriin ja tehdä resetointi aina ennenkuin edes aloittaa tallenteiden katselun suunnittelua.

Palaan asiaan tuhlattuani tähän resetointiprosessiin ensin jonkun illan ja kun vika jälleen siitäkin huolimatta jälleen ilmaantuu.

kiitos tästä vakiovastauksestanne, se oli juuri sellainen kuin etukäteen arvasin.
Hei tarttis-apua

Eilen viihdepalveluun tehdyn päivityksen jälkeen tulisi viihteen digiboksi käynnistää uudestaan. Jos palvelussa ilmenee ongelmia uudelleenkäynnistyksen jälkeen, digiboksille voi tehdä ohjelmiston poiston (Remove software) mutta tehdasasetuksia (factory reset) EI kannata palauttaa. Tehdasasetusten palautus voi aiheuttaa ongelmia tunnusten syöttämisessä ja palvelu ei siten käynnisty.

Ongelma on tiedossa ja vikaa korjataan. Pahoittelemme häiriöstä koituvaa haittaa


Eilen klo 21-23 välillä tallenteissa ja ohjelmakirjastoissa oli yleistä ongelmaa jonka aikana ne ei toimineet. Tänään kaikki tulisi toimia normaalisti! Jos palvelu ei kuitenkaan toimi nuiden ylläolevien ohjeiden avulla, suosittelisin tekemään asiasta vikailmoituksen. Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Tämä tallenteiden "katoaminen" ja virhekoodit tulevat aina yleensä juuri yhdeksän aikoihin illalla. mm. kahtena edellisenä iltana ollut sama juttu. Joskus kestää pidempään ja joskus vain lyhyen aikaan. Tätä tapahtui n. vuosi sitten ja nyt ruvennut tapahtumaan uudelleen
Niin, kyllä näitä "vikatilanteita" on ollut säännöllisen epäsäännöllisesti näiden muutaman vuoden ajan kun olemme palvelua käyttäneet. Milloin mikäkin on selityksenä.

Useinmiten vikatilanteet tulevat ilmi ilta-aikaan, silloinhan näitä tallenteita usein katsotaan. Mutta on tätä päiväs aikaankin sattunut.
Usein löytyy jälkikäteen selitykseksi "tilapäinen vikatilanne", joka toki on täysin mahdollista, en sitä kiellä. Tuntuu vaan kovin usein olevan näitä "tilapäisiä vikatilanteita".

Kuten aiemmin olen todennut: jos tallenteita ei voi katsoa silloin kun se itselle sopii, syystä tai toisesta johtuen, palvelu ei silloin toimi niin kuin sen annetaan ymmärtää toimivan.
Kun jatkuvasti on ongelmia vuodesta toiseen, boksista / resetoinneista tms. riippumatta, niin palvelua olisi syytä markkinoidakin rehellisesti sellaisena "toimii jos toimii"-palveluna. Tuon luulisi näkyvän hinnassakin mutta eipäs näy.

Suomessa yrityksellä on liikaa valtaa, voidaan myydä mitä sattuu. Kuluttajan on tässä tilanteessa vaan nieltävä nämä "ota yhteys vikapalveluumme" vastaukset kerta toisensa jälkeen. Määräaikaisessa sopimuksessa yritys voi tehdä mitä tykkää ja kuluttaja maksaa...

Vastaa