Hei,
Taloyhtiön sopimuksella hankittu 100/10 yhteyden nopeus on erittäin alhainen. Olen teistaillut pitkin viikkoa ja ftp.funet.fi tulee maksimissaan 1.5MB/s + speedtestilllä tulee liittymän nopeudeksi 10/10.
VDSL modeemissa (TW-EAV510 v2) ei näytä olevan mitään vikaa.
Onko vika kenties teidän päässänne vai pitäiskö minun ottaa yhteyttä taloyhtiön sisäverkon vastaavaan?
Sivu 1 / 1
Oletko katsonut modeemin hallintapaneelista liittymän kättelynopeuden, ettei ole jäänyt jostain syystä 10/10 pofiilille? Aina nopeudennoston konffit eivät mene jonkin virheen takia läpi dslamilla ja liittymä voi jäädä pienemmälle nopeudelle.
Liikenteen tyyppi on PTM (VDSL) ja olen valinnut pelkän VDSL 2 moodin modulaatioksi. Profiileja (8a-30a) olen kokeillut laittaa pois ja päälle. Muutenkin jopa 8a:n pitäisi tukea 50mbitin siirtonopeutta. Päivitin tänään purkin firmiksenkin ja ei auttanut.
Tässä on yhteenveto laitteen ulkoverkon tilasta:
B0 Liikenteen tyyppi: PTM
B0 Linja-arvo - Lähetys (Kbps): 12789
B0 Linja-arvo - Vastaanotto (Kbps): 12798
Arvo ei vaihdu millään asetuksilla.
Tässä on yhteenveto laitteen ulkoverkon tilasta:
B0 Liikenteen tyyppi: PTM
B0 Linja-arvo - Lähetys (Kbps): 12789
B0 Linja-arvo - Vastaanotto (Kbps): 12798
Arvo ei vaihdu millään asetuksilla.
jarveju kirjoitti:
Tässä on yhteenveto laitteen ulkoverkon tilasta:
B0 Liikenteen tyyppi: PTM
B0 Linja-arvo - Lähetys (Kbps): 12789
B0 Linja-arvo - Vastaanotto (Kbps): 12798
Arvo ei vaihdu millään asetuksilla.
Jep, näyttää modeemin ulkoverkon nopeudeksi tuon 12/12 M (Sonera laittaa kympit aina yläkanttiin että asiakas saa kymmenen megaa tehollista nopeutta), eli vaikuttaisi, että dlsamin porttiin on määritetty alemman nopeusluokan profiili liittymällesi.
Vikapalvelun pitäisi pystyä korjaamaan profiili melko kivuttomasti.
Nopeimman avun saat soittamalla, mutta jos haluat odottaa apua tämän Palstan kautta, niin varmista, että sinulla on joko asiakasnumero tai liittymänumero (ilman väliviivaa) Palstan profiilissasi.
Moi jarveju,
Olitkin ehtinyt jo soittaa asiasta ja ongelma on nyt korjattu! Liikkuuhan data nyt niinkuin pitää? Tarvittaessa kannattaa vielä modeemilaite käynnistää uudelleen.
Olitkin ehtinyt jo soittaa asiasta ja ongelma on nyt korjattu! Liikkuuhan data nyt niinkuin pitää? Tarvittaessa kannattaa vielä modeemilaite käynnistää uudelleen.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.