Skip to main content
Soneralta soitettiin tänään. Syynä määräaikaisen sopimuksen loppuminen. Tarjottiin uutta kahden vuoden sopimusta. Kieltäydyin ehdottomasti, sillä minusta kahden vuoden pituinen sopimus on niin "last season", että...

Sopimus jatkuu siis toistaiseksi voimassaolevana, mutta tietysti Sonera sitten nostaa hintaa nykyisestä. Tämän verran vanhaa asiakasta kunnioitetaan ja hyvitetään uskollisuudesta. Olisi ollut minusta reilua pitää hinta edes samana.

Maksan sitten jonkun aikaa kiskurihintaa, mutta nyt voin vaihtaa palveluntarjoajaa milloin sen parhaaksi näen. Minusta parempi vaihtoehto kuin kahden vuoden pakkoliittymä, jota ei voi irtisanoa, vaikka edullisempia ja nopeampia (valokuitu) tulisi tarjolle. Täsmennettäköön, ettei Sonera ole tiettävästi laittamassa kuituyhteyksiä paikkakunnalleni.
Hei VanhaJaKiukkuinen !

Se on totta, että määräaikaisilla sopimuksilla me voimme asiakkaillemme tarjota edullisempaa hintaa kuin toistaiseksi voimassaoleviin. Mutta sekä uusille että nykyisille asiakkaille löytyy omat edulliset tarjoukset - alueesta, tekniikasta ja paketin sisällöstä riippuen. Emme siis halua unohtaa nykyasiakkaita tarjousten osalta.

Kun määräaikaisuus päättyy, astuu voimaan paketin normaalihinta. Emme siis hintaa nosta, vaan voimassaoleva alennettu 24kk:n pituinen tarjoushinta vain päättyy. Hinta voidaan aina tarkistaa sopimuksen päättymisen kynnyksellä, ja toki senkin jälkeen, jolloin uuden sopimuksen kautta hinta saadaan paljon normaalihintaa alemmaksi.

Jos Soneralta on tulossa alueelle jotain muuta tekniikkaa (esim. valokuitu) on luonnollisesti asiakkaalla oikeus ja mahdollisuus siihen liittymänsä päivittää, vaikka määräaikaisuus olisikin kesken. Sama koskee myös muuttoa toiseen osoitteeseen, mihin ei yhteyttä voida sellaisenaan siirtää (esim. tekniikka vaihtuu, hinta nousee).
KatjaN kirjoitti:
Hei VanhaJaKiukkuinen !

Kun määräaikaisuus päättyy, astuu voimaan paketin normaalihinta. Emme siis hintaa nosta, vaan voimassaoleva alennettu 24kk:n pituinen tarjoushinta vain päättyy. Hinta voidaan aina tarkistaa sopimuksen päättymisen kynnyksellä, ja toki senkin jälkeen, jolloin uuden sopimuksen kautta hinta saadaan paljon normaalihintaa alemmaksi.


Kiitos vastauksestanne. Sanoilla leikkimistä, sanoisin. Asiakas maksaa yhteyksistään enemmän, joten asiakkaan näkökulmasta hinta nousee. Tästä kait voimme olla yhtä mieltä?

Ratkaisin asian omalta kohdaltani siten, että kärsin mieluummin korkeammasta hinnasta kuin sitoudun taas kahdeksi vuodeksi saman palveluntarjoajan leiriin. Nyt minulla on paremmat mahdollisuudet tarttua edulliseen tarjoukseen, jos sellainen tulee muualta. Sonera tuskin on alueelleni valokuitua vetämässä, joten sekin puolsi toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen tekemistä.

Hintaa olisi voinut kohtuullistaa vain tekemällä kahden vuoden sopimuksen. Muuta mahdollisuutta Sonera ei minulle antanut. Ei siis puhettakaan esim. vuoden mittaisesta sopimuksesta tms.

Sanoisin, että myyntitekniikkanne ja -politiikkanne ovat aika jyrkänlaisia - ota tai jätä.
Minäkin äänestin jaloillani! -Hyvästi sonera!
van Os: No ei kiva! Eihän me oltaisi haluttu sinusta luopua :(
Toivottavasti jalat äänestävät joskus takaisinkin päin ;)
Ihanaa syksyä sinne!
Vanhana asiakkaana tunsin olevani ö-luokan rahastettava idiootti, no vaimo oli myös.
Uudet asiakkaat saavat hyviä tarjouksia ja vanhoilta otetaan ne vähätkin edut pois....
Kyselin halvempaa tarjousta, mutta ei ollut. -Silloin riitti....!
Heippa van Os ,

tarjoukset tosiaan vaihtelee ajoittain, eli välillä on tarjota parempia ja välillä ei.

Mielelläni lähetän kuitenkin asian tiimoilta viestiä eteenpäin! 🙂
Olet tervetullut takaisin milloin tahansa. 🙂

Vastaa