Skip to main content
Joo eli vanhassa ei toimi wlan kunnolla. Malli on thomson tg789vn. Tein vikailmoituksen aiheesta ja kerroin tarkasti mitä vikana. Niin teiltä tulee vaan tekstiviesti jossa kerrotaan vaihtamaan wlan kanavaa yms. ja nämä kaikki on kokeiltu jo. Vaikutusta ei ollut. Voitte puolestani mennä vittuilemaan jollekkin toiselle.
Mikä laajakaista liittymä sinulla on ja toteutus tekniikka? Jos ei ole Sonera Viihde niin suosittelen hankkimaan oman reitittimen, kaikki toimii paremmin 😃
Viihde on ja ihan sama mutta jos reititin sisältää wlan ominaisuuden niin tätytyyhän sen toimia. Ihan sama vaikka joka päivä tulis uus purkki.
ZerDzo kirjoitti:
Viihde on ja ihan sama mutta jos reititin sisältää wlan ominaisuuden niin tätytyyhän sen toimia. Ihan sama vaikka joka päivä tulis uus purkki.


Onhan sekin totta... kyllä pitäisi toimia...
Moi ZerDzo!

Me ei voida taata langattoman verkon toimivuutta, johtuen mahdollisista ympäristön vaikutuksista eri alueilla. Mikäli ongelma jää langattomaan verkkoon, voit käyttää yhteyttä verkkokaapelilla modeemin ja tietokoneen välillä. Mikäli haluat jatkaa langattoman verkon käyttöä, voit hankkia erillisen reitittimen Thomsonin perään ja me siltaamme laitteen nelosportin, tai hankkia erillisen langattoman verkon vahvistimen ja kokeilla toimiiko sillä paremmin.

Reitittimen vaihtaminen, tai lisälaitteiden hankkiminen ei välttämättä paranna langattoman verkon toimivuutta.
Jaa vai niin. Purkki on tossa suorassa näköyhteydessä 2 m päässä joten ympäristö tuskin vaikuttaa. Ja tablettia aika vaikea kytkeä kiinni johdolla. No onneks pian varmaan muutto edessä niin pääsee tästä pakoitetusta reitittimestä eroon sitten kun on syy purkaa sopimus. Jännä homma vaan kun vika ihan selvästi laitteessa ja se ei kuulu teille. Toivottavasti leipoo koko paska.
ZerDzo kirjoitti:
Jaa vai niin. Purkki on tossa suorassa näköyhteydessä 2 m päässä joten ympäristö tuskin vaikuttaa. Ja tablettia aika vaikea kytkeä kiinni johdolla. No onneks pian varmaan muutto edessä niin pääsee tästä pakoitetusta reitittimestä eroon sitten kun on syy purkaa sopimus. Jännä homma vaan kun vika ihan selvästi laitteessa ja se ei kuulu teille. Toivottavasti leipoo koko *****.


Langaton verkko on jaettua yhteyttä joka tekee siitä hitaan ja epävarman. Kyllä operaattorin laitteet pitäisi toimia, sen ymmärrän. Mutta ei minullakaan ole toiminut... joten en itse ainakaan jaksanut valittaa kokoajan toimimattomuuksista. Oma reititin kun hankin niin suurin osa vioista ei ole ollut aikoihin.
On päivän selvää, että muutaman metrin päässä langaton yhteys on toimittava, vaikka mikä olisi.
Ei "ympäristötekijät" tähän vaikuta, kun tämän oman laitteen signaali on niin voimakas verratuna mahdollisiin muihin signaaleihin.

Reitittimen wlan-osaan on aivan selvästi tullut jokin vika. Mahdollisesti sen lähetin rikkoontunut. Kun tässä laitteessahan on sisäärakennettu antenni, joten antennirikko on lähes poissuljettu. Ei passiivinen antennielementti mene rikki kuin mekaanisen vaurion seurauksena. Sensijaan wlanin elektroniikkaosiossa on rikkoutuminen voinut tapahtua.

Olethan aloittaja varmistanut nyt kuitenkin muullakin langattomalla laitteella tuon huonon toiminnan kuin vain pelkästään tabletillasi. Tai testannut tablettia jossain toisessa wlan-verkossa, jotta käyttämäsi päätelaitteen vika on poissuljettu.

Mikäli omat laitteet ovat kunnossa, on vika selvästi käytetyssä reitittimessä ja sen langattomassa wlan yhteydessä. Uutta laitetta vain kehiin.
Kännykällä jaoin DNAN 4g yhteyttä samasta paikasta ja toimunut ongelmitta noin 5 päivää. myös läppärillä wlan ei toiminut kunnolla. No hain jo 10 eurolla belkinin vehkeen tohon perään kiinni ja pyysin nelosposrtin siltaavaksi ku rupes vituttamaan soneran touhu.
Millä perusteella sonera on joillekkin lähettänyt uusia reitittimiä wlanin toimimattomuuden takia mutta tänne ei? Jollain konstillahan olette tämän varmaan todenneet ja itsekin vikailmoituksen tästä jättäneenä totesitte ettei asia teille kuulu. Mistä tämä asiakkaiden eriarvoisuus johtuu?
ZerDzo kirjoitti:
Millä perusteella sonera on joillekkin lähettänyt uusia reitittimiä wlanin toimimattomuuden takia mutta tänne ei? Jollain konstillahan olette tämän varmaan todenneet ja itsekin vikailmoituksen tästä jättäneenä totesitte ettei asia teille kuulu. Mistä tämä asiakkaiden eriarvoisuus johtuu?


Asiakaspalvelija heittää kruunaa ja klaavaa... rikki tai ei... Näin se toimii todella hyvin tämä vikatiedustelu...


Jos periaatteessa ei toimi tämänkään jälkeen niin Sonera hieman turhaan viivyttelee, kun halvemmaksi ja jos haluaa pitää asiakkaan tyytyväisenä, niin eiköhän uusi laite vain.


Olet oikeassa ettei asia meille kuulu, mutta jos olet kirjoittanut julkiselle foorumille kuka tahansa saa saa kirjoitella melkein mitä tahtoo...
[attachment=0:3l8wlvsg]1409518184096.png[/attachment:3l8wlvsg]En sitten tiiä miten toi teksti pitäisi tulkita mikä omilta sivuilta löytyy?
Näin lukee Soneran omasta palvelukuvauksesta Sonera Viihdettä ja laajakaistaa koskien:

Jos asiakkaalle toimitettu laite rikkoutuu tai häviää,
asiakkaan tulee ilmoittaa asiasta Soneralle sekä palauttaa rikkoutunut laite Soneran asiakaspalvelupisteeseen
tai muuhun Soneran asiakkaalle ilmoittamaan yhteyspisteeseen. Mikäli laitteen rikkoutuminen ei johdu asiakkaan
vastuulle kuuluvasta syystä, Sonera vastaa asiakkaan palautuskuluista sekä korjaa tai vaihtaa viallisen laitteen
sekä toimittaa korjatun tai vaihdetun laitteen asiakkaalle omalla kustannuksellaan.


"Mutta kun melkein se laite toimii..."

Asiakas vastaa laitteiden ja käyttämiensä muiden laitteiden ja järjestelmien
tietoliikenteen tietoturvasta kaikissa tapauksissa itse. Soneralla on joka tapauksessa oikeus etähallita asiakkaalle
toimitettua digiboksia ja palvelureititintä.


Jaahas, asiakas joutuu huolehtimaan laitteiston tietoturvasta, mutta Sonera silti saa käyttää etäyhteyttä. Kaikki minne pääsee etänä, ei voi olla turvallista!

Lähde: http://www.sonera.fi/media/13d25955870478f35e879848581f8a4c489bdb91/13d25955870478f35e879848581f8a4c489bdb91.pdf
ZerDzo kirjoitti:
Millä perusteella sonera on joillekkin lähettänyt uusia reitittimiä wlanin toimimattomuuden takia mutta tänne ei? Jollain konstillahan olette tämän varmaan todenneet ja itsekin vikailmoituksen tästä jättäneenä totesitte ettei asia teille kuulu. Mistä tämä asiakkaiden eriarvoisuus johtuu?


Sonera Viihteen palvelukuvauksessa on kerrottu miten tulee toimia jos laite rikkoutuu:

"Jos asiakkaalle toimitettu Soneran omistama Laite rikkoutuu tai
häviää, asiakkaan tulee ilmoittaa asiasta Soneralle sekä palauttaa
rikkoutunut laite Soneran asiakkaalle ilmoittamaan yhteyspisteeseen.
Mikäli Laitteen rikkoutuminen ei johdu asiakkaan vastuulle
kuuluvasta syystä, Sonera vastaa asiakkaan palautuskuluista sekä
korjaa tai vaihtaa viallisen laitteen sekä toimittaa korjatun tai vaihdetun
laitteen asiakkaalle omalla kustannuksellaan. Mikäli asiakkaan
vastaanottama Laite on rikkoutunut asiakkaasta johtuvasta syystä
tai hävinnyt, asiakkaan tulee korvata Soneralle Laitteen kulloinkin
voimassaolevan hinnaston mukainen uushankintahinta sekä Laitteen
vaihtamisesta aiheutuneet postituskulut."

Sonera korjaa tai vaihtaa rikkoutuneen laitteen, ellei todeta että asiakas on itse sen hajottanut. Itse hajottamista laitteista saa maksaa 99€.
Noniin nyt on noin 2 kk käytetty thomsonin perässä toista langatonta reititintä. Yllätys yllätys wlan toiminut täydellisesti. Kerran ei, pätkäisi netti mut se johtuikin siitä soneran kuuluisasta klo 00.00 buuttauksesta jolloin thomsoni buuttautui itsestään ja pudotti laitteeni verkosta. Jännä kun näin toimii ja soneran laitteessa ei soneran mielestä mitään vikaa.

Tuttavani otti viihde paketin ja hänellä intenon reititin. Ongelmat wlanin alkoi kanssa alkoi välittömästi eli singaali ei riittänyt kerrostaloasunnon joka puolelle. No laitettiin aiemmin reititittimenä toiminut zyxel siihen perään ja samasta kohtaa mistä intenolla wlan singaali ei riittänyt niin nyt zyxelin kautta hyvin riitää taas singaali.

Lopputulos: sonera tarjoaa palvelureititintä wlan ominaisuudella joka ei toimi. Joten soneran tästä täytyisi mielestäni ilmoittaa ettei heidän toimittamissa laitteissa riitä wlan lähetysteho tai tarjota laitetta jolla riittää.

Ei mulla muuta. Toivottavasti tämä riittäisi jo todistamaan laitteenne kyvyttömyyden. Seuraavan purkin jota rupeatte intenon sijasta tarjoamaan olisi syytä sisältää ulkoisen/ulkoisia antenneja.
Mä sain tossa vähä aika sitten ZyXEL:in P-870NH-51b toimimaan sonera viihteen kanssa ja toi langaton yhteys kantaa varmaan jotain 100-150m ... no pihalle kuitenkin.... betoniseinä välissä... taitaa tää kappale olla ns. "perjantai kappale" kun toimii nii loistavasti...

Vastaa