Tein tuossa elokuussa liittymänopeuden vaihdon kahdesta megasta 24 megaan. Kolme kuukautta vissiin olen maksanut kalliimpaa hintaa, mutta nopeus ei ole lainkaan muuttunut. Kolmea eri modeemia on kokeiltu, kaikki resetoitu useaan kertaan, kahta eri konettakin on kokeiltu. Asiakaspalveluun yritin soittaa, mutta sieltä ei saanut kenellekään asiasta sanottua, oli vain pelkkä automaatti joka teki "vikailmoituksen", ja tekstiviestinä tuli pelkästään ilmoitus, että liittymässä ei ole mitään vikaa, vaan se toimii kunnolla.
Tällä hetkellä saan eri nopeustesteillä liittymästä ulos noin 1,9 megaa, uppi on noin 0,5 megaa. Täsmälleen samat luvut tulivat ennen nopeudenvaihtoa sillä kaksi megaisellakin.
Omien sivujen tunnuksia en muista, ja sitä paitsi liittymän vaihdon yhteydessä piti tehdä myös omistajavaihto, ainakin niin ahkera puhelinmyyjä lupasi tehdä, kun tietoni otti ylös nopeuden vaihdon yhteydessä. Nyt asiakaspalveluun soitettaessa ainakin piti vielä vanhan omistajan (eli isäpuoleni) henkilötunnus antaa, eli ilmeisesti omistajuus ei ollut siirtynyt minulle.
Mitä hittoa tässä pitäisi tehdä, kun Soneraan ei oikeasti saa yhteyttä mitään kautta, ainoa keino on puhua sille automaatille puhelimessa, ja sekun ei ymmärrä tilannetta.
Jos tilanne ei tästä muutu, niin minusta tässä Sonera on tehnyt virheen, ja vaadin hyvitystä jo maksetuista kalliimmista laskuista. Toivon syvästi, että täällä foorumilla pyörii oikeasti joku Soneran työntekijä, joka huomaisi tämän. Ettei täälläkin vain olisi jotain automaatteja, jotka eivät tilannetta ymmärrä.
Sivu 1 / 1
Tilanne ymmärretään, mutta Keskustele ja kysy forumilla ei hoideta yksittäisen liittymän asioita.
Jos ADSL-yhteyden nopeudet ovat useammalla modeemilla testattuna pysyneet koko ajan 2048/512 kbit/s tasolla, saattaa liittymän nopeusluokka olla verkossa väärin. Liittymästä tulisi tehdä vikailmoitus, jotta asia saadaan tarkistettua ja tarvittaessa korjattua. Voit toimia seuraavasti:
- Soita 0206 90101 ja jätä vikailmoitus automaatin kautta.
Tai:
- Soita Asiakaspalveluun 0200 17000 ja selvitä mitkä ovat liittymän tunnukset. Kun saat tunnukset, tee vikailmoitus Omien sivujen Laajakaistan vikailmoitus -lomakkeella.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Jos ADSL-yhteyden nopeudet ovat useammalla modeemilla testattuna pysyneet koko ajan 2048/512 kbit/s tasolla, saattaa liittymän nopeusluokka olla verkossa väärin. Liittymästä tulisi tehdä vikailmoitus, jotta asia saadaan tarkistettua ja tarvittaessa korjattua. Voit toimia seuraavasti:
- Soita 0206 90101 ja jätä vikailmoitus automaatin kautta.
Tai:
- Soita Asiakaspalveluun 0200 17000 ja selvitä mitkä ovat liittymän tunnukset. Kun saat tunnukset, tee vikailmoitus Omien sivujen Laajakaistan vikailmoitus -lomakkeella.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.