Skip to main content
Miksi TeleWell EA510 tippuu koko ajan pois linjalta(ASDL-valo katoaa). Tätä voi tapahtua pahimmilaan useita kertoja tunnissa. Se on otettu käyttöön HelpSonin puhelintuen avustuksella. Onko vika Soneran yhteydessä vai modeemissa ? Miten pitäisi toimia ? Tätäkin kysymystä kirjoittaessa linja on katkennut jo kaksi kertaa.
Jos yhteydessä esiintyy jatkuvaa pätkimistä, kannattaa käydä läpi Ohjeet ja vinkit -sivultamme löytyvät ohjeet.

Jos ohjeista löytyvistä toimenpiteistä ei ole apua ongelmaan, voit jättää liittymästäsi vikailmoituksen Sonera Vikapalvelun numeroon 020 690101 (mpm/pvm).

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Linjan katkeilu on vähentynyt huomattavasti, kun vaihdoin modeemin modulointiasetuksen:
Auto -> G.DMT.
Telewellin manuaalissa suositellaan huonosti toimivan linjan tapauksessa käyttämään asetusta: ADSL Multimode.
Kumpaa asetusta Sonera suosittelee ?
Riippuen yhteyden nopeudesta on g.dmt yleensä luotettavin. 24M yhteydellä sitä ei suositella, koska tällöin yhteysnopeus rajautuu 8M nopeuteen.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa