Skip to main content

Telewell TW-EA510v3(c) ja signaalin häviäminen

  • December 11, 2014
  • 4 kommenttia
  • 19 katselukertaa

Morjens,

sain liittymän vaihdoksen johdosta Soneralta otsikon mukaisen adsl-modeemin. Ongelma on se, että kun langatonta yhteyttä käyttää, niin signaali "häviää". Käytössäni on Applen kone, joten keskusteluohjelma voi toimia ihan normaalisti mutta nettisivut eivät lataudu. Sama tapahtui myös Windows koneella.

Olen tehnyt perusasetukset.

Olisiko neuvoa millä ongelman saisi korjattua?

4 kommenttia

  • October 3, 2011
Mikäli laitteen firmware ei ole viimeisin, voi päivitystä koittaa. Päivitys löytyy Telewellin sivuilta. Tapahtuuko tuo signaalin häviäminen siten, että kentänvoimakkuus tippuu käytännössä nollaan vai siten että kenttää on, mutta viive kasvaa tms. ?

  • October 4, 2011
Olin tästä yhteydessä myös Telewelliin. He tekivät etähallinan kautta päivityksen sekä katsoivat joitakin asetuksia. Tämän jälkeen tilanne muuttui niin, että esim. kävi katsomassa youtubesta videota, videota ladattiin hetken aikaa mutta lataus keskeytyi eikä muut nettisivut auenneet lainkaan. Ilmoittaessani tästä uudemmasta käänteestä, Telewellin mukaan joko tietokoneen wlan-kortissa on vikaa tai sitten modeemin wlan-yksikkö on viallinen. Koneen wlan-kortti toimii moitteettomasti kun konetta käytän myös koulussa.

Tässä uudemmassa tilanteessa jos käyttää tietokoneen wlania pois päältä ja käynnistää uudelleen, kone ei yhdistynyt langattomaan verkkoon lainkaan ja kun tätä yritti tehdä manuaalisesti, ilmoitettiin aikakatkaisusta. Tilanne korjaantui käynnistämällä modeemi uudestaan.

Kummassakin tapauksessa langattoman verkon yhteyspalkit näyttivät täyttä.

Eli nettisivua jäädään lataamaan pitkäksi aikaa ja lopuksi tulee ettei voida yhdistää. Netti toimii moitteettomasti kun laittaa piuhan päähän.

Lisäksi lienee hyvä mainita, että omistan toisen samanlaisen modeemin, joka teki myös samaa.

  • October 5, 2011
Päivitin ohjelmiston uudelleen illalla ja uusinta ongelmaa ei näytä toistuvan.

  • October 6, 2011
Jos koneesi käyttää muualla langatonta verkkoa ongelmitta ja netti toimii piuhalla - vaikuttaisi siltä että modeemin WLAN-yksikkö voi tosiaan olla vialla. Laite on tullut meiltä ja takuu on vielä voimassa, joten laite voidaan vaihtaa uuteen takuuvaihtona. Laitevaihdon osalta voit olla yhteydessä asiakaspalveluun, puh: 0200 17000 (mpm/pvm).