Tälläisessä isommassa puulaakissa on käytössä VBS skriptillä toimiva sähköpostin lähetys, mutta tuossa eilen alkanut ilmeentyä ongelmaa kun viestit eivät ole lähteneet. Itse yhdistäisin tuohon Webmail ongelmaan, mutta jätetään se spekulaatioksi. Nyt jos täältä Pohjois-Suomesta yrittää lähettää smtp.tele.fi palvelimen kautta sähköpostia ihan VBS:n avulla (objMessage.send) niin eihän se lähde kuin yhdellä kertaa 20:stä.
Kun sitten kokeilee telnet:n avulla smtp.tele.fi palvelinta niin välillä joutuu odottamaan enemmän kuin 100 sekuntia että vastaus palvelimelta tulee. Tästä johtuen myös VBS skripti heittää härän pyllyä. Nyt olen itse saanut ongelman korjattua lisäämällä timeouttia skriptin lähetyksessä 300 sekuntiin, mutta jotain vikaa näyttäisi olevan.
Onko muilla ongelmia esim. kun käyttää telnettiä sähköpostin lähetykseen?
Rakentavin terveisin
northteam
Telnet yhteys smtp.tele.fi
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.