Tälläisessä isommassa puulaakissa on käytössä VBS skriptillä toimiva sähköpostin lähetys, mutta tuossa eilen alkanut ilmeentyä ongelmaa kun viestit eivät ole lähteneet. Itse yhdistäisin tuohon Webmail ongelmaan, mutta jätetään se spekulaatioksi. Nyt jos täältä Pohjois-Suomesta yrittää lähettää smtp.tele.fi palvelimen kautta sähköpostia ihan VBS:n avulla (objMessage.send) niin eihän se lähde kuin yhdellä kertaa 20:stä.
Kun sitten kokeilee telnet:n avulla smtp.tele.fi palvelinta niin välillä joutuu odottamaan enemmän kuin 100 sekuntia että vastaus palvelimelta tulee. Tästä johtuen myös VBS skripti heittää härän pyllyä. Nyt olen itse saanut ongelman korjattua lisäämällä timeouttia skriptin lähetyksessä 300 sekuntiin, mutta jotain vikaa näyttäisi olevan.
Onko muilla ongelmia esim. kun käyttää telnettiä sähköpostin lähetykseen?
Rakentavin terveisin
northteam
Sivu 1 / 1
Hmm täytyy vetää fleimausta sen verran takaisin, että etäyhteydellä kokeilin omaa konettani niin se ainakin onnistui saamaan yhteyden telnetillä palvelimeen noin sekunnissa, ja se menee kyllä aikastalailla samaa reittiä kuin ongelma koneiden pyynnöt. Nyt vähän vaikuttaisi kyllä muilta ongelmilta. mutta ilmoittelen jos jotain löytyy. Ja jos joku sattuu osaamaan käyttää cmd -> telnet -> o smtp.tele.fi 25 niin voisi kertoa miten muualla toimii. Tietää ainakin sitten syyttää jotain tuolla Soneran palvelimen ja puulaakin välillä olevaa.
hmm tuossa joku sanoi että yritysten verkosta tuleva posti menee eri palvelimelle kuin yksityiskäyttäjien. Tämä voisi selittää miksi kotoa toimii moitteetta, mutta täältä puulaakin verkosta ei. Nyt tarvitaan asiantuntijaa kertamaan tähän vastaus. Eli meneekö yritysverkon liikenteen sähköpostit eri palvelimelle kuin yksityiskäyttäjien? Itse en kyllä ymmärtäisi tätä sillä smtp.tele.fi kyllä osoittaa tiettyyn koneeseen DNS:n mukaan joten ei se ainakaan itsessään muutu miksikään.
Keskustele ja kysy foorumi käsittelee kuluttajaliittymiä ja -tuotteita. Jos ongelma jatkuu, kannattaa ottaa yhteys yrityspuolen Tekniseen asiakaspalveluun 0206 90801. Yhteydenotto onnistuu myös tällä lomakkeella.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.