Skip to main content

Tg789vn

  • December 11, 2014
  • 4 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Aikaisemmin oli käytössä zyxelin modeemi, josta meni yhdestä ethernet portista piuha TP-linkin routterille jossa oli kiinni ps3 ja yksi tietokone. Nyt Soneralta tuli uusi hiano Thompsonn adsl härpäke joka ei nyt ymmärrä jakaa ip osoitetta reitittimelle?! Miksi näin? Kun valitettavasti tuossa "härpäkkeessä" on vain 100mb portit omassa TP-linkissä on 1gb portit j tarvitsen niitä sisäverkossani.

4 kommenttia

  • April 4, 2012
Zeroc kirjoitti:
Aikaisemmin oli käytössä zyxelin modeemi, josta meni yhdestä ethernet portista piuha TP-linkin routterille jossa oli kiinni ps3 ja yksi tietokone. Nyt Soneralta tuli uusi hiano Thompsonn adsl härpäke joka ei nyt ymmärrä jakaa ip osoitetta reitittimelle?! Miksi näin? Kun valitettavasti tuossa "härpäkkeessä" on vain 100mb portit omassa TP-linkissä on 1gb portit j tarvitsen niitä sisäverkossani.


Kokeiles näin quotesin tämän omasta threadista:

Deltree kirjoitti:
Terve!

Itse painin hetken saman ongelman kanssa. ei pystynyt omia servuja eikä mitään tekemään.
Löysin siihen ratkaisun..

Vedin seinän pluginista kaapelin ensin routerille ja siitä tietokoneelle ja routerista myös thompsonin boxille. Thompsonista tietenkin normaalisti digiboxille. Hienosti toimii.. oikeastaan muuta vaihtoehtoa ei ole.. tosin routerin voi korvata kytkimellä :)

  • April 4, 2012
Tuo ei tässä tapauksessa toimi. Tuo thompsonin voi tuli adsl yhteyden päähän ja routerissa kun ei ole puhelinlinja paikkaa

  • April 6, 2012
Laita reititin siltaavaan tilaan (eli ip:t tulevat thomsonilta), laitteet reitittimeen kiinni ja reititin johonkin thomsonin ethernet-porteista. Tällöin liikenne talon sisäverkossa sujuu gigabittivauhtia ja internetiin pääsee.

  • April 11, 2012
Ei tuota romu luotaa saa siltaavaksi tai en ainakaan siihen asetusta löydä. Tuo on kyllä oikea surkeuden huippu tuo loota