Huomenta.
Puoli viiden aikoihin oli näköjään päivityskeiju käynyt boksissa ja uudenkarhea (?) 8.8.B.A (?) firmware oli resetoinut boksin. Siinä muuten kaikki toimi kuten edelleen, mutta pöytäkone jolla on staattinen IP ei enään päässyt ulkoverkkoon tai ainakaan nettisurffaus ei onnistunut. Pikaisen kokeilun jälkeen selvisi, että boksi ei tarjoa DNS-palvelua ellei ole DHCP-clienttinä (eli Windowsin IP-asetuksissa ei voinut laittaa DNS-palvelimeksi 192.168.1.254-osoitetta vaan siihen piti syöttää suoraan Soneran DNS-palvelinten IP-osoitteet).
Pitää tänään testata illalla, että vaikuttaako tämä muihin verkkopalveluihin. Jos ne toimivat, niin eipä siitä suoranaista haittaa ole, mutta tämä on nyt vinkkinä jos joku muukin painii ongelman kanssa.
Täältä löytyvät palvelinten IP-osoitteet: http://www5.sonera.fi/ohjeet/DNS
TG789VN uusi firmis ja staattisten IP:eiden DNS-reititys
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.