Skip to main content

Thompson tg789vn

  • December 11, 2014
  • 1 kommentti
  • 0 katselukertaa

Tänään sitten tipahti postista tämä kauhistuttava vekotin. Olisiko tähän malliin valmistettu laadukkaita muuntajia, ilman tuota ihanaa kokoaikaista korkeaa surinaa muuntajasta? Tällainen jatkuva korkea, vaikkakin hiljainen, ulina ei ole mitenkään mielekästä kuunneltavaa. Modeemia ei voi sijoittaa eri paikkaan, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jää vaihtaa muutaja toimivaan, joka ei tällaista ääntä pidä. Taitaa silti olla mahdatonta saada hiljaista muuntajaa näinkin laaduttomaan laitteeseen.

Miten tällaisen kanssa pitäisi toimia?

On kyllä vihonviimeinen idea pakottaa asiakkaat käyttämään tiettyä modeemia, jonka asetuksia ei pääse muuttamaan. Siltaavatila on ainakin itselleni erittäin tärkeä, koska Soneran yhteys on pätkivää laatua. Tämän vuoksi välissä on ollut reititin, joka heittää mokkulalle netin, jos adsl katkeaa. Nykyisellä modeemilla tämä ei enää onnistu, koska modeemi ei suostu keskustelemaan vanhojen laitteiden kanssa. Yleensä palvelua parannetaan, ei huononneta. Tässä pieni vinkki sinne asiakaspalveluun tulevaisuutta ajatellen.

Miettikää millainen asiakastyytyväisyys voisi olla, jos asiakas pääsisi säätämään edes perustoimintoja itse modeemista? Suurelle yleisöllehän tuosta säätämättömyysongelmasta ei ole mitään haittaa, koska he eivät asiasta mitään tajua. Toista se on ammattilaisten keskuudessa, valitettavasti. Toinen vaihtoehto tietenkin olisi rakentaa paremmat verkot, jotta ne eivät keikkaisi muutamaan koti-tv asiakkaaseen. Näin asiakkaat voisivat valita käyttävätkö he Soneran rajoittunutta surkeaa laitettava vaiko laadukasta omaa laitettaan ja käytössä olisi asiakaslähtöisesti valittu tekniikka jakaa lähetystä. Itselläni ainakin tippui näin viimeinenkin usko Soneraan. Ensin tapetaan kilpailu ja sitten vielä pakotetaan käyttämään jotain surkeita modeemeita, jotka ulisevat kuin heinäsirkat pellolla...

1 kommentti

  • January 15, 2013
Hei Yule,

Muuntajasta kannattaa olla yhteydessä vikapalveluumme, 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

Emme pakota käyttämään KotiTV palvelun kanssa Thomson palvelureititintä. Yhteydessä voi käyttää myös muita modeemeita. Thomson palvelureititin on ainoa laite jota tuemme ja jonka kanssa voimme taata palvelun toimivuuden. Muiden laitteiden osalta vastuu jää käyttäjälle.

Palstallamme on myös ketju, jossa mm. Telewell on tarjonnut omaa ratkaisuaan. viewtopic.php?f=67&t=10874&p=51857#p51857