Skip to main content

Thompsonin laatikko väliin, niin mikään ei toimi..

  • December 11, 2014
  • 6 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Yhteys on laajakaista-extra 100M/jotain.. Huoneistossa on oma jakamonsa, missä on Jakamo-pistoke. Tietokoneen nettiyhteys toimii loistavasti, kun liitän jakamo-pistokkeesta suoraan koneen verkkokorttiin. Kun liitän Jakamosta Thompsonin WAN-porttiin ja LAN-portista tietokoneeseen, niin eipä enään toimikaan. Ei toimi myöskään koti-tv.

Thompsonissa palaa valot WAN-portissa ja LAN-portissa. Koneella pääsee Thompsonin "sisään", joten tämän välin ilmeisesti pitäis olla kunnossa. Jotenkin Thompson vain ei päästä bittejä kulkemaan WANistä LANiin tai jotain........... On resetoitu ja on soitettu tukeen ja kokeiltu vaikka mitä. On kokeiltu uutta Thompsonia, kun vanhan väitettiin olevan rikki.

Tulee kohta harmaita hiuksia tämän kanssa..

6 kommenttia

  • January 2, 2011
Kokeile laittaa piuha thompsonin lootan puolellakin LAN porttiin.

WAN-liitintä käytetään yleensä silloin, kun vedetään piuha kytkimestä modeemille. Eli kytkimen WAN porttiin ja modeemin LAN porttiin. Eli jos sulla on Thompsonin kautta ADSL-yhteys niin kaikki nettiin haluavat laitteet kytketään silloin LAN portteihin. Näin niinku kiertäen ja pirun vaikeaselkoisesti selitettynä :D

  • January 2, 2011
Haukka kirjoitti:
Kokeile laittaa piuha thompsonin lootan puolellakin LAN porttiin.

WAN-liitintä käytetään yleensä silloin, kun vedetään piuha kytkimestä modeemille. Eli kytkimen WAN porttiin ja modeemin LAN porttiin. Eli jos sulla on Thompsonin kautta ADSL-yhteys niin kaikki nettiin haluavat laitteet kytketään silloin LAN portteihin. Näin niinku kiertäen ja pirun vaikeaselkoisesti selitettynä :D


Kiitos vastauksesta, mutta ei toiminut..

Kyseessähän ei siis ole ADSL-yhteys (jos olen oikein ymmärtänyt). Mielestäni yhteys on jonkinlainen Ethernet-yhteys ja ohjeiden mukaisesti pitäis toimia niin, että piuhat jakamosta Thompsonin WANin ja LANista koneeseen ja digiboxiin ym.

  • January 3, 2011
Ja kyseessähän on siis laajakaista extra / Ethernet..

Voisko tässä nyt olla kyseessä se, että Sonera toimitti Thompsonin tg789vn laitteen, jos se ei olekaan tähän touhuun yhteensopiva? Kyseistä vehjettä ei löydy edes Soneran omilta sivuilta...

http://www5.sonera.fi/ohjeet/Luokka:Mod ... A4hiverkko

Thompson tg784 kyllä löytyy kotitv kohdasta ja muualta.

  • January 4, 2011
leksi85 kirjoitti:
Ja kyseessähän on siis laajakaista extra / Ethernet..

Voisko tässä nyt olla kyseessä se, että Sonera toimitti Thompsonin tg789vn laitteen, jos se ei olekaan tähän touhuun yhteensopiva? Kyseistä vehjettä ei löydy edes Soneran omilta sivuilta...

http://www5.sonera.fi/ohjeet/Luokka:Mod ... A4hiverkko

Thompson tg784 kyllä löytyy kotitv kohdasta ja muualta.


Kyseinen laite on toimiva myös sinun yhteydessäsi. Olitko katsonut jo ohjeita KotiTV:n laiteasennusosiosta. Kohdassa 2. on myös Extra Ethernet/Kuitu -yhteyden ohjeet. TG789vn -laitteen ohjeet tulevat sivustollemme lähitulevaisuudessa.

  • January 4, 2011
Joo olen kyseiset ohjeet kyllä katsonut. Tilanteesta on jo vikailmoitus tehty ja nyt odotellaan, jos asentajat saavat systeemin toimimaan.. Mahdollisesti jotain vikaa verkossa, joten täytyy jotain asetuksia muuttaa sieltä SOneran päästä. Siis mahdollisesti.

Mutta toivottavasti pian asia selviää.

Kiitos Tanjalle vastauksesta.

  • January 7, 2011
leksi85: Monen vaiheen jälkeen laajakaistaliittymäsi viankorjaus on laitettu asentajalle tänä päivänä.