Skip to main content

Thomson 789n asetukset ja kytkentä

  • December 11, 2014
  • 3 kommenttia
  • 7 katselukertaa

Onko mahdollista saada Kotitv:tä/Thomson 789n palvelureititintä toimimaan oman reitittimen (Buffalo) takana? Entä onko mahdollista muuttaa Thomsonin asetuksia mm. port forwarding?

3 kommenttia

  • January 7, 2011
abc kirjoitti:
Onko mahdollista saada Kotitv:tä/Thomson 789n palvelureititintä toimimaan oman reitittimen (Buffalo) takana?


On muuten, mutta silloin ei Koti TV toimisi. Thomson-palvelureititin täytyy olla ulkoverkosta päin katsottuna liittymässä ensimmäisenä laitteena ja Motorola IPTV-digiboxi kytkettynä yhteen sen LAN-liittimistä, jotta Koti TV toimii.

Voit kytkeä Buffalon yhteen Thomsonin LAN-liittimistä, jos kaksi reititintä on välttämättömyys. Tällaisessa kytkennässä voi olla eduksi muuttaa Buffalo siltaavaksi, koska reitittävänä Buffaloon kytketyille tietokoneille tulee internet-yhteydelle kaksi peräkkäistä/sisäkkäistä nattausta (NAT = Network Address Translation). Se saattaa tuottaa ongelmia.

abc kirjoitti:
Entä onko mahdollista muuttaa Thomsonin asetuksia mm. port forwarding?


Portti-forwardia tai sovelluskohtaista liikenteen ohjausta halutulle sisäverkon koneelle ei ole Soneran Thomson TG789 - modeemissa estetty.

Laitteen manuaalissa sivuilla 68-69 on ohjeet kuinka toimia kun halutaan ohjata ulkoa tuleva liikenne TG789:n takana sisäverkossa olevalle tietokoneelle. PDF-tiedostossa sivunumerot ovat 76-77. Ohjeen mukaan asetuksista valitaan mikä palvelu on kysessä ja mille sisäverkon tietokoneelle se ohjataan.

  • February 19, 2011
Tapio kirjoitti:
Portti-forwardia tai sovelluskohtaista liikenteen ohjausta halutulle sisäverkon koneelle ei ole Soneran Thomson TG789 - modeemissa estetty.

Laitteen manuaalissa sivuilla 68-69 on ohjeet kuinka toimia kun halutaan ohjata ulkoa tuleva liikenne TG789:n takana sisäverkossa olevalle tietokoneelle. PDF-tiedostossa sivunumerot ovat 76-77. Ohjeen mukaan asetuksista valitaan mikä palvelu on kysessä ja mille sisäverkon tietokoneelle se ohjataan.


Joo, ei ole estetty. Se on vain niin pirun bugista että multa meni koko hemmetin lauantaipäivä tämän kanssa taistellen ennenkuin sain lukemattomien factory resettien jälkeen homman kuosiin.

Avain on OTTAA UPNP POIS PÄÄLTÄ ENNENKUIN TEKEE MITÄÄN, muuten thomson korruptoi asetuksensa ja alkaa tarjota sulle

The port configuration of the game or application conflicts with an already assigned game & application. Assigning this game or application is not possible.

-virheilmoitusta kun yrität asettaa laitteille port forward asetuksia. Tässä vaiheessa kun tuo virheilmoitus tulee ei ole enää mitään tehtävissä paitsi palauttaa tehdasasetukset..

Tuosta puheenollen, koska 8.4.2.U firmispäivitys on tulossa? Technicolor (ex thomson) tietää itsekin että tämä on melkoinen bugiläjä ja korjaa koodia minkä kerkeää..

  • February 22, 2011
ollittm kirjoitti:
Tuosta puheenollen, koska 8.4.2.U firmispäivitys on tulossa? Technicolor (ex thomson) tietää itsekin että tämä on melkoinen bugiläjä ja korjaa koodia minkä kerkeää..


Päivitys on kevään aikana tulossa myös Soneran Thomson TG789vn -palvelureitittimiin.