Skip to main content
Ostin uuden thomson kaapelimodeemin ja en saa sitä toimimaan. Johdot on oikein kytketty mutta modeemissa välkkyy pelkkä internet valo. Vein modeemin sonera liikkeeseen ja ottivat sen testattavaksi ja kuulemma toimii, ja tänään myyjä suoritti siihen jonkun pakkokytkennän tms. En ymmärrä mikä mättää. Olen kaikkeni tehnyt mutta ei vaan toimi. Apua kiitos! 🙂
Modeemin MAC-numero pitäisi olla Soneran tiedossa ja valtuutettuna liittymällesi, jotta kaapelimodeemilla saa ulkoverkon yhteyden auki. Onkohan myyjä testannut että internet-yhteys todellakin toimii modeemin kautta?

Asiakaspalvelu numerossa 0200 17000 (mpm/pvm) voi tarkistaa että modeemin MAC-numero on liittymäsi tiedoissa oikein. MAC-numero on 12 merkkiä pitkä heksadesimaaliluku ja siinä voi olla merkit 0-9 ja a-f. MAC-numero lukee modeemissa olevassa tarrassa.
Myyjä on tarkastanut MAC numeron jo kolmeen kertaan, mut ei vieläkään saa mitään yhteyttä verkkoon. Voikohan vika olla sitten modeemissa?
Jos modeemi liikkeessä toimi eli sillä sai internet-yhteyden auki, pitäsi se toimia myös sinulla. Ymmärsin että kyseessä on uusi kaapelimodeemi vanhan tilalle eli päätelaiteen vaihto uudempaan. Onko näin eli onko osoitteessasi toiminut aikaisemmin (tai toimiiko edelleen) toinen kaapelimodeemi Soneran verkossa?

Jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voin sen perusteella tarkistaa laajakaistaliittymäsi tilan. Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille.

Vastaa