Skip to main content
Hei, minulla on vielä vuoden loppuun asti Elisan Laajakaista HETI, mutta haluan tulla Soneran asiakkaaksi 1.01.2010 alkaen. MInulla on THomson TCW 710 -mallinen langaton modeemi käytössä ja se toimii moitteettomasti. Tarvitsemme langattoman hteyden koska taloudessa on sekä kannettava että pöytätietokone, joka on kaapeleilla kiinni modeemissa.

Osaatko sanoa, toimiiko se myös Soneran laajakaistaliittymässä?
Voitko vielä kertoa mitä Soneran liittymää vastaa minun Laajakaista heti. Se ELisan laajakaistan netti toimi minulla samana päivänä kun tilasin sen. Toimivatko myös nuo ADSL ja Extra heti ja mikä on niiden ero?
Haluan että minulla olisi Soneran tarjoama netti 8 Mbit/s 1.01.2010 alkaen.

Terveisin
Kannattaa ensiksi tarkistaa onko osoitteessasi saatavuutta Sonera Laajakaistaliittymälle ja samalla se, mille Soneran Laajakaistaliittymälle on osoitteessasi saatavuus. Muun muassa tarvittava laitteisto, liittymän toimitusaika ja liittymän nopeusluokat riippuvat Sonera Laajakaistaliittymän saatavuudesta.

Voit tarkistaa saatavuuden kätevästi Soneran sivuilla, osoitteessa http://www.sonera.fi/Laajakaista/

Sivulta löydät myös paljon informaatiota liittymästä, johon osoitteessasi on saatavuus. Lisätietoja saat myös asiakaspalvelustamme, puh. 0200 17000 (mpm/pvm).

T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
Thomson TWC710 on kaapelimodeemi ja toimii vain kaapeli-TV verkon laajakaistaliittymässä.

Jos osoitteeseenne on saatavuus Sonera Laajakaista Extralle, on tällöin talon sisäverkosta riippuen tarvittava päätelaite joko ADSL-modeemi tai ethernet-reititin. Molemmissa laitteissa voi olla langattoman yhteyden mahdollistava WLAN-tukiasema mukana, ja päätelaitteet ovat tilattavissa liittymän kanssa samalla kertaa.

Jos taas osoitteeseenne on Sonera ADSL saatavuus, on päätelaitteen oltava ADSL-modeemi. Thomson TWC710 - kaapelimodeemi ei siis käy Sonera laajakaistan päätelaitteeksi, jos asuntonne on kytketty toisen kaapeli-TV operaattorin verkkoon.

Sonera laajakaistaliittymän toimitusaika on pisimmillään 3 vikkoa (ADSL-liittymä toisen operaattorin puhelinverkossa), joten kannataa tarkistaa saatavuus hyvissä ajoin. Sonera laajakaistan saatavuutta ja hintoja voit tiedustella myös Myyntipalvelumme maksuttomasta numerosta 0800 133133.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa