Skip to main content

Thomson TG784

  • December 11, 2014
  • 12 kommenttia
  • 54 katselukertaa

En pääse muodostamaan WLAN yhteyttä kyseisellä boxilla. Ethernet-kaapelilla suoraan seinästä koneeseen saan yhteyden, mutta seinästä tukiasemaan kone herjaa, että yhteyttä ei voida muodostaa. Mistä tämä voisi johtua ja mitä tehdä?

http://www5.sonera.fi/ohjeet/Thomson_TG784

Täällä neuvotaan, että mene 192.168.1.254, jolloin eteesi avautuu Thomsonin hallintasivu. Mutta itse en ainakaan pääse tuolla osoitteella mihinkään? Onko tuo osoite vaihtunut?

12 kommenttia

olkitu
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • September 10, 2014
En usko että osoite on muuttunut. Voit kokeilla resetointia. Jos et pääse tohon osoitteeseen, sinun tulee tarkistaa onko sinulla oikea IP-osoite koneellasi.

http://www5.sonera.fi/ohjeet/IP-osoite/Windows_7

  • September 10, 2014
Hei Samli,

Kokeiletkos onnistuisiko osoitteella 192.168.1.1?

Lisäisitkös samalla asiakasnumeron tietoihisi näkyviin. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.

  • September 11, 2014
Ei toimi 192.168.1.1
192.168.1.254
,eikä komentokehotteesta haetut 192. alkuiset

Mikä tässä voisi olla, että saisi WLAN yhteyden toimimaan?

olkitu
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • September 11, 2014
Samli kirjoitti:
Ei toimi 192.168.1.1
192.168.1.254
,eikä komentokehotteesta haetut 192. alkuiset

Mikä tässä voisi olla, että saisi WLAN yhteyden toimimaan?


Mikä on koneesi IP-osoite? Tässä ohje miten selvität sen http://www5.sonera.fi/ohjeet/IP-osoite/Windows_7

IP-osoitteesi tulisi olla 192.168.1.2-192.168.1.253 jotta yllä mainituista osoitteista toimisi. Jos osoite on 169 alkuinen, niin tämä on Windowssin oletus osoite, joka tulee jos ei saa yhteyttä reitittimen IP-osoite jakoon.

Et siis toki kokeile laittaa selaimella koneesi omaa IP-osoitetta. Oletusyhdyskäytävän osoite on yleensä hallintapaneelin IP-osoite.

Oletko kokeillut resetointia / uudelleen käynnistystä?

  • September 12, 2014
Nyt on se tilanne, että reitittimessä välkkyy valot powerin ja ethernetin kohdalla. (Power oranssina & ethernet vihreänä). Mitähän tämä tarkoittaa? Nyt ei tosiaan edes löydä ollenkaan tuota WLAN osoitettani SoneraGateway00-26-44-36-F8-4A, joka vielä eilen löytyi, mutta siihen ei pystynyt yhdistämään.
Kummallakaan IP-osoitteella en pääse mihinkään sivuille, kun koitan kirjoittaa niitä selaimen osoitekenttään ja eri selaimillakin kokeiltuna.

olkitu
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • September 12, 2014
Mikä on koneesi IP-osoite ja Oletusyhdyskäytävän osoite? Haluan tietää minkälainen on privaatti osoitteesi jotta voisin autta paljon paremmin. Privaatti osoite on ihan turvallista antaa, sillä modeemisi suojaa sisäverkkoasi, joten ei kukaan keskustelun lukija voi hyötyä siitä. Julkista osoitetta ei kannata antaa.

Lisätietoa privaatti osoitteista http://fi.wikipedia.org/wiki/IP-osoite

  • September 12, 2014
Eli komentokehotteesta -> ipconfig ei löydy mitään, kun tukiasema on kytkettynä seinään.

Kun piuha suoraan seinästä koneeseen löytyy seuraavat:
IPv4: 86.50.32.69
Subnet mask: 255.255.255.128
Default gateway 86.50.32.1

olkitu
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • September 12, 2014
Sinun modeemisi on sillatussa tilassa joten et pääse tämän takia muodostamaan yhteyttä 192.168.1.1 tai 192.168.1.254 osoitteeseen. Onko sinulla koneesi kiinni 4 portissa? Resetoi modeemi ja kytke koneesi uudelleen.

  • September 12, 2014
Olen pitänyt 1.portissa, pitääkö olla 4.? Jostain syystä en enää pysty resetoimaan boxia? Eli mitään ei tapahdu vaikka pitäisi resetnappia kuinka kauan pohjassa. Vielä eilen onnistui boxin resetointi. Mikäs tähän avuksi, jos tuo reset ei enää onnistu resetnapin kautta?

olkitu
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • September 12, 2014
Ei tarvitse olla portissa 4, mutta yleensä jos on annettu siltauspyyntö niin porttiin 4 se tulee.

  • September 13, 2014
Eli mitä helvettiä tässä nyt pitäisi tehdä? Boxi lähtee normaalisti päälle, noin minuutin jälkeen menee tilaan, jossa välkkyy vihreä ja oranssi valo powerin ja ethernetin kohdalla. Boxia ei pysty resetoimaan siitä pienestä reiästä. Ei tapahdu mitään, vaikka pitäisi pohjassa useamman minuutin

  • September 16, 2014
Moi samli,

Voisit ottaa vielä yhteyttä vikapalveluumme, jos resettiäkään ei pysty tekemään. Voit jättää Omilta Sivuilta vikailmoitusta tai soittaa meille 0206 90101.