Skip to main content

Thomson TG789 Boottailu

  • December 11, 2014
  • 22 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Thomson on ruvennut boottailemaan itsekseen, joskus useita kertoja päivässä, rupee vähän hatuttaa koko boxi. Sisässä on uusin firmis, mutta teki aiemmallakin firmiksellä tuota vaan ei niin usein, pahinta on kun joskus häviää kaikki asetukset ja laita taas ne uudelleen. Eikö tuon Thomsonin tilalle ole muuta purkkia tarjota?

22 kommenttia

  • February 10, 2013
Sama ongelma myös täällä. Minulla on itse asiassa jo toinen Thomsonin modeemi. Ensimmäinen teki samaa ja vaihtoon meni. Vaihto ei kyllä auttanut silloin mitään. Ongelmat poistuivat itsestään muutaman kuukauden ajaksi lähes kokonaan. Boottailu oli hyvin satunnaista. Viat vähenivät siis samalla kun muutimme toiseen osoitteeseen. Nyt uusimman päivityksen myötä boottailu on mennyt sellaiseksi, että aika vaikea tämän netti yhteyden kanssa on taas tehdä mitään joka vaatii luotettavaa yhteyttä. Rajoittaa hyvin pelaamista. Ei paljon uskalla ottaa kisoihin osaa iRacingissä kun ei tiedä milloin yhteys katkeaa. Jos asiaan ei tule parannusta niin kohta on pakko laittaa jokin toinen modeemi kiinni, vaikka siinä sitten KotiTV-palvelun käyttö mahdollisuuden menettääkin.

  • Aloittaja
  • Faxaaja
  • February 10, 2013
Niin kyllä tuo vähän ikävä homma on, ja jos toisen modeemin ottaa käyttöön niin Koti-Tv:llä ei tee sitten mitään. Sonera saisi minusta vaihtaa koko palvelureitittimen toiseen merkkiin/malliin, on sen verran ollut ongelmia tuon mallin kanssa ja tuo Zyxel 2302HW-P1 ei taida toimia meidän liittymissä.

  • February 11, 2013
Hei maveríc ja ripwalker

maveríc, eli sinulla modeemi resetoi itse itseään toistuvasti? Tämä viittaa vahvasti laitevikaan. Tarkastin samalla liittymäsin tilan ja itse yhteys ei näytä pätkivän. Tämä vahvistaa laitevikaa. Valitettavasti Thomson on aina modeemi mitä tarjoamme Viihdepalvelun kanssa. Ota yhteyttä Vikapalveluumme, niin tehdään modeemilla takuuvaihto.

ripwalker, tarkastin samalla sinun liittymäsi ja yhteys näyttää pätkivän. Jos Thomson vaihdettu jo kerran, en usko että vika jää modeemiin. Eihän sinulla ole käytössä pitkään puhelinjohtoa modeemin ja puhelinpistokkeen välillä? Pitkä puhelinjohto aiheuttaa usein pätkimistä ADLS-yhteyksissä. Löydät muita vinkkejä ADLS-yhteyden pätkimisongelmiin täältä. Mikäli näistä vinkeistä ei ole apua, ota yhteyttä Vikapalveluumme ja jätä asiasta vikailmoitus. Eiköhän pätkimnen saada loppumaan.

  • February 11, 2013
Arttu- kirjoitti:


ripwalker, tarkastin samalla sinun liittymäsi ja yhteys näyttää pätkivän. Jos Thomson vaihdettu jo kerran, en usko että vika jää modeemiin. Eihän sinulla ole käytössä pitkään puhelinjohtoa modeemin ja puhelinpistokkeen välillä? Pitkä puhelinjohto aiheuttaa usein pätkimistä ADLS-yhteyksissä. Löydät muita vinkkejä ADLS-yhteyden pätkimisongelmiin täältä. Mikäli näistä vinkeistä ei ole apua, ota yhteyttä Vikapalveluumme ja jätä asiasta vikailmoitus. Eiköhän pätkimnen saada loppumaan.


Käytössä on modeemin mukana tullut lyhyt puhelinjohto. On koetettu myös toisella johdolla.

  • Aloittaja
  • Faxaaja
  • February 11, 2013
Arttu- kirjoitti:
Hei maveríc ja ripwalker

maveríc, eli sinulla modeemi resetoi itse itseään toistuvasti? Tämä viittaa vahvasti laitevikaan. Tarkastin samalla liittymäsin tilan ja itse yhteys ei näytä pätkivän. Tämä vahvistaa laitevikaa. Valitettavasti Thomson on aina modeemi mitä tarjoamme Viihdepalvelun kanssa. Ota yhteyttä Vikapalveluumme, niin tehdään modeemilla takuuvaihto.

ripwalker, tarkastin samalla sinun liittymäsi ja yhteys näyttää pätkivän. Jos Thomson vaihdettu jo kerran, en usko että vika jää modeemiin. Eihän sinulla ole käytössä pitkään puhelinjohtoa modeemin ja puhelinpistokkeen välillä? Pitkä puhelinjohto aiheuttaa usein pätkimistä ADLS-yhteyksissä. Löydät muita vinkkejä ADLS-yhteyden pätkimisongelmiin täältä. Mikäli näistä vinkeistä ei ole apua, ota yhteyttä Vikapalveluumme ja jätä asiasta vikailmoitus. Eiköhän pätkimnen saada loppumaan.

Ok, laitoin omien sivujenkautta tuon vika ilmoituksen. Toivottavasti saisi modeemin vaihdettua nopeaan, tuosta nopeudesta mainitsin kanssa, kun se oli alkuun 18 Mbit/s ja nyt näytti jotain 11 Mbit/s.

  • February 12, 2013
ripwalker kirjoitti:
[quote="Arttu-":1f79ufn1]

Käytössä on modeemin mukana tullut lyhyt puhelinjohto. On koetettu myös toisella johdolla.
[/quote:1f79ufn1]

Suosittelen että tee niin kuin maveric teki eli jätä asiasta Palvelupyyntö linkin kautta niin tutkitaan asiaa tarkemmin.

maveric, hyvä homma! Palvelupyynnöt pyritään käsittelemään mahdollisimman nopeasti. Modeemin saapumisessa menee yleensä pari arkipäivää.

  • Aloittaja
  • Faxaaja
  • February 25, 2013
Moi, modeemin sain viime viikolla mutta olin näköjään poistanut sen viestin mihin tuon vanhan modeemin voi palauttaa, niin voitteko laittaa uuden teksti viestin missä on palautus osoite.

  • February 25, 2013
Hei maveric,

Lähetin asiakastiedoissasi olevaan numeroon palautusosoitteen tekstiviestinä.

  • Aloittaja
  • Faxaaja
  • February 25, 2013
Timo- kirjoitti:
Hei maveric,

Lähetin asiakastiedoissasi olevaan numeroon palautusosoitteen tekstiviestinä.

Kiitti tuli perille, semmoista vielä kysyisin et onko tuota Itellan Asiakaspalautus 14 -korttia käytettävä vai riittääkö jos tulostaa osoitteen ja iskee kiinni pakettiin ja tarviiko siihen mukaan laittaa mitään lappua palautuksen syyksi?

  • Aloittaja
  • Faxaaja
  • February 28, 2013
Niin miten tuon kanssa nyt on??

  • February 28, 2013
Hei maveric,

En ole näissä tapauksissa kuullut tuota korttia käytettävän, joten riittää että sopimusnumero ja palautusosoite ovat selvästi näkyvissä.

  • Aloittaja
  • Faxaaja
  • February 28, 2013
Timo- kirjoitti:
Hei maveric,

En ole näissä tapauksissa kuullut tuota korttia käytettävän, joten riittää että sopimusnumero ja palautusosoite ovat selvästi näkyvissä.

Okei, Kiitti vien huomenna paketin postiin.

  • Aloittaja
  • Faxaaja
  • April 6, 2013
Moi, no nyt tämä uusikin on ruvennut boottaamaan itseään, on vielä pahempi kuin entinen Thomsoni.
Viime viikolla se tuon aloitti ja sitä on jatkunut nyt joka päivä, heti kun laittaa virrat vehkeeseen niin kohta laite boottaa itsensä tai sitten se ei pysy linjoilla. Tänäänkin on tehnyt tuon ainakin 5 kertaa, tuossa kun seurasin sitä niin näyttää et se katkaisee yhteyden verkkoon, ei pala tuo internet valo ja nettiin ei pääse, vähän aikaa kun ottaa niin se palautuu ns. tulille. Mitä tuolle voisi tehdä?
Edit: nyt kun seurasin tuota modeemia, niin näkyy vaan puottavan linjoilta pois tuon yhteyden, tänäänkin tehny 3 kertaa, Telewell modeemia kun koitin niin ei mitään ongelmaa.....

  • Aloittaja
  • Faxaaja
  • May 30, 2013
maveric kirjoitti:
Moi, no nyt tämä uusikin on ruvennut boottaamaan itseään, on vielä pahempi kuin entinen Thomsoni.
Viime viikolla se tuon aloitti ja sitä on jatkunut nyt joka päivä, heti kun laittaa virrat vehkeeseen niin kohta laite boottaa itsensä tai sitten se ei pysy linjoilla. Tänäänkin on tehnyt tuon ainakin 5 kertaa, tuossa kun seurasin sitä niin näyttää et se katkaisee yhteyden verkkoon, ei pala tuo internet valo ja nettiin ei pääse, vähän aikaa kun ottaa niin se palautuu ns. tulille. Mitä tuolle voisi tehdä?
Edit: nyt kun seurasin tuota modeemia, niin näkyy vaan puottavan linjoilta pois tuon yhteyden, tänäänkin tehny 3 kertaa, Telewell modeemia kun koitin niin ei mitään ongelmaa.....

No niin olin jo aiemmin vikapalveluun yhteydessä ja sovittiin et laittavat uudenTompan. Eli onko se jo lähetetty ja milloin?????

  • May 30, 2013
Hei maveric

Modeemi lähetetty ja sen pitäisi olla jo noudettavissa lähipostistasi. Ilmeisesti saapumisilmoitus ei ole koskaan tullut sinulle asti. Pistin paketin seurantakoodin sinulle tekstiviestillä. Saat haettu paketin sen avulla. Tulihan viesti perille?

  • Aloittaja
  • Faxaaja
  • May 30, 2013
Arttu- kirjoitti:
Hei maveric

Modeemi lähetetty ja sen pitäisi olla jo noudettavissa lähipostistasi. Ilmeisesti saapumisilmoitus ei ole koskaan tullut sinulle asti. Pistin paketin seurantakoodin sinulle tekstiviestillä. Saat haettu paketin sen avulla. Tulihan viesti perille?

Kiitos. kyllä tuli laitanko tuon rikkinäisen modeemin mihin osoitteeseen ja tarviiko siihen mitään tietoja laittaa esim. lähettäjä?

  • May 30, 2013
Lähetä rikkinäinen laite meidän tukkuun asiakaspalautuksena.

Tässä tukun yhteystiedot:
Itella Logistics Oy
E-varasto / Sopimustunnus 619604
Satamatie 37
37800 Toijala

Pistä mukaan omat yhteystiedot.

  • Aloittaja
  • Faxaaja
  • May 30, 2013
Arttu- kirjoitti:
Lähetä rikkinäinen laite meidän tukkuun asiakaspalautuksena.

Tässä tukun yhteystiedot:
Itella Logistics Oy
E-varasto / Sopimustunnus 619604
Satamatie 37
37800 Toijala

Pistä mukaan omat yhteystiedot.

Laitatko vielä sen seurantakoodin, resetoin luurin enkä muistanut ottaa sitä koodia talteen, sori.

  • May 30, 2013
Ei se mitään. Pistin seurantakoodin uudestaan.

  • Aloittaja
  • Faxaaja
  • May 30, 2013
Arttu- kirjoitti:
Ei se mitään. Pistin seurantakoodin uudestaan.

Kiitosta.

  • Aloittaja
  • Faxaaja
  • June 1, 2013
Hei,
Ei se modeeminkaan vaihto auttanut tuohon pätkimiseen, voisiko joku sieltä soittaa minulle, kun soitin vika palveluun viime viikolla niin sovittiin et jos vika jatkuu niin soita uudestaan, mut ei tuon teidän vika-palvelun robotin kautta pääse nyt kellekkään yhdistämään? OLISI VÄHÄN KIIRE Ruppee KYRSII TÄMMÖINEN HOMMA....

  • June 3, 2013
Hei maveric

Olitkin ollut jo yhteydessä Vikapalveluumme ja asiasta oli kirjattu vikailmoitus. Vikailmoitus on siirretty jo asentajalle. Yhteydessä on selvästi näkynyt ongelmia. Jäädään odottelemaan, että asentaja saa tutkittua vian. Toivotaan että vika paikannetaan nopeasti! Modeemiin vika ei ainakaan voi jäädä.