Skip to main content

Thomson TG789 ei pelitä!!

  • December 11, 2014
  • 10 kommenttia
  • 1 katselukerta

Joo-oh,kivat soneralle.!

Tuli eilen tuollainen thomsonin modeemi joka ei yhdistä nettiin!! mutta wlan sekä oma modeemin sivut toimii mutta netti ja televisio on ja pysyvät kiinni edelleenkin..
Miten tuon sitten saa pelittämään vaikka joka hemmetin porttia olen kokeillut ja vaihdellu miten päin sattuu mutta ei mitään joka olisi vaikuttanut siihen että internettiin pääsisi...
Tämä paikka missä asun niin on kupari liittymä aluetta,ei valokaapeli siis ja max yhteys nopeus jää aina alle 10 megasen vaikka tämä onkin 24 megainen koti tv palvelu.,,,
Eli onko sonera taas töpänny ja pistänyt ihan väärän modeemin tulemaan jos niin tarkkuutta peliin!!!

Entinen telewell modeemi piti takaisin laittaa toimintaan mutta mistä se toimiva ja KUNNOLLISILLA KÄYTTÖOHJEILLA OLEVAN MODEEMIN SAISI!!!!

10 kommenttia

  • September 20, 2011
Tässä tilanteessa kannattaa käyttää vanhaa modeemia vielä toistaiseksi, sillä liittymääsi on vasta kuun lopussa (tällä hetkellä arvioitu muutospäivä 29.9) tulossa muutos Multicast -tekniikkaan. Jossain harvoissa tapauksissa Thomson toimii jo ennen päivitystä, mutta tässä tilanteessa selkeästi ei. Muutoksen jälkeen täytyy vanha modeemi korvata Thomsonilla, jotta Koti-TV toimii kunnolla ja laajakaista sekä Koti-TV toimivat omilla kaistoillaan.

  • September 20, 2011
ja miksei sitten olla asiasta esim soitettu tai laitettu kirjallisesti mitään mainintaa??
piikkasen outoa toimintaa vaihteeksi kun yks kaksi hommat vaihdetaan ihan randomina toisen laiseksi vaikka mitään perus tietoa edes ei ole annettu etukäteen!!! :O
Aika reilua,joo sonera on...!!

  • September 21, 2011
Tekstiviestillä tuosta muutoksesta on ilmoitettu, päivämäärän mukaan näköjään viime viikon puolella jo. Ilmeisesti yhteysnumero on ollut väärä, mikäli moista viestiä ei ole koskaan tullut perille.

  • September 21, 2011
Siis toimiiko tuo kupari johto verkossakin,vaikka olen sen käsityksen saanut että valokaapeli laite olisi??

  • September 23, 2011
Kyseessä on nk. hybridilaite, se toimii niin xDSL -tekniikoissa (kuparissa/Cat3) kuin Ethernetissäkin (Kuitu/Cat5 ->). Liitäntätekniikka määrittää mitä porttia laitteesta käytetään.

  • September 28, 2011
Suomalainen mies ei ymmärrä tekstiviestissä kerrottun "Kytkentäohjeet saat erillisessä kirjeessä" tarkoittavan sitä, että laite toimisi ja tulisi kytkeä vasta, kun ohjeet ovat saapuneet. Ohjeethan heitetään muutenkin ensimmäiseksi roskiin. :)

  • November 5, 2011
Meillekin tuli Thomson. Ensimmäisen illan toimi ok. Siis sekä koneella että tv:n ääressä kaikki ok. Sitten katkesi. Nyt nettiin pääsee saunalahden vanhalla wippiesillä. Se on ollut käytössä jo vuoden (?) nykyisenkin operaattorin aikana, sillä Soneran zyxel ei ole toiminut missään kohtaa kunnolla. Mutta siitä asti, kun Thomson tuli taloon, on wippiesillä antanut nopeustestin mukaan vain 1 megan yhteyden. Thomsonilla ei ole ensimmäisen illan jälkeen päässyt nettiin lainkaan, on kokeiltu vaihdella välillä.

Tämä ei haittaa netissä surffailua juurikaan, mutta tv:tä ei näe. Peruskanavat tulee nyt antennin kautta, Thomsonin nukahdettua vaihdettiin vanha digiboxi toistaiseksi, mutta kun soneralta on ostettu noita kanavapakettejakin, olisi hirmu kiva että tv:tä voisi myös katsoa silloin kun haluaa.

  • November 8, 2011
gilmour kirjoitti:
Meillekin tuli Thomson. Ensimmäisen illan toimi ok. Siis sekä koneella että tv:n ääressä kaikki ok. Sitten katkesi. Nyt nettiin pääsee saunalahden vanhalla wippiesillä. Se on ollut käytössä jo vuoden (?) nykyisenkin operaattorin aikana, sillä Soneran zyxel ei ole toiminut missään kohtaa kunnolla. Mutta siitä asti, kun Thomson tuli taloon, on wippiesillä antanut nopeustestin mukaan vain 1 megan yhteyden. Thomsonilla ei ole ensimmäisen illan jälkeen päässyt nettiin lainkaan, on kokeiltu vaihdella välillä.

Tämä ei haittaa netissä surffailua juurikaan, mutta tv:tä ei näe. Peruskanavat tulee nyt antennin kautta, Thomsonin nukahdettua vaihdettiin vanha digiboxi toistaiseksi, mutta kun soneralta on ostettu noita kanavapakettejakin, olisi hirmu kiva että tv:tä voisi myös katsoa silloin kun haluaa.


Lisäisitkö Profiilisi tietoihin asiakasnumerosi tai liittymänumerosi, niin pääsisimme katsomaan asiakastietojasi tarkemmin. Ilmoitathan tähän ketjuun, kun olet lisäyksen tehnyt.

  • November 9, 2011
Mulla on myös ongelmia tuon Thomsonin kanssa. Vilkuttaa tasaisesti tuota broadband valoa. Soittivat päivällä, että laajakaista on kytketty. Kertoi että modeemi näkyykin heillä ja se on päällä. Olin töissä ja kun tulin kotiin katsoin ettei modeemi ollut päällä!! Onkohan laajakaistaa sittenkään kytketty?



Ps. Laitoin tilausnumeron tuohon kenttään jossa kysytään asiakasnumeroa.

  • November 16, 2011
Kapu kirjoitti:
Mulla on myös ongelmia tuon Thomsonin kanssa. Vilkuttaa tasaisesti tuota broadband valoa. Soittivat päivällä, että laajakaista on kytketty. Kertoi että modeemi näkyykin heillä ja se on päällä. Olin töissä ja kun tulin kotiin katsoin ettei modeemi ollut päällä!! Onkohan laajakaistaa sittenkään kytketty?

Ps. Laitoin tilausnumeron tuohon kenttään jossa kysytään asiakasnumeroa.


Asiakastietojemme mukaan olet yhteydessä vikapalveluumme ja liittymäasiaasi selvitellään heidän kautta.