Skip to main content

Thomson TG789 + pätkivä netti ja kotitv

  • December 11, 2014
  • 9 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Hankin kotitv paketin ja mukana 24/1M nettiyhteys. Ensimmäinen kuukausi meni hyvin ilman pätkimisiä mutta noin kuukausi sitten alkoi pätkiminen. Myös kotitv-päätteenä toimiva Motorola ottaa katkoista nokkiinsa ja vaatii välillä jopa virran katkaisua että tokenee. TV-katko kestää yleensä minuutista kahteen. Olen alkanut epäillä sen takia tuota modeemia sillä kotiverkkoa eikä liioin puhelinjohtoa ole mitenkään muutettu ja olen kyllä tarkistanut liitännät. Silti tietokoneen login mukaan myös sisäverkkoyhteys modeemiin katkeaa noin 15 sekunniksi. Vaimennukset puhelinlinjassa on seuraavat: "Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 11,6 / 22,5" ja "SN Margin (Up/Down) [dB]: 11,9 / 8,5" Modeemi on kiinni taloon tulevassa maakaapelissa 1,5m johdolla, ei muita rasioita. Voisiko olla modeemiin tai jopa puhelinlinjoihin liittyvä vika? (On muuten toinen vikailmoitus vetämässä jo)

9 kommenttia

  • December 19, 2011
Tarkistin vikailmoituksen, viimeisimpien tietojen mukaan vika on laitettu asentajalle tutkintaan. Tietoja vian syystä ei ollut vielä.

  • December 29, 2011
Palautetta korjauksen jälkeen:

22.12. tuli viesti että vika korjattu ja sen jälkeen vikoja oli vielä 23.12. Sitten ei ole ollut ainuttakaan katkosta eli hyvin toimii nyt. Tarkistin modeemista linjan tiedot ja yhteysnopeus on nyt hieman korkeampi noin 16M mutta vaimennukset ovat ihan samaa luokkaa kuin ennenkin. TV-pääte on toiminut myös ilman resettiä koko tämän ajan. Kiitokset!

  • December 29, 2011
Hei toivar,
hienoa kuulla, että yhteys luistaa jälleen pätkimättä ja pääset nauttimaan KotiTV:n tarjonnasta sekä surffailemaan nettiin ilman katkoksia! Hyvää Uutta Vuotta Sinulle!

  • January 4, 2012
Nojoo, eilen illasta lyhyen sähkökatkon jälkeen on ollut taas tuskaisen vaikeaa saada modeemia pysymään netissä. Esti myös kotitv:n katsomisen sillä digiboksi meni tilttiin vähän väliä. Aamulla tilanne vähän rauhoittui. On muuten semmoinen vika ilmenny tuossa modeemissa että yhteyden pätkimisen jälkeen useimmiten modeemi kääntää WLANin päälle ihan itsekseen (en tarvitse joten pidän sen pois ihan tietoturvasyistä). Mikähän lie bugi. Seurailen vielä huomisen päivän ja laitan vikailmoituksen jos tämä jatkuu vielä...

  • January 4, 2012
toivar kirjoitti:
Nojoo, eilen illasta lyhyen sähkökatkon jälkeen on ollut taas tuskaisen vaikeaa saada modeemia pysymään netissä. Esti myös kotitv:n katsomisen sillä digiboksi meni tilttiin vähän väliä. Aamulla tilanne vähän rauhoittui. On muuten semmoinen vika ilmenny tuossa modeemissa että yhteyden pätkimisen jälkeen useimmiten modeemi kääntää WLANin päälle ihan itsekseen (en tarvitse joten pidän sen pois ihan tietoturvasyistä). Mikähän lie bugi. Seurailen vielä huomisen päivän ja laitan vikailmoituksen jos tämä jatkuu vielä...


Ei korjaanu toi modeemi. Mulla noita on KAKSI kipaletta tuossa laatikossa pitäs lähettää soneralle takas kun jaksan. Thomson on ihan aikuisten oikeasti susipaska esitys SONERALTA! firmis on puukotettu ja nyplätty jumiin ettei voi ladata Thomsonin omaa firmistä sisälle, WLAN tekee mulla ihan samaa molemmissa lootissa ja portti ohjaukset ei pelitä yhtään ja kun katsot TOOLS välilehden alta INTRUDUCION DETECTION niin sieltä löytyy kuinka monta kertaa sun koneelle on yritetty "hyökätä". Eli koneesi ei ole "STEALTH" tilassa vaan on OPEN tilassa eli muiden saavutettavissa ja tämä johtuu siitä että siellä on avoinna jotain ihme portteja joiden ei tartte olla auki. Lyhyesti ja ytimekkäästi OSTA KAUPASTA ITSE TOIMIVA MODEEMI ja PALAUTA PASKA PALVELUN TARJOAJALLE, jotta se voidaan lähettää seuraavalle "UHRILLE" ja kertoa kuinka nauttia IPTV:tä.

  • January 7, 2012
Tarkennusta tuohon WLAN-juttuun: Modeemi sekoaa jostain ja kääntää itse WLANin päälle, jonka jälkeen se pätkiminen moninkertaistuu. Asetusten muuttamisen jälkeen myös pätkiminen loppuu kunnes seuraava sekoaminen tulee. Hankala selvittää kun tuota sekoamista ei pysty mitenkään ennustamaan. Laitoin tänään uuden vikailmoituksen menemään. Edellisen ilmoituksen jälkeen on yhteysnopeus kasvanut mutta koti-tv:n tallennusten katselu on särkynyt siten että tallennusvalikko on usein tyhjä, tallennusten aloitus ei aina onnistu ja kelaaminen ei onnistu koska aika pomppii 0:00 ja 0:10 välillä palaten nollaan aina kelatessa. Ärsyttävä vika varsinkin jos katsoo parin tunnin elokuvaa joka on jo puolivälissä ja sitä pitää sitten kelata alusta asti kohtaan johon jäi. Ongelma varmaankin liittyy näihin tietoihin:
modeemin uptime 10h josta TV ollut päällä noin 1h
Error Seconds (Local/Remote): 268 / 0
FEC Errors (Up/Down): 4.904 / 0
CRC Errors (Up/Down): 105 / 0
HEC Errors (Up/Down): 104 / 0

  • January 7, 2012
Itsellänikin on koti tv pätkinyt ja varsinkin Valioliiga HD. Ärsyttävää katsoa jalkapallomatseja kun parhaimmillaan (lue ärsyttävimmillään) matsi pätkii muutaman minuutin välein! Kerran tein vikailmoituksen ja väittivät tekstiviestillä korjanneen vian, mutta viimeksi kun katsoin matsia 3.1.2012 niin pätkiminen otti pannuun ja söi miestä rotan lailla, varsinkin kun oli kavereiden kanssa pieni kisastudio. Sama vika on ollut myös Canal+:n parissa kun jalkapalloa katson, mutta ei niin pahasti pätki kuin Valioliiga HD. Aikaisemmin minulla oli Elisan Viihde -paketti kaikkine maksukanavineen ja jatkuva pätkiminen johti irtisanomiseen kun vikaa ei saatu korjattua. Nopeustestissä tavaraa tulee lankoja pitkin n.7-10Mbit/sek, luulis riittävän.

Kyl ketuttaa maksaa pätkivästä Sonera Sport -paketista.

  • January 7, 2012
Toivarilla on huolestuttavan paljon noita erroreita, tosin jos virheenkorjaustila on päällä, kuten yleensä Kotitv:ssä niin tuo taitaa olla normaalia.

  • January 8, 2012
Buffale kirjoitti:
Toivarilla on huolestuttavan paljon noita erroreita, tosin jos virheenkorjaustila on päällä, kuten yleensä Kotitv:ssä niin tuo taitaa olla normaalia.

En tiedä paljonko on normaalia mutta tässä eilisen puhelimessa opastetun resetoinnin jälkeen on kertynyt tämmöinen määrä:
modeemin uptime nyt 21h
Error Seconds (Local/Remote): 100 / 0
FEC Errors (Up/Down): 13.398 / 7.926
CRC Errors (Up/Down): 160 / 0
HEC Errors (Up/Down): 242 / 0

Koti-tv tallennukset on vielä samassa jamassa kuin ennen resettiä, eli joutuu pienen takkuamisen kanssa katsomaan.